۶۲۱۹۵۱
۵۴۷۱
۵۴۷۱
پ

۱۲ قلعه مجلل و افسانه ای در جهان

معروف ترین قلعه های جهان احتمالاً آن هایی هستند که در افسانه ها و قصه ها تعریف شده اند. از مثال های معروف می توان به کملوت شاه آرتور، و قلعه های سیندرلا و زیبای خفته اشاره کرد که در شهربازی های مختلفی در سرتاسر جهان می توان آن ها را دید.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: معروف ترین قلعه های جهان احتمالاً آن هایی هستند که در افسانه ها و قصه ها تعریف شده اند. از مثال های معروف می توان به کملوت شاه آرتور، و قلعه های سیندرلا و زیبای خفته اشاره کرد که در شهربازی های مختلفی در سرتاسر جهان می توان آن ها را دید.
فهرستی که در اینجا آورده ایم شامل قلعه هایی واقعی است که دست کمی از نمونه های داستانی ندارد. این قلعه های افسانه ای واقعی نیز به همان اندازه جادویی هستند و بیشتر آن ها دارای داستان ها و افسانه های مربوط به خود هستند.

12. قصر خرانه (Qasr Kharana)

۱۲ قلعه مجلل و افسانه ای در جهان

قصر خرانه یکی از معروف ترین قلعه های صحرایی است که در شرق اردن واقع شده است. این قصر که پیش از قرن هشتم ساخته شد، یکی از اولین نمونه های معماری اسلامی در منطقه است. به دلیل محدود بودن منابع آب، احتمال دارد که قصر خرانه تنها کاربردی موقتی داشت و نظریه های مختلفی در مورد عملکرد قلعه وجود دارد. ممکن است از این قلعه به عنوان سنگر یا مکانی برای برگزاری جلسات بادیه نشینان استفاده می شد

11. قلعه کانوی (Conwy Castle)

۱۲ قلعه مجلل و افسانه ای در جهان

قلعه کانوی بین سال های ۱۲۸۳ تا ۱۲۸۹ در زمان دومین نبرد شاه ادوارد در ولز شمالی ساخته شد. شش سال بعد، این قلعه به وسیله آخرین شاهزاده بومی ولز محاصره شد. محاصره چندین ماه طول کشید و منابع کاهش پیدا کردند. با این حال، قلعه و شهر فتح نشدند. تقریباً ۱۵ هزار پوند (معادل ۱۶۲ میلیون پوند در سال ۲۰۰۹) خرج ساخت قلعه و امکانات تدافعی شهر شد. هزینه تمام پنج قلعه اصلی ولز حدود ۶۰ هزار پوند بود. مجموع هزینه های ادوارد برای نبردهایش در ولز و ساخت قلعه حدود سیصد هزار پوند بود، بیش از ده برابر درآمد سالانه او.

10. قلعه برن (Bran Castle)
۱۲ قلعه مجلل و افسانه ای در جهان

از قرن برن که در رومانی واقع شده معمولاً با عنوان «قلعه دراکولا» یاد می شود، هر چند ولاد تپس (معروف به اولین دراکولا) هیچ وقت این قلعه را خانه خود ننامید! این قلعه اولین بار در سال ۱۳۷۸ میلادی برای دفاع در برابر امپراتوری عثمانی استفاده شد، و بعداً تبدیل به مرکز گمرکی در کوهستان بین ترانسیلوانیا و والاچیا شد. با اینکه ولاد تپس (شخصیت تاریخی که در رمان خون آشام اثر برام استوکر استفاده شد) در دنیای واقعی در قلعه برن زندگی نکرد، ولی زمانی که عثمانی ها ترانسیلوانیا را در تصرف داشتند دو روز را در زندان سیاه چال آن سپری کرد.

9. قلعه هایدلبرگ (Heidelberg Castle)
۱۲ قلعه مجلل و افسانه ای در جهان

این قلعه ۸۰ متر بالاتر از قسمت شمالی دامنه کوهی واقع شده، و نمای مرکز شهر آلمانی هایدلبرگ را به خود اختصاص داده است. ویرانه های این قلعه جزء مهم ترین بناهای رنسانس در شمال کوه های آلپ است. از زمانی که اولین ساختمان قلعه در قرن سیزدهم ساخته شد، تاریخی طولانی و آشفته داشته است. قلعه هایدلبرگ در جنگ سی ساله اروپا، و بعداً در قرن هفدهم توسط فرانسوی ها، کاملاً ویران شد، در سال ۱۷۶۴ دچار حادثه رعد و برق شد و حتی سنگ های آن برداشته شدند تا خانه هایی جدید در هایدلبرگ ساخته شود. تمام این بازسازی ها منجر به انواع سبک های مختلف معماری در آن شده که به جذابیت قلعه افزوده است.

8. قلعه اوت کونیگسبرگ (Chateau du Haut-Koenigsbourg)
۱۲ قلعه مجلل و افسانه ای در جهان

قلعه اوت کونیگسبرگ در مکانی استراتژیک در تپه ای بلند بر فراز ناحیه آلزاس در کوهستان های ووژ فرانسه واقع شده است. این قلعه توسط حاکمان به صورت پی در پی در قرون وسطی استفاده می شد تا اینکه در جنگ سی ساله آتش گرفت و پس از ۵۲ روز محاصره به وسیله ارتش سوئد غارت شد. بعد از این اتفاق به مدت چند صد سال بدون استفاده باقی ماند و در میان جنگل احاطه شد. در سال ۱۸۹۹ این قلعه در اختیار ویلهلم دوم امپراتور آلمان قرار گرفت و همچون گذشته بازسازی شد. بعد از جنگ جهانی دوم فرانسوی ها قلعه را به نفع خود مصادره کردند.

7. قلعه شیلون (Chateau de Chillon)
۱۲ قلعه مجلل و افسانه ای در جهان

قلعه شیلون که در موقعیتی زیبا بین سواحل دریاچه ژنو و کوه آلپ واقع شده، پربازدیدترین بنای تاریخی کشور سوئیس است. این قلعه دارای ۱۰۰ ساختمان مستقل است که به تدریج به یکدیگر متصل شدند و حالا تشکیل یک بنای واحد را می دهند. از میانه های قرن دوازدهم، قلعه شیلون خانه کُنت های خاندان ساوی بود، و در قرن سیزدهم گسترش زیادی پیدا کرد. این قلعه هیچ گاه تحت محاصره قرار نگرفت، ولی از طریق معاهدات مختلف مالکیت آن عوض شد.

6. قلعه ماتسوموتو (Matsumoto Castle)
۱۲ قلعه مجلل و افسانه ای در جهان

قلعه ماتسوموتو در قرن شانزدهم ساخته شد و یکی از معروف ترین قلعه های ژاپن به شمار می رود. این قلعه در سطحی مسطح قرار دارد چرا که روی تپه یا میان رودخانه ها نیست و در جلگه ای قرار گرفته است. سیستم دفاعی قلعه شامل سیستمی جامع از دیوارهای به هم مرتبط، خندق ها و دروازه ها بود. در دوره «ادو»، ۲۳ پادشاه ماتسوموتو از ۶ خانواده مختلف در این قلعه حکومت کردند. در این دوره همچنین این قلعه به دلیل دیوارهای سیاهش و سقف هایی که شبیه بال گشوده پرنده بود، به نام قلعه کلاغ نیز شناخته می شد.

5. قلعه التز (Burg Eltz)
۱۲ قلعه مجلل و افسانه ای در جهان

قلعه التز قلعه ای از قرون وسطی است که در تپه های بالای رود موزل بین کوبلنتس و تریِر در آلمان واقع شده است. این قلعه هنوز هم در مالکیت شاخه ای از خانواده التز است که در قرن دوازدهم، ۳۳ نسل قبل، در آنجا زندگی می کردند. خانه های خانواده های روبناخ و رودندورف در قلعه به روی عموم باز است، و خانواده کمپنیخ از بخش دیگر قلعه استفاده می کند.

4. قلعه واریک (Warwick Castle)
۱۲ قلعه مجلل و افسانه ای در جهان

قلعه واریک به وسیله «ویلیام فاتح» در سال ۱۰۶۸ ساخته شد. از زمان ساخت آن در قرن یازدهم، این قلعه دستخوش تغییرات ساختاری زیادی شده به طوری که برج هایی به آن اضافه و ساختمان های مسکونی آن از نو طراحی شده اند. واریک در ابتدا سازه ای چوبی داشت و در قرن دوازدهم با سنگ بازسازی شد. در طول جنگ صد ساله، نمای بیرونی رو به شهر آن مجدداً تقویت شد و یکی از شناخته شده ترین نمونه های معماری نظامی قرن چهاردهم را به وجود آورد. قلعه واریک یکی از جاذبه های توریستی محبوب در انگلیس است و در سال ۲۰۰۱ از سوی سازمان گردشگری بریتانیا به عنوان یکی از ۱۰ بنا و خانه تاریخی بریتانیا معرفی شد.

3. دژ شهسواران (Krak des Chevaliers)
۱۲ قلعه مجلل و افسانه ای در جهان

دژ شهسواران در سوریه به عنوان اصلی ترین نمونه قلعه جنگ های صلیبی به شمار می رود. این مکان که لورنس عربستان آن را «قابل تحسین ترین قلعه در جهان» نامید، در محلی دورافتاده روی تپه ای ۶۵۰ متری واقع شده و البته بسیار خوب از آن نگهداری شده است. قلعه اولیه در آن مکان در سال ۱۰۳۱ میلادی برای امیر حلب ساخته شد و در نخستین جنگ صلیبی به تصرف درآمد. این قلعه به عنوان مقر اصلی شوالیه های هوسپیتالر مورد استفاده قرار می گرفت. قلعه بین سال های ۱۱۵۰ تا ۱۲۵۰ گسترش یافت و در نهایت پادگانی ۲۰۰۰ نفری را در خود جای داد. امروز دژ شهسواران یکی از اصلی ترین جاذfه های گردشگری سوریه است.

2. قلعه آلکازار سگوبیا (Alcazar of Segovia)
۱۲ قلعه مجلل و افسانه ای در جهان

آلکازار در نقطه تقاطع رودخانه های ارسما و کلامورس در شهر سگوبیا قرار گرفته و یکی از معروف ترین قلعه های اسپانیا است. قلعه آلکازار در ابتدا به عنوان قلعه ای عربی ساخته شد ولی از آن زمان تاکنون به عنوان کاخ شاهنشاهی، زندان ایالتی، دانشگاه جنگی سلطنتی و مرکز آکادمی نظامی مورد استفاده قرار گرفته است. در دوران قرون وسطی، این قلعه یکی از اقامتگاه های مورد علاقه حاکمان پادشاهی کاستیل و سنگری مهم در دفاع از پادشاهی بود. در همین زمان بود که قسمت عمده ساختمان کنونی آن ساخته شد.

1. قلعه نویشوانشتاین (Neuschwanstein)
۱۲ قلعه مجلل و افسانه ای در جهان

این قلعه افسانه ای در تپه ای ناهموار نزدیک شهر فوسن در جنوب غربی ایالت باواریا قرار گرفته است. این قلعه منبع الهامی برای قلعه های زیبای خفته در پارک های دیزنی لند است. قلعه به دستور شاه لودویگ دوم باواریا به عنوان تجلیل از ریشارد واگنر ساخته شد. در حالی که در سال ۱۸۸۶ این قلعه درحال تکمیل شدن بود، شاه به عنوان دیوانه معرفی و چند روز بعد جسد او پیدا شد. از آن زمان بیش از ۵۰ میلیون نفر از نویشوانشتاین بازدید کرده اند. از این بنا بیشتر از هر ساختمان دیگری در آلمان عکس گرفته شده و یکی از محبوب ترین مقصدهای توریستی این کشور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج