جاباما
۶۲۲۵۹۷
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

افزایش ۵۰ تومانی قیمت دلار در یک هفته

دلار آمریکا در یک هفته گذشته در روندی صعودی نزدیک به ۵۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

خبرگزاری ایسنا: دلار آمریکا در یک هفته گذشته در روندی صعودی نزدیک به ۵۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

روند قیمتی دلار آمریکا از اوایل پاییز امسال دستخوش تغییر و تحولاتی شد. بعد چند ماه که نرخ دلار با ثبات نسبی همراه بود و در کانال ۳۷۰۰ و ۳۸۰۰ تومان در حرکت بود از اوایل مهر ماه سال جاری به سمت افزایش قیمت سوق پیدا کرد به طوری که تا نیمه مهر ماه وارد کانال ۳۹۰۰ تومان شد.

پس از نیمه مهر ماه با ادامه روند گرانی خود از مرز ۴۰۰۰ تومان هم عبور کرد تا دلار به رکورد جدیدی در بازار آزاد در سال جاری دست پیدا کند.

ادامه این افزایش قیمت و باقی ماندن نرخ دلار در کانال ۴۰۰۰ تومان باعث شد که تحلیل گران ارزیابی‌های متفاوتی از این افزایش قیمت ارائه دهند. برخی این افزایش قیمت را به دلیل سیاست‌های دولت برای واقعی سازی و بستر سازی برای یکسان سازی نرخ ارز دانستند و مطرح کردند که دولت سرانجام مجبور شده است در سال جاری به دلیل افت محسوس صادرات غیر نفتی و در نتیجه کاهش درآمدهای ارزی به سمت واقعی سازی نرخ ارز گام بردارد.

از سوی دیگر هم برخی تحلیل‌گران عوامل خارجی را تاثیرگذار در افزایش قیمت دلار دانستند. از جمله برخی تنش‌های سیاسی بین المللی و همین طور مواضع رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام عواملی اثرگذار در روند صعودی قیمت دلار دانستند.

به هر ترتیب آخرین بررسی‌ها از قیمت دلار در یک هفته اخیر هم حاکی از ادامه روند صعودی نرخ دلار دارد. دلار آمریکا در اوایل هفته گذشته با نرخ ۴۰۱۱ تومان در بازار آزاد خریداری می‌شد و در ابتدای این هفته با افزایش نزدیک به ۵۰ تومانی قیمت به ۴۰۶۰ تومان رسیده است. بر این اساس آنچه که از بازار به نظر می‌رسد این است که تقاضا به دلیل نامشخص بودن نرخ دلار در روزهای آینده تا حدودی با کاهش روبرو شده است و داد و ستد چندانی در بازار دلار انجام نمی‌گیرد.

باید منتظر ماند دید آیا سرانجام تا پایان سال جاری دولت یکسان سازی نرخ ارز را اجرایی می‌کند و یا اینکه بار دیگر مانند دفعات گذشته پس از افزایشی شدن نرخ دلار با تزریق ارز به بازار نرخ دلار را پایین می آورد تا این خواسته اصلی فعالان اقتصادی مجددا به تعویق بیفتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج