۶۲۲۹۸۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

تصفیه هوا و حذف آلاینده‌ها با آب و نانو فناوری

محققان پژوهشسرای معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با استفاده از آب و نانو ذرات دستگاهی را برای تصفیه هوا ارائه کردند که با حذف آلاینده‌های هوا قادر به تولید هوای پاک در فاز صنعتی و خانگی است.

ایسنا: محققان پژوهشسرای معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با استفاده از آب و نانو ذرات دستگاهی را برای تصفیه هوا ارائه کردند که با حذف آلاینده‌های هوا قادر به تولید هوای پاک در فاز صنعتی و خانگی است.

آیین نگهداری، مجری طرح با اشاره به دستگاه‌های ساخته شده برای تصفیه هوا گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از شهرهای کشور با چالش آلودگی هوا و ریزگردها مواجه هستند؛ از این رو نیاز به چنین دستگاه‌هایی احساس می‌شود، ولی هزینه استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوای موجود در بازار بالا است.

نگهداری ادامه داد: بر این اساس اقدام به طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوای نانو با عنوان Air Washer کردیم که قادر است با استفاده از آب، گرد و غبار و ریزگردهای هوا را بسته به میزان اندازه توری حذف کند.

مجری طرح با بیان اینکه این دستگاه قادر است هوای عاری از باکتری و ریزگرد تولید کند، خاطر نشان کرد: این دستگاه به گونه‌ای ساخته شده که هوا از یک سو وارد محفظه‌ای می‌شود که دارای پوشش نانو ذرات تیتانیوم است.

وی با بیان اینکه بر روی این محفظه توری نصب شده است، ادامه داد: هوا برای عبور از مسیر خود باید از این توری عبور کند و این توری به گونه‌ای طراحی شده که قادر به حذف ریزگرد و غبار است.

نگهداری با تاکید بر اینکه هوای خارج شده از این محفظه هوای مرطوب است، یادآور شد: این هوا موجب رشد قارچ‌ها می‌شود؛ از این رو از توری‌های ضد زنگ استفاده شد تا با حذف رطوبت، هوای تمیز تولید کند.

این محقق با بیان اینکه نانو ذرات تیتانیوم استفاده شده در این دستگاه با استفاده از اشعه UV خورشید فعال می‌شود، اضافه کرد: دستگاه اولیه ساخته شده در شب کاربرد نداشت؛ از این رو در فاز توسعه‌ای این طرح نسخه جدیدتر دستگاه تصفیه هوا را عرضه کردیم که هوشمند بوده و دارای کارایی بالاتری نسبت به نسل قبل است.

وی در این باره توضیح داد: برای رفع چالش‌های این دستگاه اقدام به نصب لامپ UV در داخل دستگاه کردیم؛ از این رو این دستگاه قابل کاربرد در شب نیز هست.

نگهداری، صرفه‌جویی برق از طریق تنظیم دور موتور بر اساس میزان آلودگی هوا را از مزایای این دستگاه نام برد و گفت: این دستگاه قادر به حذف آلودگی‌هایی چون گازهای سمی، باکتری‌ها و قارچ‌ها است.

وی با بیان اینکه آب موجود در این دستگاه باید تعویض شود، خاطرنشان کرد: این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که پوشش نانو ذرات استفاده شده در محفظه این دستگاه مقاومت 99 درصدی در برابر شست‌وشو با آب را دارد.

این طرح از سوی آیین نگهداری و دانیال حاتمیان اجرایی شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدامین نوری

      ابتکاری دارم که براحتی و بدون هزینه میلیونی میشه میلیاردها تومن توی مصرف برق صرفه جویی کرد فقط با کمک تلویزیون . خیلی ساده اما واقعا معجزه ای در تاریخ خواهد بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج