۶۲۳۰۰۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مخاطبان غيرمستقيم سخنان روحانی در مجلس

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ديروز با ١٨٠ راي موافق تصدي وزارت علوم را به منصور غلامي سپردند. اين در حالي است كه فضاي دانشگاه طي هفته‌هاي اخير كاملا عليه او بود.

روزنامه اعتماد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ديروز با ١٨٠ راي موافق تصدي وزارت علوم را به منصور غلامي سپردند. اين در حالي است كه فضاي دانشگاه طي هفته‌هاي اخير كاملا عليه او بود.
همين اعتراض‌ها سبب شد كه رييس‌جمهور تصميم بگيرد در جلسه راي اعتماد بيش از نمايندگان، جامعه دانشگاهي را مخاطب قرار دهد. البته محمدمهدي زاهدي، رييس كميسيون آموزش اين را قبول ندارد.

به نظر شما مخاطب اصلي روحاني در جلسه راي اعتماد چه كساني بودند؟

آقاي روحاني در صحن علني مجلس حاضر شد و از دو وزير پيشنهادي خود دفاع كرد. از آنجايي كه اين جلسه اساسا براي راي اعتماد به وزراي نيرو و علوم تشكيل شده بود، روحاني بايد مجلس را قانع مي‌كرد تا به اين دو گزينه راي دهند لذا يقينا مخاطب اصلي او نمايندگان مجلس بودند.

از صحبت‌هاي روحاني در مورد اينكه در معرفي وزير علوم معامله نكرده و تعامل كرده است، به نظر مي‌رسد به اينكه جامعه دانشگاهي در مورد آقاي غلامي چطور قضاوت مي‌كنند، بيشتر اهميت مي‌دهند.

علني بودن جلسه و رسانه‌اي شدن محتواي آن موجب مي‌شود پيام روحاني به دانشگاهيان نيز برسد. آقاي رييس‌جمهور به اين نكته نيز توجه داشتند اما به اعتقاد من مخاطب مستقيم آقاي رييس‌جمهور نمايندگان و به صورت غيرمستقيم دانشگاهيان و اقشار ديگر ملت بودند.

حرف‌هاي آقاي روحاني در حمايت از وزراي پيشنهادي چقدر اثرگذار بود؟

نمي‌توانم در اين زمينه اظهارنظر كنم اما احتمالا صحبت‌هاي روحاني در اين جلسه توانسته است تا حدي ابهامات را برطرف كرده و در راي آوردن وزراي پيشنهادي اثر داشته باشد. به هرحال نمايندگان مجلس طي مشورت با يكديگر تصميم نهايي را گرفتند. فراكسيون‌هاي مختلف و كميسيون آموزش و تحقيقات بسيار فعال بودند و فعاليت آنها در نتيجه آرا بسيار موثر بود.

گفته مي‌شد كه آقاي غلامي گزينه بيستم آقاي روحاني هستند. خودشان نيز گفتند كه در معرفي وزير تعامل كرده‌اند. گزينه‌هاي پيش از غلامي چه كساني بودند و چرا در نهايت معرفي نشدند؟

اين درست نيست. ما اين حرف‌ها را قبول نداريم زيرا اين نخستين گزينه‌اي بود كه رييس‌جمهور به مجلس معرفي كرد. اگر غلامي گزينه بيستم بوده است بايد قبل از آن افراد ديگري به مجلس معرفي مي‌شدند و ما با خبر مي‌شديم درحالي كه اين طور نبوده و حداقل ما از رايزني‌هاي پشت صحنه نيز اطلاعي نداريم. هيچ رايزني با كميسيون آموزش نشده بود و به عنوان نخستين گزينه غلامي را معرفي كردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج