۶۲۲۷۱۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

آخرین وضعیت توله خرس تصادف چالوس

توله خرس تصادف جاده چالوس دچار شکستی جمجمه و خونریزی داخلی شده است.

خبرگزاری میزان: سید محمود مرعشی، دامپزشک و کارشناس دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توله خرس آسیب دیده بلافاصله به همراه محیط بانان و دامپزشک محیط زیست استان البرز به تهران منتقل شده و در بیمارستان مرکزی دامپزشکی تحت معاینه و اقدامات تشخیصی قرار گرفت.

وی افزود: عکس رادیوگراف تهیه شده بیانگر آن بود که بر اثر برخورد خودرو با سر حیوان، در استخوان گونه و جمجمه خرس آثار شکستگی وجود دارد. اما در سایر اندام های توله خرس آثار شکستگی مشاهده نگردید. سی تی اسکن از اندام های داخلی خرس انجام شده و نشان می داد که حیوان از ناحیه سر دچاز خونریزی شده و در شش ها نیز مقداری خون وجود دارد که باعث اختلال در تنفس خرس شده بود.
آخرین وضعیت توله خرس تصادف چالوس

این دامپزشک درباره روند درمان این خرس گفت:توله خرس مجروح تحت سرم تراپی قرار گرفته و برای کنترل خونریزی داخلی و خونریزی مغزی و التهاب این توله خرس ترزیق ویتامین k و کورتون انجام گرفت. همچنین به منظور افزایش جذب خون های موجود در بدن جانور، داروهای مدر به توله خرس تزریق شد.

وی افزود: با توجه به ریسک بالا و محدودیت امکانات برای جراحی مغز حیوانات، دامپزشکان تصمیم گرفتند این توله خرس داروهای مذکور را دریافت نموده و منتظر نتیجه تاثیر داروها و اقدامات انجام شده بمانند. خوشبختانه از اوایل شب شنبه وضعیت تنفس و هشیاری توله خرس کمی بهتر شده است. این توله خرس هم اکنون تحت نظر دامپزشکان سازمان حفاظت محیط زیست قرار داشته و امید می رود طی روزهای آینده شرایط مناسب تری پیدا کند.
هرچند ضربه شدید به ناحیه سر، شکستگی جمجمه و خونریزی مغزی وضعیت نا متعدل و غیر قابل پیش بینی را برای این توله خرس بوجود آورده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مانی

      کاش برای آدما هم همین قد ردل میسوزاندید اهمیت میدادی اگه یکی پول نداشته باشه برای دمان باید بمیره کمی هم بفکر کارتن خوابها و کودکان کار و کار گرها واونهای که حقوق ۸۰۰تومانیش نصف میشه بودید

    • محمد

      کاش بفکرسپرده گذاران ارمان وغیره بود که چهگونه
      مردم بدبخت شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج