۶۲۲۸۴۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

امنیت یا تکنولوژی در خودرو؛ کدام مهم‌تر است؟

خریداران جدید خودروها در زمان خرید به دنبال امکانات خاصی در خودرو هستند که البته در هر نقطه از دنیا متفاوت است. یک موسسه در آمریکا به تازگی تحقیقی را در این مورد انجام داده است و طی مدت زمانی از ۱,۰۰۰ نفر سوالاتی در مورد اولویت آنها در انتخاب آپشن پرسیده شده است با این مضمون که تکنولوژی، یا امنیت؟

هفته نامه خودرو امروز: خریداران جدید خودروها در زمان خرید به دنبال امکانات خاصی در خودرو هستند که البته در هر نقطه از دنیا متفاوت است. یک موسسه در آمریکا به تازگی تحقیقی را در این مورد انجام داده است و طی مدت زمانی از ۱,۰۰۰ نفر سوالاتی در مورد اولویت آنها در انتخاب آپشن پرسیده شده است با این مضمون که تکنولوژی، یا امنیت؟ نتیجه این بررسی، به ترتیب محبوبیت، در این نوشتار دسته بندی شده است. بسیاری از این امکانات، بیشتر مختص خودروهای پریمیوم و لوکس بودند اما در سال های اخیر به سگمنت های ارزان قیمت و به اصطلاح اقتصادی نیز راه یافته اند و این نشان دهنده توجهی است که خودروسازان به ذائقه و نیاز خریداران خودروهای عادی دارند.

۱۰. هشدار احتمال برخورد از روبرو
امنیت یا تکنولوژی در خودرو؛ کدام مهم‌تر است؟

سیستم هشدار برخورد از جلو در درجه اول با یک بوق به صورت متقاطع راننده را از برخورد تصادف احتمالی مطلع می کند. اگر راننده اقدام به کاهش سرعت نکند بوق به صورت ممتد زده خواهد شد تا از خطر برخورد با خودرو جلویی مطلع کند.

9. سنسورهای پارک عقب

سنسورهای پارک در عقب یا به اصطلاح سنسور دنده عقب یکی از ابتدایی ترین امکانات روی خودروهای امروزی است. این تکنولوژی بسیار ساده و کارآمد، راننده را در مواقعی که دید کافی از پشت خودرو ندارد، کمک می کند. در خودروهای قدیمی این راهنمایی فقط به صورت بوق های متقاطع و ممتد بود و خبری از نشان دهنده فاصله و یا چراغ نبود.

8. ترمز اضطراری اتوماتیک عقب
امنیت یا تکنولوژی در خودرو؛ کدام مهم‌تر است؟

سیستم ترمز اضطراری عقب چیزی مانند هشدار برخورد از جلو است. این سیستم با سنسورهایی که در سپر خودرو جاسازی شده است، با فعال سازی اتوماتیک ترمزها در صورت تشخیص موانع، عابر پیاده یا خودرو در پشت هنگام دنده عقب، کمک شایانی به راننده می کند. سرعت مناسب برای عملکرد صحیح در این سیستم از ۱.۵ کیلومتر تا ۱۵ کیلومتر در ساعت است.

۷. چراغ های مه شکن جلو

شاید دیدن چراغ مه شکن در این لیست تعجب شما را به همراه داشته باشد اما واقعیت این است که آرای کسب شده توسط این آپشن ایمنی بسیار قدیمی و پرکاربرد بیشتر مربوط به قسمت های میانه آمریکای شمالی است که از وضعیت آب و هوایی متفاوتی بهره می برد.

۶. دوربین دید عقب
امنیت یا تکنولوژی در خودرو؛ کدام مهم‌تر است؟

در آمریکا، تا ماه می سال 2018 تمامی وسایل نقلیه به صورت استاندارد از دوربین دید عقب بهره خواهند برد. این سیستم یکی از بهترین و مهم ترین فاکتورها در بحث ایمنی خودرو تلقی می شود و کمک شایانی به راننده در حالت دنده عقب رفتن و یا پارک کردن می کند. درست است که با اضافه شدن آن به لیست امکانات استاندارد، کمی به قیمت خودرو افزوده می شود اما مطمئنا ارزشش را خواهد داشت.

5. ترمز اضطراری اتوماتیک

این مشخصه، نسخه تکامل یافته سنسور هشدار برخورد از جلو است. این سیستم به طور دقیق مانند همان آپشن عمل می کند اما تفاوت آن در این است که در صورت پخش هشدار بوق ممتد و عمل نکردن راننده به آن، خودرو بلافاصله اقدام به ترمزگیری به صورت اتوماتیک می کند تا مانع از برخورد با خودرو، مانع یا عابر گذری از جلو شود. این سیستم در برندهای مختلف از نام ها و سطح تکنولوژی متنوعی برخوردار است.

4. هشدار نقاط کور راننده
امنیت یا تکنولوژی در خودرو؛ کدام مهم‌تر است؟

سیستم تشخیص و هشدار نقطه کور راننده یک آپشن کارآمد در شهرهای پر تردد و بی قانون است. با کاهش قیمت سنسورها، عرضه این مشخصه در خودروهای روز، فراگیرتر از هر زمانی شده است. عملکرد آن هم به این شکل است که وجود یک خودرو را در طرفین و نقاط کور را به راننده خبر می دهد. هشدار در مرحله اول با روشن شدن چراغ و در مرحله بعدی با روشن و خاموش شدن و در آخرین مرحله همراه با بوق صورت می پذیرد تا از تصادف با خودروی کناری جلوگیری شود.

۳. کروز کنترل

یکی از مهم ترین امکانات برای خریداران یک خودرو در حال حاضر کروز کنترل است. این مشخصه کلیدی به دو دسته ساده یا هوشمند تقسیم می شود. کروز کنترل ساده به این معناست که شما خودرو را روی یک سرعت خاص تنظیم می کنید و پای خود را از روی گاز بر می دارید و خودرو با سرعت تعیین شده به حرکت ادامه می دهد. اما در نوع هوشمند می توانید فاصله خود را با خودروی جلو نیز تنظیم کنید تا هر زمان که خودروی جلو سرعت خود را کم کرد و یا ایستاد، خودروی شما نیز با همان فاصله اقدام به ترمزگیری و یا توقف کند.

۲. درگاه های USB
امنیت یا تکنولوژی در خودرو؛ کدام مهم‌تر است؟

در رتبه دوم پورت USB قرار دارد؛ فاکتوری که تقریبا در تمامی وسایل روزمره ما وجود دارد. این که چرا پورت USB اینقدر برای مردم اهمیت خاصی دارد تا جایی که در رتبه دوم این لیست قرار گرفته، هم طبیعی است و هم غیر طبیعی!

1. ایربگ های جانبی

و اما بیشترین رأی و امتیاز در این نوشتار اختصاص دارد به ایربگ های جانبی (جانبی صندلی ها و پرده ای. بسیاری از مشتریان متفق القول بر این باورند که ایربگ ها بیشتر از هر امکانات دیگری به امنیت خودرو کمک می کند و حاضر هستند پول بیشتر را در قیاس با دیگر گزینه های این لیست صرف ایربگ های جانبی کنند تا امنیت خود و خانواده شان را تامین کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج