۶۲۲۹۳۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سفر ظریف به ترکیه در آینده نزدیک

سفیر ترکیه در تهران در مراسم نود و چهارمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه از سفر ظریف در آینده ای نزدیک به این کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر: مراسم نود و چهارمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه عصر امروز (یکشنبه) با حضور برخی از سفرای مقیم تهران، ابراهیم رحیم پور، معاون آسیا اقیانوسیه وزارت خارجه و محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، مسعود پزشکیان، نماینده مجلس، در تهران و در محل سفارت این کشور برگزار شد.

رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در تهران در این مراسم ضمن خوشامدگویی به میهمانان، نود و چهارمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه را گرامی و اظهار داشت: پیروزی ما در نبرد ملی استقلال به رهبری مصطفی آتاتورک بنیانگذار جمهوریتمان پیوسته برای ما نور هدایت بوده و خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: دو ملت ایران و ترکیه همسایه نزدیک هم هستند که پیوندهای مستحکم بین آنها برقرار بوده و دارای اشتراک های بسیاری هستند و خوشحال هستم از این که بگویم روابط دو کشور وارد دوره ویژه دیگری شده است.

سفیر ترکیه در تهران تاکید کرد: در آغاز ماه جاری رییس جمهوری ترکیه به همراه هفت وزیر و دیگر مقام های عالی رتبه در اجابت دعوت همای ایرانی خود دیدار موفقیت آمیزی از تهران به عمل آورد.

هاکان تکین تصریح کرد: در این دیدار چهارمین دوره شورای عالی همکاری به ریاست مشترک رییسان جمهوری دو کشور برگزار شد که در آن اقدام های مشخصی برای توسعه همکاری هایمان در زمینه های گوناگون صورت گرفت.

وی ادامه داد: تنها دو هفته پس از این دیدار اسحاق جهانگیری در اجابت دعوت بینالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه جمهوری ترکیه دیداری دو جانبه از آنکارا به عمل آورد. جهانگیری همچنین در نشست دی هشت در استانبول شرکت کرد.

سفیر ترکیه در تهران گفت: در چند روز آینده وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از ترکیه دیدار خواهند داشت.

هاکان تکین افزود: بیست و ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ماه آینده به ریاست مشترک نیهات زیبکجی، وزیر اقتصاد جمهوری ترکیه و محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این چند نمونه اخیر کافی است تا بیانگر ماهیت و عمق روابط دو کشور باشد ما امیدوار هستیم پیوندهای موجود بین دو کشور با انجام طرح های مشخصی در زمینه های اقتصای، تجاری، انرژی و گردشگری بیش از پیش مستحکم شده و تنوع یابد.

سفیر ترکیه در تهران خاطرنشان کرد: افزایش همکاری بین ترکیه و ایران به صلح، امنیت و ثبات که امروزه در منطقه بسیار نیز کمک خواهد کرد در حقیقت ما در حال مشاهده عینی آن در سوریه هستیم به خصوص در روند آستانه که در آنجا با روسیه نیز همکاری می کنیم امیدوار هستیم نتایج مثبت و پایدارتری از پیوندهای در حال توسعه خود با ایران در منطقه داشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج