۶۲۲۱۶۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اکران فیلم خارجی باید به رشد سینما کمک کند

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمای فارابی از غرفه بازدید کرد. علیرضا تابش در پاسخ به این سوال که باتوجه به استقبال سینماداران و مردم از اکران گسترده فیلم های خارجی، فارابی چه راهکارهایی برای این کار در نظر گرفته است؟

خبرگزاری صبا: علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمای فارابی از غرفه بازدید کرد.
علیرضا تابش در پاسخ به این سوال که باتوجه به استقبال سینماداران و مردم از اکران گسترده فیلم های خارجی، فارابی چه راهکارهایی برای این کار در نظر گرفته است؟ به صبا گفت:اکران فیلم خارجی باید در جهت تقویت داشته های سینمای ملی باشد. بنده و برخی از اهالی سینما که هم عقیده هستیم در برابر گروه دیگری که به نوعی در مقابل سینمای آمریکا و سینمای مسلط واداده اند، دیدگاهای مان کاملا متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه من این وادادگی را نمی پسندم، افزود:اگر قرار است، فیلم های تجاری بفروش (سینمای مسلط) را در داخل ایران که مهد سینمای هنری است اکران کنیم، این امر تابع سیاست های سینمایی کشور نیست و بدون شک شکست خواهد خورد، دلیل آن نیز این است که این گونه سینما را مردم در شبکه های غیر رسمی آنلاین تماشا می کنند.
تابش در ادامه بیان کرد: باید در اکران فیلم های خارجی، حساب شده و متناسب با ارزش های فرهنگی کشور شاهد اکران فیلم های ارزشمند سینمایی جهانی باشیم. فیلم هایی که مجال کمتری برای دیده شدن دارند، اگر دریک بسته بندی درست و یک فضای کاملا تخصصی و هنری قرار گیرند و اطلاع رسانی شود، مخاطبان خاص خودشان را خواهند داشت و سهمی از اکران خارجی به آن نوع فیلم ها اختصاص پیدا می کند.
وی با بیان اینکه در این راستا فیلم های خوب سینمایی کودک و نوجوان در دنیا کم نیست و بهتر است در این حوزه نیز اکران فیلم های خارجی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: قطعا زمانی که فیلم های داخلی را در این حوزه اکران می کنیم، خوب است که برای نسل کودک و نوجوان فیلم های ارزشمند خارجی نیزاکران شود.
تابش با اشاره به اینکه اکران فیلم های خارجی باید به رشد فرهنگی کشور و ارتقای سلیقه مخاطبان سینما کمک کند،توضیح داد: این مسئله باید در مسیر اطلاع رسانی سینمای ملی باشد، نه اینکه ظرفیتی از اکران داخلی را بگیرد و به سینمای ملی ضربه بزند یا اینکه فیلم های تجاری که نوعی از سینمایی مسلط است را بخواهد ترویج کند.قطعا دیدگاه ما موافق آن نخواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج