۶۲۱۹۲۶
۲۶ نظر
۵۰۰۰
۲۶ نظر
۵۰۰۰
پ

مدافع تیم ملی: هیچ وقت پرسپولیسی نمی شوم

افتخارآفرینی در جام جهانی نوجوانان هنوز قهرمان‌های کوچک فوتبال ایران را ارضا نکرده و به رویای خود فکر می‌کنند.

ایسنا: افتخارآفرینی در جام جهانی نوجوانان هنوز قهرمان‌های کوچک فوتبال ایران را ارضا نکرده و به رویای خود فکر می‌کنند. حضور در تیم ملی بزرگسالان و قهرمانی جهان آرزویی است که نسل مستعد فوتبال ایران می‌گویند می‌توانند به آن جامه عمل بپوشانند، در ادامه گزیده ای از گفت و گوی طاها شریعتی با ایسنا را می خوانید.
مدافع تیم ملی: هیچ وقت پرسپولیسی نمی شوم

*از وقتی آقای چمنیان سرمربی مان شد، تغییرات زیادی در ترکیب تیم به وجود آمد. توانستیم در مسابقات قهرمانی آسیا به فینال صعود کنیم و در فینال در ضربات پنالتی به عراق باختیم. در بازی با عراق مشخص شد توانایی ما از آنها کمتر است، اما بعد از آن بازیکنان خیلی خوبی به جمع مان اضافه شدند. همچنین تلاش‌مان را نسبت به گذشته بیشتر کردیم. هدف ما در مسابقات آسیایی رسیدن به فینال و قهرمانی بود اما در پنالتی باختیم. در جام جهانی هم می‌خواستیم به نیمه نهایی برسیم و حتی به حضور در فینال و قهرمانی هم فکر می کردیم.

*خیلی ها به ما گفتند که شاید تیم خوبی باشید اما در جام جهانی موفق نخواهید شد. به یاد دارم یک نفر در مصاحبه‌ای به شوخی به الله‌یار صیادمنش گفته بود شما در جام جهانی زنگ تفریح می شوید که او هم در جواب گفته بود ما سایر تیم‌ها را به زنگ تفریح تبدیل می‌کنیم.

*در این دو سال علاوه بر تمرینات فیزیکی، تمرینات ذهنی بسیاری انجام دادیم و توانستیم اهدافمان را باور کنیم. آقای چمنیان با جلسات انگیزشی خیلی زیاد، باورهای ذهنی ما را تقویت کرد. این تمرینات در کسب نتایج خوب تیم ملی تاثیر زیادی داشتند. باید از آقای مرادی، سرپرست‌مان هم تشکر کنم که شرایط حضور در تورنمنت اسپانیا را فراهم کرد. این مسابقات در ایجاد باور موفقیت در ذهنمان بسیار تاثیرگذار بود.

*شرایط استقلال برای من مساعد نبود. از من خواستند که قرارداد طولانی‌مدت ببندم. با مدیر برنامه‌هایم صحبت کردم ولی استقلال به صورت خیلی جدی پیگیر قراردادم نشد و سایپا را انتخاب کردم. به طور صددرصد دوست داشتم در استقلال بازی کنم. الان هم خودم را استقلالی می‌دانم. فکر نکنم روزی که پرسپولیس به من پیشنهاد بدهد، به این تیم بروم

ما نوجوان هستیم و قطعا دوری از خانواده و حضور در اردوهای بلند مدت روی بازیکنان تاثیر می‌گذارد. ما دلتنگ می‌شدیم اما جام جهانی میدانی بزرگ است و موفقیت در آن تنها هدف ما بود به همین علت تمام تمرکزمان را روی این مسئله گذاشته بودیم.

*ما پله، پله در مسابقات جلو رفتیم. یعنی قبل از بازی با گینه فقط به پیروزی در آن بازی فکر می کردیم. بعد از برد اول، تمرکزمان را فقط روی پله بعدی یعنی آلمان گذاشتیم. جلسات متعددی برای آنالیز آنها داشتیم و به نقاط ضعف شان پی بردیم. فهمیدیم که آنها دفاع فشرده‌ای ندارند و ما می توانیم در ضد حمله به آنها ضربه بزنیم که این کار را هم به خوبی در بازی انجام دادیم و حتی می توانستیم بیشتر از چهار گل به آنها بزنیم.

* نسبت به هدفمان پیش می رفتیم. می‌خواستیم ‌اسپانیا را شکست دهیم و به نیمه نهایی برویم. آقای تاج از ما تشکر کرد و گفت‌ که تا همین جا هم خوب کار کردیم. جلسات زیادی برای آنالیز ‌اسپانیا داشتیم ولی آنها هم به خوبی ما را آنالیز کرده بودند.

*دو روز قبل از بازی در جلسات مختلف اسپانیا را آنالیز کردیم و نسبت به شرایط دفاعی و تهاجمی شان آگاه بودیم. دو شب قبل از بازی با ‌اسپانیا جلسه آنالیز هر دو تیم همزمان بود. آنها در اتاق روبرو با صدای بلند می خندیدند. آقای چمنیان به ما گفت‌ که خنده‌های آنها از دو حالت خارج نیست. یا این که تیم ما را کوچک می دانند که این برای ما فرصت خوبی است و ما می‌توانیم آنها را شکست دهیم و یا این که از ما ترسیده اند و سعی می‌کنند انگیزه خود را بالا ببرند که این هم برای ما خوب است. برنامه ما ضد حمله بود و تمرینات زیادی هم در این فاز انجام داده بودیم. حتی فیفا تیم ما را به خاطر تاکتیک انتقال از حمله به دفاع و از حمله به دفاع تحسین کرده بود، اما در بازی نتوانستیم خوب موقعیت سازی کنیم. آنها تا توپ را از دست می دادند، سریع در نیمه خودشان جمع می‌شدند و فضاهای پشت سرشان را کاملا می بستند.

*ما در این مسابقات فهمیدیم که می‌توانیم تیم‌های بزرگ را شکست دهیم. این نکته خیلی بزرگی بود. به احتمال صددرصد در جام جهانی ۲۰۲۲ پنج نفر از بازیکن های آلمان در تیم بزرگسالان شان بازی می کنند.

*در جام جهانی صحبت‌های زیادی شد که پیشنهاد خارجی وجود دارد. سرپرست تیم با ما صحبت کرد و گفت که الان وقت این کارها نیست و باید صددرصد تمرکزمان را روی مسابقات متمرکز کنیم و آماده شویم چون می‌دانستیم یک درصد فکر کردن به این چیزها شاید به تیم آسیب برساند.

*من سال سوم دبیرستان هستم در رشته تربیت بدنی تحصیل می کنم. یکی از امتحاناتم را هنوز نداده‌ام. چون در تورنمنت چین بودم و در امتحان حاضر نشدم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا

      بی خود به خودت وعده نده همچین مالی هم نیستی مطمعن باش پرسپولیس هم تورو نمی خواهد

      پاسخ ها

      • آنیتا

        گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده ...برو عامو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه پرسپولیسی شدن لیاقت میخواد که شماها ندارین .

      • *۹* یه پرسپولیسی تعصبی*۹*

        اره بابا فکر کرده کیه

    • بدون نام

      تورو خدا بیا پرسپولیس .اگه نیای پرسپولیس بدبخت میشه

    • آبادانی

      همون بهتر که نياي پرسپولیس مگه دعوت نامه برات فرستادن جرارد پیکه

    • بدون نام

      یه جوری به خودت مینازی انگار کی هستی

    • محمدرضا

      پرسپولیس خونه ننه قمر نیست که تو واسش ناز کنی

    • م ع

      پرسپولیس خیلی برات زیاده پرسپولیس لیاقت میخواد تو رو چ کار با پرسپولیس لیاقت تو همو شیشتقلاله اونم اگه رات بدن بچه

      پاسخ ها

      • حامد

        خخخخ
        شما دیگه نگید این حرفارو که ۵تا از یه بازیکن خوردین

    • بدون نام

      تو همون بهتر که بری استقلال تا با هم برید لیگ یک جوجه..
      پیش خودش فکر کرده نیمار..

    • بدون نام

      اگه پرسپولیسیا التماس کنن چی بازم پرسپولیسی نمیشی !!!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت فهمیدی چی گفتی؟؟

    • بدون نام

      حالا کی تورو خواست

    • بدون نام

      پرسپولیس نیازی به شما ندارد ولی خیلها استقلالی بودن به خاطر پول به پرسپولیس رفتن وبرعکس روزی که چمدان دلار ببینی روحت تعغیر کنه

    • علی

      کنعانی زادگان 2

    • بدون نام

      بمیر بابا فکر کردی با دوتا بچه عین خودت بازی کردی درحدپرسپولیسی.

    • بدون نام

      لنگ تا فد ارسیون کمیته داوران وزیر ورزش کمیته انضباتی کمیته پزشکی داره به تو احتیاجی نداره راست میگن لنگی های

    • بدون نام

      نگو جون خودت من میمیرم .

    • ♡پرسپولیسی ام♡

      اومدن به پرسپولیس لیاقت میخواد که تو نداری پرسپولیس میتونه بهترینا رو بگیره تو دیگه کی هستی حالا انگار این نیاد پرسپولیس پرسپولیس بدبخت میشه

    • بدون نام

      بیا نیای پرسپولیس خواب نداره

    • ساجده

      حتما به استقلال بیا.

    • حامد

      چی میگه این جوجه لنگی!!!!

    • بدون نام

      از خداتم باشه همه بازیکنان ستاره تو پرسپوایسه

    • بدون نام

      خخخخخخخخ معلومه خیلی سوختین. ...

    • بدون نام

      لطفا اسم مقدس پرسپولیس رو به زبون نیار اقای کیسه کش

      پاسخ ها

      • تاجی

        اسم مقدس خخخخخخخخ .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج