۶۲۲۷۰۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حاشیه های جلسه رای اعتماد وزیران علوم و نیرو

جلسه رای اعتماد وزیران پیشنهادی علوم و نیرو در مجلس با رایزنی ها، اخطارها و جلسات چندنفره در هر گوشه صحن علنی همراه بود تا حدی که نادر قاضی پور نماینده ارومیه در اخطاری گفت: قرار بود از استان آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل یک نفر به عنوان وزیر معرفی شود اما آقای روحانی وزیری از آذربایجان معرفی نکرد، ما زنجان را نیز جزو ارومیه می دانیم.

خبرگزاری ایرنا: جلسه رای اعتماد وزیران پیشنهادی علوم و نیرو در مجلس با رایزنی ها، اخطارها و جلسات چندنفره در هر گوشه صحن علنی همراه بود تا حدی که نادر قاضی پور نماینده ارومیه در اخطاری گفت: قرار بود از استان آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل یک نفر به عنوان وزیر معرفی شود اما آقای روحانی وزیری از آذربایجان معرفی نکرد، ما زنجان را نیز جزو ارومیه می دانیم.

جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی علوم،تحقیقات و فناوری و نیرو ساعت ۸:۱۰ دقیقه آغاز شد و رییس جمهوری برای دفاع از وزیران پیشنهادی در ساعت ۸:۲۰ دقیقه و بعد از تلاوت قرآن و ترجمه آیات وارد مجلس شد و برای دفاع از منصور غلامی و رضا اردکانیان در ساعت ۸:۲۴ دقیقه در پشت تریبون مجلس قرار گرفت.
**پیش از حضور رییس جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که به تازگی از سفر دوره ای آفریقا بازگشته و محمود علوی وزیر اطلاعات، دو وزیر کابینه دوازدهم بودند که در مجلس حضور داشتند و شاهد استقبال گرم نمایندگان و علی مطهری نایب رییس مجلس از رییس جمهوری در هنگام ورود به صحن علنی مجلس بودند.
**البته دیگر اعضای دولت دوازدهم از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، بیژن زنگنه وزیر نفت، حسینعلی امیری معاون امور مجلس رییس جمهوری، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری و محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری،نیز در این جلسه حضور داشتند که هر یک جداگانه وارد صحن علنی شدند.
**پیش از شروع جلسه رای اعتماد حضور نمایندگان درجمع های چند نفره جلب توجه می کرد که در قسمت های مختلف مجلس درحال رایزنی درباره رای اعتماد بودند که این اقدام نمایندگان بارها مورد اعتراض علی لاریجانی رییس مجلس قرار گرفت. به حدی که چندین بار رییس مجلس در هنگام سخنان رییس جمهوری، از نمایندگان خواست که در صندلی های خود مستقر شوند و نظم جلسه را رعایت کنند.
حتی یکبار از روحانی خواست نفسی تازه کند و خطاب به نمایندگان درخواست کرد که در صندلی های خود مستقر شوند. ولی بازهم نمایندگان بارها به صندلی وزیران رفته و با آنان گفت وگو می کردند که البته این رفتار نمایندگان غیرعادی نبوده و همواره در جلساتی که با حضور اعضای هیات دولت انجام می شود، مرسوم است.
**رییس جمهوری که نخستین سخنران امروز مجلس بود، در سخنانش خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد که دولت راه و مسیرش را در زمینه احترام به علم، دانشگاه، غیرامنیتی بودن محیط دانشگاه ها و احترام به دانشجویان و آزادی اندیشه قرار داده و از این مبانی ذره ای کوتاه نخواهد آمد.
**وی در بخش دیگری از سخنانش درباره امنیت منطقه گفت که این جمهوری اسلامی ایران بود که نگذاشت به حیثیت منطقه خدشه وارد شود، در این زمان نمایندگان مجلس شورای اسلامی فریاد «مرگ بر آمریکا» سردادند.
**رییس جمهوری با اتمام سخنان خود جلسه رای اعتماد مجلس را با مشایعت تعدادی از نمایندگان ترک کرد، اولین نماینده ای که اخطار قانون اساسی داد، نادر قاضی پور روز نماینده مردم ارومیه در مجلس بود.
وی با استناد به اصل ۱۹ قانون اساسی گفت که مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد و مانند این ها سبب امتیاز نخواهد شد.
وی که همواره با صدایی بلند و با لهجه آذری سخن می گوید و سخنان خود را با توسل به یکی از ائمه (ع) پایان می دهد، تصریح کرد که قرار بود از استان آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل یک نفر به عنوان وزیر معرفی شود اما متاسفانه آقای روحانی وزیری از آذربایجان معرفی نکرد. ما زنجان را نیز جزو ارومیه می دانیم اما قرار بود از آذربایجان وزیری معرفی شود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس، اخطار دیگری با استناد اصل ۵۰ قانون اساسی داد و افزود که براساس این اصل در جمهوری اسلامی ایران حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی می شود، ۱۱۸ نماینده مجلس سوال از رییس جمهوری در مورد احیا و نجات دریاچه ارومیه را تقدیم هیات رییسه مجلس می کنیم که خواهش می کنیم این سوال اعلام وصول شود.
**پس از ترک جلسه علنی مجلس از سوی رییس جمهوری و اخطار نادر قاضی پور، نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری سخنان خود را آغاز کردند.
**فاطمه زرآبادی نماینده مردم قزوین و عضو فراکسیون زنان و امید مجلس اولین نماینده ای بود که به مخالفت با منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم پرداخت و پس از سخنان وی عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس و عضو فراکسیون ولایی نیز اولین موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بود که در ابتدای سخنان خود با تشکر از رییس جمهوری برای ایراد سخنان انقلابی گفت که سخنان رییس جمهوری نشان داد در برابر تهدیدات خارجی، تمامی جناح ها و گروه های سیاسی داخل کشور ید واحده هستند.
**در میان سخنرانی مخالفان و موافقان وزیران پیشنهادی، رییس مجلس از نمایندگان خواست که نظر خود را درباره ادامه جلسه عصر با رای خود اعلام کنند که نمایندگان با ۱۹۶ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر موافقت کردند که مجلس شورای اسلامی ادامه بررسی صلاحیت وزرای علوم و نیرو را در جلسه عصر ادامه دهند.
**لاریجانی نیز پس از رای نمایندگان گفت: بنابراین جلسه علنی عصر امروز از ساعت ۱۴ به منظور ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو برگزار می شود.
**در هنگام سخنرانی مخالفان و موافقان وزیر علوم، گفت وگوی چندین دقیقه ای محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید (اصلاح طلبان) با سید حسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی (اصولگرایان) یکی از سوژه های داغ امروز عکاسان بود.
**زمانی که جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب درمخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، پشت تریبون قرار گرفت به اشتباه نام منصور غلامی را بارها غلامیان ذکر کرد که البته کسی به وی تذکر نداد.
**منصور غلامی گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم حدود ساعت ۱۱.۱۰ دقیقه سخنان خود را در دفاع از برنامه های ارایه شده به اتمام رساند و مسعود پزشکیان نایب رییس اول که ریاست ساعاتی از جلسه صبح را برعهده گرفته بود از هیات رییسه خواست که بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی نیرو را آغاز کنند.
**سید راضی نوری نماینده مردم شوش اولین مخالف وزیر پیشنهادی نیرو و عبدالرضا رضیان نماینده مردم قائم شهر در مجلس به عنوان اولین موافق اردکانیان سخنرانی کردند.
**در جلسه رای اعتماد بیش از سایر نمایندگان ، این اعضای فراکسیون امید مجلس بودند که در بخش های مختلف و بیشتر در ورودی اتاقک هایی که در انتهای صحن علنی ساخته شده است، تجمع می کردند البته گاهی به محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس مراجعه کرده و به رایزنی می پرداختند.
**نمایندگان مجلس شورای اسلامی درنوبت صبح امروز مجلس بررسی صلاحیت منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را تمام کردند ولی ادامه بررسی صلاحیت رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو به عصر امروز موکول شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج