۶۲۲۳۳۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

شیخ عطار:

ترامپ در حال «اوباما زدایی» در آمریکا است

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: ترامپ به دنبال اوباما زدایی است و معتقد است هرکاری که اوباما انجام داده نوعی خیانت است.

خبرگزاری تسنیم: علیرضا شیخ عطار سفیر اسبق ایران در آلمان و عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین، امروز(شنبه ۶ آبان) در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه راهبرد آمریکا در برابر ایران در حال تغییر است، گفت: ترامپ، ایران امروز و نیز منطقه خاورمیانه ویژگی‌هایی دارد که موجب تحولات فعلی شده است.

وی افزود: ترامپ هیچ اعتقادی به بدنه بروکراتیک آمریکا ندارد و به دنبال اوباما زدایی است و معتقد است هرکاری که اوباما انجام داده نوعی خیانت است به همین خاطر تمام توافقات را ملغی اعلام کرد اما برجام را برای بازتعریف رابطه با ایران به عنوان یک اهرم و ابزار نگه داشت.

شیخ عطار با اشاره به اینکه ایران همواره تهدیدی برای آمریکا به شمار می‌رود و از نظر آنها براساس تئوری امام و روش‌های رهبری، آمریکا باید سرنگون شود، گفت: جدی ترین سیاست آمریکا حمایت از اسرائیل است. یک واقعیت دیگر درباره ایران در آمریکا این است که هیچ قدرتی نباید جایگزین آمریکا شود حتی انگلیس و بعد انقلاب علی رغم قطع رابطه با آمریکا، تلاش داشتند هیچ قدرتی جایگزین آمریکا نشود.

وی افزود: واقعیت بعدی این است که بعد از جنگ ویتنام، اصولا جنگ گسترده مقبولیت نداشت و عملیات گسترده در افکار عمومی مشکل درست می‌کند و موجب سقوط جمهوری خواهان می‌شود اما همین مردم عملیات‌های محدود را تحمل می‌کنند. یا بمباران‌های وسیع قابل تحمل است اما جنگ گسترده قابل تحمل نیست.

سفیر اسبق کشورمان در آلمان با بیان اینکه ترامپ برخلاف سایرین شخصیت فردی اش تاثیرگذار است و کلا سیستم را قبول ندارد، اظهار داشت: کاراکتر وی بر تصمیمات فردی اش اثر گذار است و شخصیتا انسانی عصبانی است. در حوزه روابط بین الملل بسیار کم دانش است و گنجینه لغاتش محدود است. به شدت معتقد به معامله است و نقطه توافق را بالا می‌گیرد.

شیخ عطار با اشاره به اینکه ایران نفوذش رو به گسترش است و رقبای ما عربستان و امارات به شدت کمر به مقابله و نابودی ما بستند و مفهوم عقب راندن را برای ایران استفاده می کنند، گفت: ترامپ در برابر پول نقطه ضعف و حساسیت بیشتری دارد از جمله قرارداد ۴۰۰ میلیون دلاری خرید اسلحه که ترامپ فوراً آن را عملی کرد.

وی افزود: برجام به هرحال یک کار صرفا دیپلماتیک بود و بین ایران و ۶ قدرت بدون جنگ و درگیری توافق شد. ترامپ معتقد است ایران پس از برجام جسورتر شده، جمهوری خواهان همواره مخالف برجام بودند و توصیه کسینجر به ترامپ این بود که از برجام خارج نشود اما برای برجام شرط بگذارد.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دار و دسته اوباما معتقد بودند بدون ایران نمی‌توان کاری در منطقه کرد و معتقد بودند تاریخ نشان داده ایرانی‌ها گرایششان به غرب زیاد است، گفت: آنها بین دو گزینه جنگ و مهار صنعت هسته‌ای، برای ایران گزینه مهار کردن را استفاده کردند تا خطر هسته‌ای را رفع کنند.

شیخ عطار خاطر نشان کرد: دار و دسته ترامپ بیش از سایرین با اپوزیسیون ایران مثل منافقین ارتباط دارند و برخی اخبارشان تحت تاثیر منافقین است و سفرای عربستان و امارات هم در این زمینه فعال هستند.

وی افزود: ترامپ برخلاف اوباما معتقد به اجماع سازی نیست و در آمریکا برای اعمال فشار بر ایران در حال طراحی هستند و البته اختلافی بین جمهوری خواهان پیش آمده، عده‌ای معتقدند از برجام نباید خواهد شد و از طریق برجام ایران را تحت فشار قرار دادند تا خود ایران از برجام خارج شود اما شخص ترامپ و برخی اطرافیانش معتقدند که باید از برجام خارج شد و مشکلی پیش نمی‌آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج