۶۲۲۰۷۵
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

ستاره نمی‌شوی پسر، اما فدای سرت!

گل‌زدن در تیم نوجوانان. گل زدن در تیم جوانان. پوشیدن پیراهن پرسپولیس در بیست‌سالگی و قهرمانی با تیم بزرگ پایتخت. تبدیل‌شدن به جوان‌ترین گل‌زن دربی. زدن حساس‌ترین گل‌های سه امتیازی و حالا تبدیل‌شدن به بازیگر نقش اول نمایش در مقابل استقلال. اما همه اینها برای ستاره‌شدن علی عليپور کافی نیست.

آی اسپورت: گل‌زدن در تیم نوجوانان. گل زدن در تیم جوانان. پوشیدن پیراهن پرسپولیس در بیست‌سالگی و قهرمانی با تیم بزرگ پایتخت. تبدیل‌شدن به جوان‌ترین گل‌زن دربی. زدن حساس‌ترین گل‌های سه امتیازی و حالا تبدیل‌شدن به بازیگر نقش اول نمایش در مقابل استقلال. اما همه اینها برای ستاره‌شدن علی عليپور کافی نیست. او هنوز برای هواداران فوتبال یک اسم پنج‌ستاره نیست. کسی نیست که اگر روی نیمکت نشست اسمش را فریاد بزنند. که اگر در لیست خروجی قرار گرفت صفحه اینستاگرام کسی را منفجر کنند. او دو فصل گذشته را در سایه طارمی بازی کرده. عرق ریخته و کتک‌کاری کرده تا شماره ۹ آقای گل شود و همه برایش جیغ بکشند. اما خودش هنوز با شماره هفتاد بازی می‌کند. انگار که یک بازیکن درجه دو. یکی که سر قراردادش هم نمی‌تواند زیاد چانه بزند و اگر طارمی برگردد اطمینانی از فیکس‌بودن هم نخواهد داشت.

مهاجم بیست و دوساله قرمزها تازه ۲۲ ساله است. در اول راه. می‌تواند بدرخشد و به دروازه‌های اروپا برسد. شاید برود آن‌ور آب‌های خلیج و کمی پول پارو کند. اینها برایش آرزوهای دست‌نیافتنی نیست. اما بعید است ستاره شود. بعید است روزی عکسش را بزرگ کنند و در استادیوم بیاویزند. او برای ستاره‌شدن فقط ساق‌های مستعدی دارد و این خیلی کم است. طرفدارها دلشان می‌خواهد ستاره را در جنجال‌ها ببینند. دلشان می‌خواهد اسمش را در هر اعتراض و بحرانی بشنوند. برای ستاره‌شدن باید کفش بدون جوراب بپوشد و آستین‌های کت‌اش کوتاه باشد و عینک با شیشه غیرطبی بزند. باید عکس‌هایش در حال قلیان‌کشیدن در بیاید. در کنار ستاره‌های سینما. در اماکنی که ربطی به یک فوتبالیست ندارد. کارهایی که از علیپور برنمی‌آید.

تا امروز که چیزی از او ندیده‌ایم. فاکتورهایی که برای ستاره‌شدن غیرقابل چشم‌پوشی است اما او ندارد. بالاخره علی کریمی یا دایی که نباشی باید مهدی هاشمی‌نسب شوی تا در حافظه‌ها بمانی. باید دعوا درست کنی و از این تیم بزرگ به آن تیم بزرگ بروی و فحش بدهی و فحش بشنوی و روی پیست تارتان غش کنی. اگرنه، اگر به گل زدن باشد که بچه قائمشهر چیزی کم نگذاشته. همین فصل هم ۵ گل زده و تا حالا برای پرسپولیس یکی از موثرترین‌ها بوده. اگر نگوییم موثرترین. برای اینها هم هیچ‌کس کمک‌اش نکرده. نه در باندهای سه-چهار نفره بوده که ساپورت‌اش کنند، نه با مدیران باشکاه نسبتی داشته و نه برانکو به ریخت‌اش علاقه‌ای داشته. شانس داشتن؛ مثل ربیع‌خواه و فرشاد احمدزاده تا بشوی سوگلی مربی. هیچ‌کدام از اینها را نداشته اما. حمایت هواداران را هم. اگر پنالتی گل کرده، خودش ساخته. اگر در نیمه دوم و به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمده، چشم حریف را درآورده. اما همچنان جزو محبوب‌ها نبوده. تنهاترین بازیکن فوق‌العاده این روزها باید بازهم بیشتر عرق بریزد و در تمرین باز هم بیشتر بدود. تا آخرین کالری‌ها. تا نفس دارد.

او شاید ستاره رسانه‌ها و سکوها نشود اما می‌تواند یکی از ماندگارترین تمثال‌های پرسپولیس باشد. بازیکنی بی‌دردسر که سال‌ها در تیم بماند و با همه وجود در افتخارات شریک باشد. وقتی که ستاره‌ها می آیند و می‌روند و هر هفته سروصدا درست خواهند کرد، او می‌تواند آنجا باشد؛ در زمین تمرین، روی نیمکت یا بی‌قرار پشت خط هیجده قدم حریف. آماده استارت زدن. آماده گل زدن یا فداکاری و فراهم کردن یک موقعیت عالی. او می‌تواند سال‌ها در تیم بماند و به یک پرسپولیسی اصیل بدل شود. یکی از سرمایه‌های تاریخی باشگاه. پرسپولیسی‌های اصیل می‌دانند که این حرف‌ها چه معنایی دارد. که چنین بازیکنانی برای تیم چه ارزشی دارند. کاش خودش هم بداند. کاش قدر خودش را بداند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مونتلا

      این حرف شماست من علیپور رو بهتر از طارمی قبول دارم چون زحمت زیادی میکشه و دور نباشد که روی سکوها فریاد علیپور علیپور بزنن و تنها کسی که توان ترانسفور شدن رو تو ایران داره چون اروپا به این بازیکنان احتیاج داره ممنون از شما اخبار داغ که همه چی رو خوب میبینی درود بر شما

    • عسگری

      علیپور الان هم محبوب سکوهاست و عشق ما پرسپولیسیها وپسرخوب پرسپولیس، باهمین خصوصیات
      وبا این پستها نمیتونید تو حاشیه ببریدش پس تلاش بیخود نکنیدوقیافه حق بجانب نگیرید

    • بدون نام

      وضمنا آقا یا خانم نویسنده خلیج همیشه پارس لطفا دقت کنید...

    • بدون نام

      علیپور بهترینه

    • بدون نام

      علیپور بهترینه

    • ارتش سرخ

      علیپور عشق ارتش سرخ

    • mina joon0908

      واقعا بهترین بازیکن حال حاضر ایرانه
      ان شاالله اسطوره شی پسر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج