جاباما
۶۲۱۹۵۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

زائران تا اطلاع ثانوی به مرز خسروی مراجعه نکنند

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی به ایرنا گفت: با توجه به عدم اعلام آمادگی دولت عراق برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی تا اطلاع ثانوی سفر از این مرز به عتبات ممنوع است.

خبرگزاری ایرنا: دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی به ایرنا گفت: با توجه به عدم اعلام آمادگی دولت عراق برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی تا اطلاع ثانوی سفر از این مرز به عتبات ممنوع است.

مجید آقابابایی افزود: البته ناگفته نماند با توجه به آمادگی دولت ایران و فراهم بودن تمامی زیر ساخت ها برای بهره مندی زائران اربعین حسینی از مرز خسروی از سوی ما مشکل خاصی وجود نداشته و تنها منتظر اعلام رسمی دولت عراق برای بازگشایی این مرز هستیم.
وی با تاکید بر اینکه صبح فردا یکشنبه جلسه مشترک سفارت ایران و وزارت کشور عراق برای بررسی آخرین تحولات مرزی صورت خواهد گرفت، گفت: در این نشست دو جانبه علاوه بر بررسی آخرین تحولات و اقدامات انجام گرفته زمان بازگشایی مرز خسروی از سوی دولت عراق نیز اعلام خواهد شد.
آقابابایی با بیان اینکه هم اکنون مرزهای شلمچه، مهران و چزابه پذیرای زائران اربعین حسینی هستند، تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار موجود تاکنون در حدود ۱۵۰ هزار تن زائران ایرانی برای حضور در آیین ملکوتی اربعین حسینی راهی کشور عراق شده اند.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در خصوص آخرین آمار صدور روادید نیز گفت: با توجه به تلاش شبانه روزی ۱۶ دفترثابت و موقت سراسر کشور که حتی در روز تعطیل جمعه نیز به فعالیت خود ادامه دادند تاکنون یک میلیون و ۲۷۰ هزار ویزا صادر و ارایه شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون برای اتباع خارجی نیز حدود ۱۳ هزار ویزا صادر شده است، اظهار داشت: بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی از سراسر کشور هیچگونه مشکل خاصی در روند صدور ویزا و غیره رائران اربعین وجود نداشته و فضای موجود از جوی ارام و منظم برخوردار است.
آقابابایی همچنین از متقاضیان حضور در آیین اربعین حسینی خواست به هیچ وجه بدون اخذ ویزا و مدارک قانونی راهی مرزهای خروجی نشده و موجبات بروز مشکل برای خود را فراهم نکنند.

به گفته مسئولان امر و آمار و اطلاعات موجود سال گذشته بیش از دو میلیون تن از هموطنانمان برای حضور در آیین اربعین راهی عتبات شدند که امسال پیش بینی می شود این رقم به حدود سه میلیون نفر خواهد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج