۶۲۲۶۳۸
۱ نظر
۵۶۵۴
۱ نظر
۵۶۵۴
پ

مزایا و معایب بوتاکس مو

بوتاکس مو روشی است که به وسیله آن آمپولی که حاوی پروتئین ها و مواد معدنی و طبیعی، کراتین و اسید هیالورونیک و اسید آمینه است، می تواند موها را به صورت عمقی آبرسانی کند.

برترین‌ها: زمانی که موها خشک و بدحالت می شوند و به دلیل رنگ کردن های مداوم درخشش خود را از دست می دهند و کدر به نظر می رسند و خوب شانه نمی شوند، بهترین روش درمان، رطوبت رسانی کافی و عمقی به آن است. برای این منظور، یکی از روش های جدید در حوزه آرایش، بوتاکس مو است که می تواند به صورت عمقی موها را آبرسانی و آنها را خوش حالت و براق کند.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو روشی است که به وسیله آن آمپولی که حاوی پروتئین ها و مواد معدنی و طبیعی، کراتین و اسید هیالورونیک و اسید آمینه است، می تواند موها را به صورت عمقی آبرسانی کند. برخلاف سایر روش های آبرسانی مو، بوتاکس، مو را از ریشه تا نوک مرطوب می کند و می تواند خشکی موها که معمولا در اثر استفاده مرتب از سشوار ایجاد می شود، ترمیم کند و موخوره را از بین ببرد. این آمپول قابل خریداری است و می توانید از آن در آرایشگاه یا خانه استفاده کنید.
مزایا و معایب بوتاکس مو

ساقه مو مرده است، اما قابلیت ترمیم دارد. دقیقا مثل تایری که پنچرگیری می شود. ساقه مو حاوی مواد کراتینه و پروتئینی است که در اثر آفتاب و سشوار کردن و شانه زدن آسیب می بیند و دچار خوردگی هایی می شود. به کمک مواد خارجی از جمله اسید آمینه و کراتین که در بوتاکس مو موجود است، می توان ساقه مو را ترمیم کرد.

درمان موخوره هم به همین ترتیب است؟

بله، موخوره عبارت است دو شاخه شدن پایین مو به دلیل خشکی مو و شانه کردن زیاد و تغییرات ناگهانی دما به دنبال سشوار کشیدن. وقتی آسیب های ناشی از خشکی مو به کمک بوتاکس مو یا کراتینه ترمیم می شود، موخوره هم کاهش می یابد.

بوتاکس مو همان کراتینه کردن مو است؟

بوتاکس مو جایگزین جدیدی برای کراتینه است، با این تفاوت که مزیت هایی بر آن دارد، مثل این که دیگر در طول روند آن فرمالدهید تولید نمی شود و برای سلامت مضر نیست. در روند کراتینه کردن، مو به کمک سشوار موی آغشته به مواد شیمیایی و کراتینه حرارت می بیند و دراثر این حرارت دودی بلند می شود که حاوی فرمالدهید است. فرمالدهید برای ریه مضر و زمینه ساز برخی سرطان هاست.

بوتاکس مو را صاف می کند؟

تا حدودی! بوتاکس مو به صورت عمقی مو را آبرسانی می کند و تغییر چندانی در حالت طبیعی مو ایجاد نمی کند. یعنی اگر موی شما فر است، بعد از بوتاکس مو همچنان فر خواهد ماند، اما از آنجا که درمانی برای موهای خشک و بد حالت است، پیچ و خم های نامطلوب مو را اصلاح می کند و برخورد مواد آن با کف سر مشکل ساز نیست. برای انواع مو در هر رنگی و حتی موهای سفید مناسب است و تا 3 ماه ماندگاری دارد.

حرارت بوتاکس مسئله ساز نیست؟

اگر حرارت داده شده دود تولید نکند و در حد ملایم برای ثابت کردن مواد روی مو باشد، مشکلی ایجاد نمی کند. در کراتینه بدون کلاه به مو حرارت می دهند ولی در بوتاکس مو این طور نیست و دودی تولید نمی شود.

برای خشکی مو مناسب است؟

ساده ترین روش، مراقبت از مو با شامپوهای ملایم و کاندیشنر است که مو را خشک نمی کند. اگر موی دکلره شده دارید از شامپو با pH خنثی و شامپوهای حاوی مواد سیلیکونی کمک بگیرید که خلل و فرج داخل موها را بپوشاند. بعد از استحمام هم روغن و ماسک مو می تواند مفید باشد اما در کل بوتاکس مو همان مراقبت های لازم با غلظت بالاتر است و با یک جلسه درمان برای دوره 3 ماهه، مو را تقویت می کند. بوتاکس مو روشی اقتصادی است چون رطوبت مو را مدت طولانی تری در مقایسه با ماسک موهای آبرسان حفظ می کند. در عین حال می توانید بعد از بوتاکس مو با هر نوع شامپویی که معمولا استفاده می کردید، موها را شامپو بزنید و نیازی به مراقبت خاصی بعد از این درمان نیست. البته اگر موخوره دارید، بهتر است پایین موها را کوتاه کنید و بعد مراقبت های معمول را انجام دهید.

چطور باید از بوتاکس مو استفاده کرد؟

کافی است آمپول‌های بوتاکس مو را از داروخانه تهیه کنید. قبل از استفاده از آن باید مو‌ها را دو بار پشت سر هم شامپو کنید تا هیچ چربی روی مو نماند. بعد مو‌ها را خشک کنید. آمپول بوتاکس را باید با ۱۵۰ میلی لیتر آب مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. اگر ترکیب یکدست نشد، لازم است کمی ترکیب را گرم کنید. می‌توانید این ترکیب را دقیقا مثل رنگ مو روی مو بزنید. مهم این است که تمام ساقه مو‌ها به این ترکیب آغشته شود. بعد از اتمام کار باید کلاه رنگ سر بگذارید و زیر سشوار کلاهی بنشینید یا مو‌ها را برای ۲۰ دقیقه با سشوار حرارت دهید. در نهایت باید مو‌ها را با آب شست. بعد از خشک کردن بسیار مهم است که مو‌ها را با سشوار یا اتوی مو خشک کنید. این مرحله به ثابت شدن مواد بوتاکس روی مو کمک می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منم

      ممنون بدرد بخور بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج