۶۲۳۰۱۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چرا انصار حزب الله در سکوت به سر می برد؟

آرام نیامدند، اما آرام‌آرام کمرنگ شدند، با هیاهو وارد شدند و در سکوت روزگار می‌گذرانند. این روزها با عبارت «یادش بخیر، چه می‌کردیم!» خاطرات دهه ۷۰ و کمی هم در دهه ۸۰ را به همدیگر یادآوری می‌کنند و در این اوضاع و احوال بر چهره برخی از آنها اخم و بر چهره برخی دیگر که اقلیت هستند، لبخند رضایت می‌نشیند.

روزنامه آرمان- یاسمین طالقانی: آرام نیامدند، اما آرام‌آرام کمرنگ شدند، با هیاهو وارد شدند و در سکوت روزگار می‌گذرانند. این روزها با عبارت «یادش بخیر، چه می‌کردیم!» خاطرات دهه ۷۰ و کمی هم در دهه ۸۰ را به همدیگر یادآوری می‌کنند و در این اوضاع و احوال بر چهره برخی از آنها اخم و بر چهره برخی دیگر که اقلیت هستند، لبخند رضایت می‌نشیند.
آنچه اشاره شد، روایت انصار حزب‌ا... است؛ گروهی که اوج حضور آنها پیش از انتخابات سال ۷۶ و با هدف پیروز نشدن کاندیدای جناح چپ بود و این روند طی ۸سال دولت اصلاحات ادامه پیدا کرد. در ابتدای دولت احمدی‌نژاد این گروه به‌نوعی دولت را از خودشان می‌دانستند. بنابراین چندان مخالفتی با اقدامات آن نداشتند. البته ‌حمایت‌ها همیشگی نبود و زمانی که موضوع مشایی و طیف او برجسته شد، حزب‌ا... دیگر همراهی نکرد؛ هرچند چندان هم علیه آنها فعال نبود و به‌مرور فعالیت‌های این گروه به سمت پایان حرکت کرد، چنان که سایت نشریه یالثارات که ارگان رسانه‌ای انصار حزب‌ا... است، آخرین خبر خود را در ۲۱ اسفند ۹۵ منتشر کرد. گرچه مدیریت این مجموعه با محتشم بود، اما مدت‌هاست خبری از او هم نیست.
محتشم روند تشکیل حزب‌ا... را چنین بیان کرده است: «اواخر دهه ۶۰ و در واقع حدود یکی‌دو سال بعد از پایان دفاع مقدس، در مقطعی که رهبر انقلاب به بحث جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی توسط نیروهای مردمی و رزمنده اشاره کردند و در واقع جنگ سخت نظامی تمام شده و دشمن وارد فاز جنگ نرم شده بود و یک بعد آن تهاجم فرهنگی بود، برخی دوستان احساس کردند که می‌توانند در این قضیه موثر باشند و در این ارتباط همدیگر را پیدا کردند، چنان‌که بعد از برگزاری نماز جمعه در داخل دانشگاه تهران اقدام به برگزاری جلساتی کردند. این جلسات دقیقا بعد از فرمایشات رهبری که فکر می‌کنم سال ۷۰ بود، شروع شد. البته قبل از جمع‌شدن این دوستان تشکل‌هایی به نام حزب‌ا... درتهران نیز وجود داشت که در همان اوایل انقلاب ایجاد شده بود. در واقع این جمعی که دوباره تحت عنوان انصار شروع به فعالیت کردند، قبلا هم تحت نام‌های دیگری چون حزب‌ا... در تهران فعال بودند و نمود آنها در دوران حاکمیت لیبرال‌ها، جریان بنی‌صدر و فتنه‌هایی که منافقین خلق ایجاد می‌کردند برای مقابله و خنثی کردن آن اغتشاشات دیده می‌شد.» او جدا شدن برخی افراد از انصار حزب‌ا... را رد نکرده و گفته است: «کسانی بودند که با گذشت زمان دچار برخی تجدیدنظرهایی شده باشند و نحوه فعالیت خود را عوض کرده باشند و با این جمع دیگر فعالیت نکنند؛ از این موارد داشتیم.»
نگاه نامهربان به ا...‌کرم
حسین ا...کرم دیگر چهره معروف انصار حزب‌ا... است که او هم مدت‌هاست سکوت کرده است. نکته قابل توجه آنکه ا...کرم زمینه فعالیت خود را تغییر داد و برای انتخابات شورای‌شهر ثبت نام کرد تا وارد بهشت شود. زمانی که ا...کرم خواست تا آخرین تلاش‌ها را برای حفظ انصار حزب‌ا... انجام دهد، با عدم‌همراهی اصولگرایان مواجه شد، چنان‌که رئیس شورای هماهنگی نیروهای حزب‌ا... به‌خاطر تهیه طومار در حاشیه نماز جمعه در اعتراض به ورود زنان به ورزشگاه‌ها واكنش‌های جسته‌‌گریخته‌ای را در اردوگاه اصولگرایان برانگیخت. در این میان انتقاد حمید رسایی و بسیج دانشگاه صداوسیما بیشتر از دیگران بازتاب داشت. بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما در بیانیه خود خطاب به ا...‌کرم با اشاره به ‌اینکه رشادت‌ها و زحمات شما در سال‌های گذشته را فراموش نکرده و نمی‌کنیم، آورده است: «اما چندمدتی است که دل جریان انقلابی از دست اقدامات شما و اطرافیانتان خون است. امیدواریم توصیه بزرگان در اصلی و فرعی کردن امور را جدی گرفته و از انجام کارهای دشمن‌‌شادکن بپرهیزید.» در این میان حمید رسایی از مخالفان دولت روحانی كه در سیاست‌ورزی اصولگرایانه‌اش همواره با اتهام تندروی روبه‌رو بوده است، با انتشار مطلبی در اینستاگرام خود به ا...‌كرم هشدار داده است كه برداشتش از مفهوم «آتش به اختیار» غلط است. همه‌این موارد کافی بود که ا...کرم سکوت کند.
تغییر ده‌نمکی
مسعود ده‌نمکی به‌طور کلی فاز خود را از یاران سابق جدا کرد و به فیلمسازی پرداخت. او به‌طور کلی خودش را از آنچه پیش از آن در تجمعات انجام می‌داد، کنار کشید و به عرصه فرهنگی و فیلمسازی رفت. او چندی پیش به مراسم ترحیم داوود احمدی‌نژاد رفت و نشان داد که هنوز به احمدی‌نژادی‌ها علاقه دارد. در اوایل سال ۹۵ بود که مسعود ده‌نمکی در اینستاگرام خود به نقد دیدگاه‌های آیت‌ا... هاشمی پرداخت و نوشت: ‌«هاشمی‌ها عنوان فیلمی می‌تواند باشد که نسل امروز و فردا را با تاریخ معاصر ایران به‌ویژه نیم قرن اخیر بیشتر آشنا کند، بازیگری توانمند که هم می‌تواند نقش اپوزیسیون را بازی کند و هم اپوزیسیون.» برخی اعضای انصار حزب‌ا... هم که تمایل به فعالیت دارند، زمینه را مهیا نمی‌بینند و ترجیح می‌دهند سکوت کنند.
در آرامش کشور

در این میان نباید از نقش دولت روحانی در آرام‌سازی فضای کشور و دور کردن جامعه از تنش چشم پوشید. از سال ۹۲ به بعد فضای گفت‌وگو در کشور بر فضاهایی که نشانی از فرهنگ نداشت، غلبه کرده و مسئولان نقش بسزایی در پدید آمدن این شرایط دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج