جاباما
۶۲۲۲۵۳
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

قدیری ابیانه: اوباما خطرناک تر از ترامپ بود

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: برای پرداخت حقوق کارمندان سفارتخانه‌های انگلیس، فرانسه و آلمان هنوز هم دچار مشکل هستیم.

خبرگزاری مهر: محمدحسن قدیری ابیانه با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: در برجام، ما در قبال امتیازات محدود و مکتوب، کنترل‌ها و محدودیت‌های شدیدی را پذیرفتیم؛ نه اوباما و دولتش و نه ترامپ به آن امتیازات نسیه عمل نکردند و به محدودیت‌های ایران افزوده شد.

وی ادامه داد: فرق اوباما و ترامپ این است که اوباما گرگ در لباس میش بود که خطرناکتر از ترامپ است که گرگی در لباس گرگ است. دموکرات‌ها هم به وعده‌هایشان عمل نکردند؛ تحریم‌ها برداشته نشد، بلکه افزایش یافت.

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه اروپایی‌ها طرفدار حفظ برجام هستند، گفت: برخلاف آنچه تصور می‌شود آمریکایی‌ها نیز طرفدار حفظ برجام هستند؛ برجام را نگه می‌دارند و هر کاری که می‌خواهند نیز انجام می‌دهند.

این کارشناس مسائل استراتژیک اظهار داشت: خانم «شرمن» هم قبلاً اعلام کرده بود که بعد از برجام هم ما هر تحریمی که بخواهیم می‌توانیم وضع کنیم اما به نام حقوق بشر و توان نظامی و موشکی.

وی گفت: اروپایی‌ها می‌خواهند برجام را حفظ کنند؛ آن هم در شرایطی که ایران تحت کنترل شدید باشد و تحریم‌ها برداشته نشوند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: عملاً ایرباس صادراتش را انجام نمی‌دهد زیرا بسیاری از قطعات ایرباس توسط آمریکا به ایران ارسال می‌شود و فروش هواپیماها مشروط به موافقت آمریکاست. بانک‌های اروپایی نیز حاضر به نقل و انتقال پول به ایران نیستند، چون می‌ترسند دلار آمریکا را از دست دهند. تا حدی که سفارتخانه‌های ما در آلمان، فرانسه و انگلیس که سه کشور مذاکره‌کننده بودند، نمی‌توانند حقوقشان را از طریق بانک‌های این کشورها دریافت کنند.

وی تأکید کرد: ما نباید کشور خروج‌کننده از برجام تلقی شویم، اگر ترامپ چنین حماقتی می‌کرد و از برجام خارج می‌شد، مقصر برهم خوردن برجام، آمریکا بود.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: معتقدم اگر آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند، ایران باید از برجام و NPT خارج شود و بازگشت خود به NPT را موکول به پیوستن رژیم صهیونیستی به NPT کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه بابااااااا...

    • بدون نام

      چ حرفای
      فیض بردیم.

    • بدون نام

      اقای کارشناس استراتژیک. یه چیزی بگو قابل قبول. شما باید سالها چراغ بدست بگردید تا مثل اوباما پیدا کنید. یادتان رفت قبل از برجام را؟ وقتی حقوق پرسنل را نمیتوانید با دلار پرداخت کنید و یا قطعات امریکایی هواپیما را نتوانید بخرید وزنه خودتون را در جهان اندازه بگیر

      پاسخ ها

      • احمد خوش تیپ

        بهترین تفسیردر مورد برجام بود که تا حالا شنیده ام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج