۶۲۲۲۱۳
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

اجماع بر روی سن ۱۵ سالگی برای ازدواج کودکان

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: مرکز تحقیقات اسلامی قم نظرات موثری در نشست‌ها درباره ازدواج کودکان ارائه کرده‌ است.

باشگاه خبرنگاران جوان: عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: مرکز تحقیقات اسلامی قم نظرات موثری در نشست‌ها درباره ازدواج کودکان ارائه کرده‌ است.

طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری بحث ازدواج کودکان در مجلس گفت: جلسات کارشناسی تاکنون به طور پیوسته برگزار شده و به احتمال بسیار تا دو هفته دیگر آخرین نشست هم برای رسیدن به نظر قطعی برگزار خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری‌، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: این جلسات با حضور جنیدی معاونت حقوقی، ملاوردی دستیار حقوق شهروندی، ابتکار معاونت زنان، کامیل احمدی مردم شناس و نویسنده کتاب طنین سکوت که ویژه کودک همسری است، مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز تحقیقات اسلامی قم و خانم خداکرمی عضو شورای شهر و رئیس انجمن علمی مامایی ایران و نمایندگان مجلس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون نظرات بسیار خوبی مطرح شده و مرکز تحقیقات اسلامی قم نظرات مثبت و موثری در این نشست‌ها ارائه کرده‌ است و ما تقریبا بر روی سن ۱۵ سالگی برای ازدواج کودکان به اجماع رسیده‌ایم.

سیاوشی تأکید کرد: سن ۱۵ سالگی به لحاظ بهداشتی، مسائل و مشکلات عرصه اجتماعی، پیشینه تاریخی و حقوقی انتخاب شده است البته برخی ضمن انتقاد اعلام می‌کنند که باید این سن به ۱۸ سالگی افزایش یابد.

عضو فراکسیون زنان مجلس اظهار کرد: بخش کوچک دیگری از جامعه می‌گویند که با ازدواج دختر ۹ ساله موافقند و خواهان صحبت در این مورد طی جلسات کارشناسی مجلس هستند که باید گفت ما نمی‌توانیم بر روی استثنائات قانون بنویسیم.

وی با اشاره به آمار و ارقام اعلام شده درباره ازدواج کودکان در کشور گفت:‌ این آمار و ارقام هر سال اضافه می‌شود و دولت هم نمی‌تواند از آن حمایت کند، البته باید آمار طلاق این کودکان را هم در کنار ازدواج‌شان بررسی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه طلاق کودکان برای کشور مشکلاتی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: بچه‌های ۱۵ سال مطلقه در فقر کامل به سرمی‌برند، متأسفانه آنها برای جبران اعتیاد و فقر پدر مجبور به ازدواج با اتباع خارجی شده‌اند و متأسفانه اکنون حتی کودکان این افراد هم دارای شناسنامه نیستند و هر روز مشکلات بیشتری برایشان پیش می‌آید.

سیاوشی خاطرنشان کرد: در نظر داریم ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی را که درباره ازدواج کودکان است، اصلاح کنیم تا بتوان مشکلات را در این زمینه کاهش دهیم.

شایان ذکر است؛ بر اساس آمار در سال ۹۴ تعداد ۳۶ هزار و ۹۳۸ کودک بین ۱۰ تا ۱۴ سال ازدواج کردند و ۱۷۹ کودک نیز زیر ۱۰ سال تن به ازدواج داده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صدرا

      اجماع هم بکنن کسی دخترشو زود شوهر نمیده شیر فهمممممم شد

    • بدون نام

      توی قرن 21 که کشورای دیگه به فکر رفتن به سیارت دیگه هستن ما مجمع میگیریم که دخترامون توی چه سنی ازدواج کنن. خدایا خودت ظهور کن

    • بدون نام

      چقدر زشت . چقدر تهوع آور . اجماع بگیریم سر اینکه دخترامون تو چه سنی ازدواج کنن . شرم بر مردان این سرزمین .شرم

    • آرش

      مساله تنها مسایل بهداشتی و فردی نیس.نباید قیاس کرد.زمان پیامبرعظیم الشان اسلام دختران درسن نه سال مکلف میشدند و باتوجه به جثه و وقدوهیکل زن عرب که بستگی به خوراک و اب وهوا ونژاد عرب داره حتی تو اون سن ازدواج و بچه دار میشدن.ولی دختران امروزی واقعا توانایی ازدواج و بچه دارشدن رو از لحاظ فیزیک بدنی و توان جسمی ندارن واین باعث اسیبهای جبران ناپذیرروحی میشه براشون.ازدواج رو نباس ملعبه افرادی سودجو دونست که فرصت طلبن.ازدواج باید نتیجه تکامل جسمی و عقلی و رشد فکری باشه.پس بهترین سن برای ازدواج از جمیع جهات همون حداقل هجده هستش.پانزده هم با وضعیت فعلی دختران کشور همخوانی نداره.باید کف هیجده باشه وبرای کسانی که اجبار به ازدواج میکنن کودکان ونوجوانان رو جرم تعریف بشه و برای کسانی که اجبار میکنن ازدواج با اتباع بیگانه فاقد هویت و مورد داررو این جرم باحداکثر مجازات تعیین بشه.

    • بدون نام

      اقایونی که فتوا میدن ایا دخترای خودشونو تو سن نه سالگی شوهر میدن تو قرن بیست ویک زندگی میکنیم لطفا بیدارشششششششششیییییییییییددددددددددددددددد

    • بدون نام

      این دانشمندانی که ازدواج دختران را در15سالگی مناسب می دانند دختران خودشان تا 30 سالگی درس می خوانند

    • وحید

      عجب اجماع مزخرفی، بچه پونزده ساله چه میدونه زندگی مشترک یا بچه داری چیه، واقعا ما داریم بکجا میریم؟؟

    • بدون نام

      179 تا زیر 10 سال !!!

    • بدون نام

      چندشا

    • ح

      البته این اجماع برای این هست که کسی زودتر از این سن دخترشو شوهر نده چون بعضی از مناطق کشور دخترها زیر 10سال به اجبار شوهر داده میشن به عبارتی فروخته میشن به افرادی که حداقل سه چهار برابر سن دخترن

    • بدون نام

      شورای نگهبان باتصویب این قانون مخالفت میکند شک نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج