۶۲۲۵۲۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

صبح نو: آقای نجفی، چرا قالیباف را زیر سوال بردی؟

روزنامه اصولگرای صبح نو نوشت: طلب شهرداری تهران از دولت مبلغ بسیار بالایی است که از دوران شهردار قبلی وجود داشت؛ اما با روی کار آمدن شهردار جدید، آقای محمدعلی نجفی در نخستین کنفرانس خبری خود بدهی ۱۷ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری را تکذیب کرد.

روزنامه اصولگرای صبح نو نوشت: طلب شهرداری تهران از دولت مبلغ بسیار بالایی است که از دوران شهردار قبلی وجود داشت؛ اما با روی کار آمدن شهردار جدید، آقای محمدعلی نجفی در نخستین کنفرانس خبری خود بدهی ۱۷ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری را تکذیب کرد.
حدود دو ماه از آمدن نجفی به شهرداری تهران می‌گذرد؛ در این مدت شهردار جدید به دلیل ارتباطات نزدیکی که با دولت داشت کار خود را با زیر سؤال بردن اقدامات و همچنین ادعاهای شهردار قبلی مبنی بر طلب از دولت شروع کرد. در این مدت کم و بیش خبرهایی که از شهرداری درز می‌کرد که همگی علیه آقای محمدباقر قالیباف و ادعاهای وی بوده است.
در حالی‌که با آمدن نجفی همان حساب و کتاب‌هایی که گفته شده بود، شاید با کمی تأخیر مطرح شد اما شهردار جدید در کنفرانس خبری خود با حضور ده‌ها خبرنگار، بدهی دولت به شهرداری را رد کرد.
مدیران زمانی‌که در سطوح مختلف مدیریتی چیزی را اعلام می‌کنند باید بر حسب اطلاعات و تحقیقات درست باشد و مبنای آماری دقیقی داشته باشد، چرا که هر اظهارنظری از سوی مدیران می‌تواند به موج خبری و همچنین اجتماعی دامن بزند. این موج می‌تواند مثبت یا منفی و کذب باشد که هم مردم را نسبت به آمار و اطلاعات بی‌اعتماد می‌کند و هم نگاه آنها را به مدیران از یک فرد با ثبات به فردی بی‌ثبات تغییر می‌دهد. قناعتی اضافه می‌کند: «دوست خوبمان آقای نجفی باید تحقیقات میدانی را انجام می‌داد.
البته این چیزی که ادعای شورا و شهردار هست درسته یا غلط!» قناعتی معتقد است: «زیبنده شخصیت ایشان نبود که بیاید با نگاه غیرتخصصی و فنی و تحقیقاتی این موضوع را مطرح کند و زمانی‌که در کار قرار می‌گیرد، حرف خودش را عوض کند. این موضوعی نبود که نیاز به مشقت داشته باشد. ایشان می‌توانست در یک فرصت دو ماهه این موضوع را بررسی و بعد اعلام نظر کند».

او ادامه می‌دهد: «این نشان می‌دهد که به هرحال اخذ تصمیمات این شکلی برای شهر و اظهارنظرهای زمانی موافق وی زمانی عکس آن، اگر به همین روال ادامه داشته باشد شاید ثبات مدیریت دیده نشود و این برای شهر تهران خطرناک است. اگر شخصی بخواهد در این جایگاه تصمیم بگیرد و تصمیمش را عوض کند، واقعاً شهر تهران چنین مدیریتی را نمی پذیرد

شهر تهران بیشتر از 10 میلیون نفر جمعیت دارد و به ترتیبی، قلب کشور محسوب می‌شود که با هر اظهارنظر مدیران شهری، می‌تواند نگرانی عمومی را ایجاد کند یا در مقابل، شادابی را به آن ببخشد. موضع شهردار جدید تهران در قبال خدمات و امکانات شهرداری و همچنین سرمایه‌های این نهاد عمومی، به قدری مخالف مدیریت شهری 12 سال گذشته بود که مردم را بیشتر از این که خوشحال کند، نگران کرد.
بدهی‌های دولت به شهرداری تهران می‌تواند مشکلات عمده توسعه شهر را برطرف سازد و این رقم اگر هر ساله و به موقع تسویه می‌شد، امروز تهران یا هر شهر دیگری در جایگاه بهتری قرار داشت. دولت با نگه داشتن بدهی‌هایش یا اختصاص آن به جاهای دیگر، سد بزرگی برای پیشرفت شهرها ساخته است.
شهردار تهران نماینده مردم این شهر برای احقاق حقوق شهروندان آن است که در ابتدا با اظهارات عجیب و رد بدهی دولت به شهرداری، باعث شد تا اعتمادها به شهرداری متزلزل شود، اما حالا که این بدهی در جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از سوی خود شهردار مطرح و تأیید شده است، این سؤال را پیش می‌آورد، چه شد نجفی در ابتدای ورودش به شهرداری بدهی را کذب خواند و حالا بعد از دوماه آن را واقعی دانست!؟
به هر حال در کنار هم قرار دادن اعداد و ارقام و سال‌های متمادی تخلف دولت‌ها و بدعهدی آن‌ها در عدم پرداخت بدهی خود به حمل و نقل عمومی تهران، بیانگر آن است که در صورت عدم خلف وعده دولت‌ها، امروز شاهد این حجم از معضلاتی نظیر ترافیک و آلودگی هوا در تهران نبودیم و شهرداری تهران می‌توانست بخش عمده‌ای از زمان خود را به توسعه طرح‌های بالادستی دیگر اختصاص دهد. پیش از این، دکتر محمدباقر قالیباف از بدهی‌های دولت به شهرداری تهران خبر داده بود، ولی او را متهم به عوام فریبی می‌کردند و در حالی که با تیترهای درشت از رقم بزرگ بدهی‌های قالیباف حرف می‌زدند، منکر بدهی دولت به شهرداری می‌شدند.
حالا همین بدهی‌ها تأیید شده و نجفی شهردار تهران برای ادامه فعالیتش، آن را مطالبه می‌کند. اینکه شهردار جدید تهران ارتباط خوبی با دولت دارد خوب است. شاید بتواند به پیشبرد اهداف این کلان شهر کمک کند اما از طرفی این نگرانی نیز وجود دارد که شهرداری بر خلاف ادعای سکاندارش، ردای سیاسی به تن کرده و پایتخت را دچار سیاسی بازی‌های بی‌ثمر کند. اتفاقی که نشانه‌هایی از آن با برگزاری نشست‌های مشترک سیاسی با حضور شهردار تهران به چشم آمده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیدی تمنا

      درود بر دکتر قالیباف عزیزم

      آقای نجفی متاسفم هنوز نیامده سیاسی کاری را شروع کردید

    • بدون نام

      اقای شهردار اگر از دولت طلب نداره پس چرا میگه باید بدلیل بدهی شهرداری عوارض باید زیاد شود. شاید باید هزینه سمینار ودعوت از دیپلمات هایخارجی رو مردم بد بخت تهران بدن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج