۶۲۲۷۸۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پیکسل XL۲ و آیفون X؛ تقابل اپل و گوگل برای قدرت

خیلی از زمان معرفی Pixel ۲ XL گوگل نگذشته است، گوشی هوشمندی که برای مقابله با بهترین گوشی شرکت اپل یعنی iPhone X به بازار آمده است. اما تا به امروز آیا به این فکر افتاده‌اید که کدام یک از این دو غول بازار برای شما مناسب‌تر است؟

برترین ها - ترجمه از محمدپارسا حاتمی: خیلی از زمان معرفی Pixel ۲ XL گوگل نگذشته است، گوشی هوشمندی که برای مقابله با بهترین گوشی شرکت اپل یعنی iPhone X به بازار آمده است. اما تا به امروز آیا به این فکر افتاده‌اید که کدام یک از این دو غول بازار برای شما مناسب‌تر است؟ ما این دو گوشی هوشمند که از بهترین‌ها و گران قیمت‌ترین‌های سال ۲۰۱۷ هستند را از نظر مشخصات، ویژگی‌ها و تکنولوژی دوربین‌‌هایشان مقایسه کرده‌ایم تا کار شما را در انتخاب یکی از این دو راحت کنیم.
در آذر ماه دو تا از بزرگترین گوشی‌های سال در کشور انگلستان برای فروش رونمایی می‌شود و قطعا تکانی در بازار ایجاد خواهند کرد. iPhone X بزرگترین گوشی اپل است که به یک صفحه نمایش HDR هم مزین شده است. گوگل نیز با همین رویکرد Pixel۲ XL را با صفحه نمایشی بزرگتر از دو پرچمدار دیگر خود که کمتر از ۱ ماه پیش معرفی شدند، برای ارائه آماده کرده است. خب کدام یک از این ابر گوشی‌ها برایتان مناسب خواهد بود و در آخر سال فروش‌ بیشتری نسبت به رقیبان خود ثبت می‌کنند؟ در ادامه برای مقایسه کامل این دو با ما همراه باشید.
پیکسل XL۲ و آیفون X؛ تقابل اپل و گوگل برای قدرت

طراحی

آیا زمان آن رسیده است که گوشی‌های کوچک که تنها با یک دست می‌شود با آن‌ها کار کرد را کنار گذاشته و به گوشی‌های بزرگتر روی بیاوریم؟ بنظر می‌رسد که برای کار کردن با این دو گوشی با وزن تقریبا یکسان ۱۷۵ گرم و ابعاد بزرگشان نمی‌شود تنها به یک دست اکتفا کرد اما گوگل و اپل با طراحی خوب شاسی‌هایشان و فاصله کم بین قاب دور پنل صفحه نمایش، کمی کار را راحت‌تر کرده‌اند.

اپل از شیشه‌هایی برای کمک به سیستم شارژ بیسیم استفاه کرده است در حالی که گوگل در بخش‌هایی، از این شیشه‌ها و در بخش‌هایی هم از فلزات استفاده کرده است. اما در کل هر دو خوش دست نبوده و ما ترجیح می‌دهیم از قاب برای اطراف آن استفاده کنیم. هر دو ضد آب بوده و از این بابت جای هیچگونه نگرانی در مورد استفاده از آن‌ها در شرایط مرطوب و خیس نمی‌باشد.

صفحه نمایش و مدیا

iPhone و Pixel هر دو صفحه نمایش HDR-ready OLED استفاده می‌کنند که قطعا تمام هواداران خوشحال خواهند بود. پس با این حال شما می‌توانید عمق، درخشندگی و کنتراست رنگ‌ها را به وضوح ببینید. گرچه شما حتما متوجه تفاوت‌‌هایی در پنل‌‌های این دو خواهید شد. برای مثال گوگل در Pixel ۲ XL sports از صفحه نمایش ۶ اینچی با نسبت ۱۸:۹ و اپل در X از صفحه نمایش ۵.۸ اینچی با نسبت ۸۱۲:۳۷۵ استفاده کرده است.
پیکسل XL۲ و آیفون X؛ تقابل اپل و گوگل برای قدرت

Pixel با اینکه صفحه نمایشی بزرگتر دارد اما به مراتب رزولوشن بالاتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد، یعنی ۵۳۸ پیکسل بر اینج در حالی که iPhone X رزولوشن ۴۵۸ پیکسل بر اینچ را ارائه می‌دهد. البته گرچه که Pixel در این قسمت سرتر از iPhone ظاهر شده است اما موقع کار با این دو تفاوت چشم گیری مشاهده نمی‌‌‌شود. حتی ما هنگام کار مجذوب صفحه نمایش iPhone X شدیم.

مدل‌های پایه هر دو با حافظه داخلی 64 GB وارد بازار می‌شوند گرچه که iPhone X تا 256 GB و Pixel تا 128 GB هم عرضه می‌کنند. گوگل هم مانند اپل با ارائه همچنین ظرفیتی دیگر قید حافظه جانبی را زده است و از micro SD پشتیبانی نمی‌کند. باز هم گوگل مشابه اپل کار کرده است و جک 3.5 میلیمتری را از گوشی خود حذف کرده است و برای استفاده از هدفون‌های رایج شما نیاز به مبدل یا هدفونی بلوتوثی خواهید داشت. در ضمن بلوتوث 5 نیز در هر دو وجود دارد.
پیکسل XL۲ و آیفون X؛ تقابل اپل و گوگل برای قدرت

سیستم عامل

معلوم است که یکی از بزرگترین تفاوت های این دو گوشی هوشمند در کارکرد سیستم عامل هایی است که استفاده می کنند. iPhone X از IOS 11 و Pixel 2 XL از اندروید 8 خود گوگل استفاده می‌کند. اگر قبلا درمورد خرید یکی از این دو برنامه و تصمیم خاصی گرفته‌اید، توصیه می کنیم که ثبات نظر داشته باشید. یعنی اگر با سیستم عامل‌ خاصی عادت کرده‌اید، تغییر آن و عادت به سیستم جدید کمی سخت بنظر می‌رسد . همچنین، راهنمای کامل iOS 11 و Android Oreo، ما را که قبلا به آن پرداخته‌ایم، مطالعه کنید تا ببینید کدام برای شما بهتر است. در هر صورت، شما یک بسته ترکیبی شامل نرم افزاری هوشمند با مدیریت منابع متفکر، ذخیره سازی ، فروشگاه های مجازی و تقریبا هر چیز دیگری که می خواهید بدست آورید را در این دو سیستم عامل خواهید داشت.‌

هر دو گوشی دستیارهای هوشمندشان را در اختیارتان قرار داده‌اند که هر دو را می‌توانید به وسیله‌ی صدای خودتان در حالت آماده بکار قرار دهید که در این صورت وقتی دستانتان بند است بسیار بکارتان می‌آید. هر دو دارای سرویس های مشابه مانند سیستم ناوبری قدم به قدم، جست و جو در فضای وب و غیره هستند.

گوگل در Pixel از سنسورهای همیشه فعال Edge استفاده می‌کند که هر زمانی که بخواهید می‌توانید با فشار دادن آن با اشخاص منتخب تماس بگیرید. گرچه iPhone از تاچ 3D بهره می‌برد و همین باعث بهبود عملکرد می‌شود اما خبری از سنسورهای فشاری مانند Edge گوگل نیست.

اگر علاقه مند به دنیای واقعیت مجازی هستید خبر خوشی برای شما داریم. Pixel از سیستم فوق العاده واقعیت مجازی Daydream استفاده می‌کند که تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی‌ها و ویدیو‌های ۳۶۰ درجه در اختیارتان قرار می‌دهد. iPhone از پلت فرم واقعیت مجازی پشتیبانی نمی‌کند اما جدیدا اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی روی آن نصب و اجرا می‌شوند.

Pixel حسگر اثر انگشت را برای دسترسی سریع‌تر در قاب پشی جای داده است در حالی که همچنان اپل اسکنر TuchID را در صفحه نمایش بکار برده است. همچنین دوربین جلو قابلیت تشخیص قرنیه چشم را داشته و می‌تواند چشمان شما را حتی با وجود عینک آفتابی تشخیص دهد که قطعا راه ایمن‌تری برای قفل گوشی است.
پیکسل XL۲ و آیفون X؛ تقابل اپل و گوگل برای قدرت

باتری و عملکرد

وقتی در ایفون Xو Pixel ۲ XL صحبتی درباره‌ی عملکرد به میان می‌آید در واقع از بهترین‌های سال ۲۰۱۷ سخن در میان است. اپل چیپ ست A۱۱ Bionic خود را در داخل آیفونX قرار داده است، که می تواند با وظایف سخت و بازی های سریع بدون هیچ نشانه ای از کاهش سرعت، مواجه شود و دست و پنجه نرم کند. به همین ترتیب، Pixel ۲ XL از پلتفرم قدرتمند Snapdragon ۸۳۵ Qualcomm بهره می برد که کارایی فوق العاده ای نیز ارائه می دهد.

Pixel 2 XL به لطف باتری 3520 مگاهرتزی توانایش، بیش از یک روز (24 ساعت) دوام می‌آورد. ما هنوز آزمایشی درباره‌ی باتری iPhone X انجام نداده‌ایم اما انتظار عملکردی مشابه iPhone 8 Plusرا داریم.. به عبارت دیگر، به لطف کارایی چشمگیر iOS و Apple's A11 chipset ، حدود 36 ساعت بازی و کارکرد در هر بار شارژ می توانید انتظار داشته باشید.

انتخاب گوشی اپل همچنین مزیت استفاده از شارژ بیسیم را نیز به همراه دارد مخصوصا اگر اپل واچ و ایرپاد را نیز داشته باشید این سه دستگاه میتوانند در یک پد به صورت هم زمان شارژ شوند. همچنین درنهایت اپل از سیستم AirPower mat خود را پرده برداری کرده است. می توانید دستگاه های خود را در هر رستوران یا کافه ای که صفحه های شارژ Qi را ارائه دهد شارژ کنید. به علاوه هر دوی iPhone x و Pixel ۲ XL شارژ سریع را پشتیبانی می‌نمایند تا که با نیم ساعت به برق وصل کردن بتوانید برای ادامه روز (یک روز) انرژِی کافی داشته باشید.

دوربین

از نظر تکنولوژی دوربین در این دو تفاوت کمی وجود دارد. اپل دوربین فوق العاده‌ای برای Iphone x درنظر گرفته است که شبیه Iphone ۸ + دارای لنز ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه ی دید وسیع و یک لنز ۱۲ مگاپیکسل فوتوتله است. همین کافی است برای ثبت لحظات با بهترین کیفی حال حاضر دنیا. شما تصاویر نوری را بطور موازنه شده‌ای در بین لنز ها می‌گیرید تا در حافظه تان به طور بی نظیری ذخیره شوند و همچنین شما می‌توانید تا کیفیت ۴k با ۶۰ فریم در ثانیه عکسبرداری کنید که نتیجه‌ای قابل ملاحظه بدست می‌آید.
پیکسل XL۲ و آیفون X؛ تقابل اپل و گوگل برای قدرت

پیکسل از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی استفاده میکند ولی نمی‌توانید همان قابلیت و کیفیت اپل را ازآن انتظار داشته باشید.با این حال حالت عالی HDR+ بدین معنی است که شما نتایج بسیار زیبایی را در هر شرایطی خواهید دید. همچنین پیکسل از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی و آیفون از یک دوربین ۷ مگاپیکسلی در جلو استفاده می‌کنند که عملکرد رضایت بخشی دارند.

پیکسل XL۲ و آیفون X؛ تقابل اپل و گوگل برای قدرت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج