۶۲۲۵۶۵
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

مهدی یغمایی: خودم را تکرار نمی کنم

آقای مهدی یغمایی سال ۱۳۸۸، فعالیت خود را در آلبومی با عنوانِ «سلام آقا» و با‌همراهی خوانندگانی مانند آقایان محسن چاووشی، محمد علیزاده و رضا صادقی آغاز کرد. در رمضانِ ۱۳۹۱، نخستین آلبومِ رسمی مهدی یغمایی با عنوانِ «یه دنیا حرف» به بازار عرضه شد.

روزنامه صبح نو: آقای مهدی یغمایی سال ۱۳۸۸، فعالیت خود را در آلبومی با عنوانِ «سلام آقا» و با‌همراهی خوانندگانی مانند آقایان محسن چاووشی، محمد علیزاده و رضا صادقی آغاز کرد. در رمضانِ ۱۳۹۱، نخستین آلبومِ رسمی مهدی یغمایی با عنوانِ «یه دنیا حرف» به بازار عرضه شد. دومین آلبومِ رسمی یغمایی با نام «چمدون تو» دهمِ خردادِ ۱۳۹۵ رونمایی شد. یغمایی همچنین در برنامه تلویزیونی«شب‌کوک» به‌عنوان داور حضور داشت.


فکر کنم به استناد آمارها از استقبال مردم از آلبوم «چمدان تو» راضی باشید. درست است؟

خداراشکر. مردم همیشه به من لطف داشتند و خیلی خوشحال هستم. هیچ موقع مردم و طرفداران من باعث نشدند من مجبور بشوم جوگیر بشوم و کاری انجام بدهم که فقط برای بازار باشد. من کارهایی را خوانده‌ام که خودم دوست داشتم و آنها هم از آن حمایت کردند و این مساله خیلی برای من باعث افتخار است و بسیار بسیار هواداران و مخاطبان خاص و فرهیخته‌ای دارم و بهشان افتخار می‌کنم. آلبوم «چمدان تو» چه در فضای مجازی چه به‌صورت فروش فیزیکی، در واقع سی‌دی، خوب بوده و من راضی بودم که خیلی جاها مردم رفته بودند و این آلبوم تمام شده بوده و فکر می‌کنم دوباره آلبوم چمدان تو یک‌بار دیگر منتشر بشود.

تیراژ اولش چقدر بود؟

نمی‌توانم آمار دقیق را بگویم ولی فکر می‌کنم حدود صدهزارتا اگر اشتباه نکنم که در بازار بد موسیقی خیلی خوب بوده است.

نکته جالبی که در این آلبوم وجود داشت این بود که احساس اعتماد‌به‌نفس خیلی زیادی در پشت آن است، یک خیال راحت، یک شناخت و آگاهی زیاد هم از مخاطب هم از شعر و هم از در واقع صدای خودتان. یک کار جدی با کلام جدی با کلام درست و صدای درست خیلی کم پیدا می‌شود. احساس می‌کنم آن کسی که این آلبوم را تهیه کرده می‌دانسته چی می‌خواهد ولی این آلبوم ویژگی دارد حتی انگار شخصیت دارد.

ممنون. روند آلبوم من روند آنچه در بازار موسیقی اتفاق می‌افتد؛ نیست و نبوده. شما دیدید که اولین ترک آلبوم من و به قول معروف سرکاستی من یک ترک اسلو است یعنی من نیامدم در واقع با یک قطعه 6و8 بخواهم هیجانی ایجاد بکنم به خاطر اینکه من بعد از این همه سال -تقریباً برای دو نسل خوانده‌ام- الان دیگر می‌دانم مخاطبان من چه کسانی و چه قشری هستند؛ چه چیزهایی را می‌شنوند و دوست دارند درصد آزمون و خطا در آن باشد. حتماً هر چیزی که من به آن فکر می‌کنم درست نخواهد بود؛ بالاخره نسبت به شناختی که من پیدا کردم، دیدم که در انتخابم اشتباه نکردم و تا حد بسیار زیادی توانستم مخاطبانم را راضی نگه دارم و این مساله مسوولیت من را برای پخش آلبوم و جمع کردن آلبوم بعدی به شدت زیاد می‌کند و کرده. مشاوران بسیار زیادی از دوستان واقعی‌ام دارم که همیشه از اینها مشاوره می‌گیرم و سؤال می‌کنم و می‌پرسم که در واقع چه بکنیم که ما برای آلبوم بعدی پسرفت نکنیم.
دوستان خیلی زیادی هستند که ما داریم؛ خود آقای علی برکت که مدیر برنامه بنده است؛ آقای پوریا حیدری نازنین که همیشه سالیان سال در کنار من بوده و مشاوره‌های خوبی به من داده و خیلی از دوستان دیگر. دوست عزیزم آقای باربد بابایی که مشاور خوبی است برای من و خیلی کمک می‌کند و الان سالیان سال است که در این مارکت فعالیت می‌کند.خداراشکر که این آلبوم، آلبوم یک‌دستی شد؛ یعنی من خودم نمی‌گویم؛ این کلام دوستانی است که شنیدم می‌گویند این آلبوم یک‌دستی است. گذشته از آن، این آلبوم 14 قطعه دارد و هیچ‌یک از این قطعات شبیه به همدیگر نیستند یعنی من خودم می‌توانم بگویم من خودم را در دو قطعه تکرار نکردم ولی استایل اصلی و ثابت خودم را در کل این آلبوم حفظ کردم و این سخت است و برای این کار زمان زیادی گذاشتیم و خداراشکر نتیجه‌اش هم خوب بود. از تمام عوامل واقعاً ممنونم که با عشق برای من کار کردند. حتی نوازندگانی که آمدند نوازندگی کردند و این انرژی‌ها جمع شد و خداراشکر، من راضی بودم.

سه تا قطعه تصویری دیده‌ام از شما که سنتی خوانده‌اید. با توجه به شناختی که از این حوزه و دستگاه‌های موسیقی دارید و اگر اشتباه نکنم فعالیت داشتید در حوزه خوانندگی سنتی، آیا وسوسه نمی‌شوید یک آلبوم هم در حوزه سنتی تهیه کنید؟
برای خواندن موسیقی اصیل که به‌شدت وسوسه می‌شوم؛ نگران از دست دادن هواداران نیستم چرا که قبلاً هم از این دست کارها کرده‌ام. من در سبک‌های مختلفی کار دارم؛ بعضی‌ها به من انتقاد می‌کنند و خیلی‌ها هم به من محبت دارند و این را جزو توانایی‌های من می‌دادند. البته موسیقی که من کار خواهم کرد در آینده در حوزه موسیقی اصیل مطمئناً تلفیقی خواهد بود، یعنی صرفاً موسیقی اصیل نخواهد بود. حالا ما از گوشه‌ها در مورد موسیقی غنی استفاده خواهیم کرد و اینها را تلفیق می‌کنیم با موسیقی روز جهان با موسیقی روز پاپ. ان‌شاءالله به یک نتیجه خوب می‌رسیم؛ ولی قبول کنید که سخت است یعنی فکر می‌خواهد. نمی‌خواهم بی‌گدار به آب بزنم، در واقع و باید کم‌کم این اتفاق بیفتد. نمی‌خواهم به یکباره یک آلبوم در حوزه موسیقی اصیل منتشر کنم که یک موقع مخاطبان دچار دوگانگی بشوند.
کم کم این اتفاق را رقم خواهیم زد؛ یعنی تولید آثاری از این دست به صورت تک ترک و ان‌شاءالله ببینیم بازخورد مخاطبان چی است. اگر این بازخورده خوب باشد بعد ببینیم چه می‌شود کرد. حتی شده برای اینکه در رزومه من بماند، حتماً یک آلبوم در این فضا منتشر خواهم کرد.حداقل این کار این است که همه بدانند در واقع ما خواننده داریم، اینکه آن اصیل و این پاپ است و با هم فرق دارند؛ نه اینطوری نیست. خیلی از خوانندگان پاپ هستند که در حوزه موسیقی اصیل به راحتی می‌توانند فعالیت بکنند و توانایی‌اش را دارند ولی سبک پاپ را انتخاب کرده‌اند. به نظر من بهترین راه رتبه‌بندی خوانندگان است حالا فارغ از حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند.

در انتها اگر حرفی مانده بفرمایید.
واقعاً دوست دارم این را بنویسید که یکی از تاثیرگذارترین انسان‌ها در روند بیشتر شناخته شدن من، آقای باربد بابایی است به‌خاطر اینکه در کنار دوستی‌ای که ما با هم داشتیم، ایشان محبت کرد و تیتراژ برنامه شب‌کوک را به من سپرد. خداراشکر باعث شد حتی در سال 94 سومین تیتراژ برتر تلویزیون هم بشود و جا دارد اینجا واقعاً از این دوست عزیز و بزرگوارم تشکر کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تقای یغمایی بهای سنگینی برای موفقیت پداخت کرده که راه توبه راهم برخودبسته ایاارزشش رادارداثای یغمایی حیف ان پسرپاک خیابان المهدی مشهدنبود ؟

    • بدون نام

      حالا وسط اینهمه گرفتاری مردم همه منتظر اینن تو خودتو تکرار کنی......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج