۶۲۳۱۶۴
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

کسی «شنل» را در جشنواره فجر ندید!

«اساسا کسی فیلم «شنل» را در جشنواره فجر ندید. همواره این سئوال را دارم که چرا دوستان بعضی از فیلم‌ها را ندیدند؛ و بدون این‌که نگاهی دقیق داشته باشند برای فیلم‌ها جایزه هم در نظر گرفتند.»

وبسایت صبا: «اساسا کسی فیلم «شنل» را در جشنواره فجر ندید. همواره این سئوال را دارم که چرا دوستان بعضی از فیلم‌ها را ندیدند؛ و بدون این‌که نگاهی دقیق داشته باشند برای فیلم‌ها جایزه هم در نظر گرفتند.»

رضا بهبودی بازیگر توانمندی است که به گواه بسیاری از منتقدان از پس بازی در تمام نقش‌هایی که به او محول می‌شود به‌خوبی بر می‌آید، او در تئاتر کم نظیر است و ثابت کرده است سبقه تئاتری باعث می‌شود در هر ژانری هر کاراکتری را به‌خوبی هدایت کند. او بسیار همراه است و کار برایش خیلی جدی است، بهبودی می‌گوید: شنل حاصل کار جوانان با انگیزه‌ای است که سینما برایشان عشق است.

با این بازیگر توانمند گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که شاهد آن هستید:

به نظر می‌رسد برای فیلم «شنل» خیلی زحمت کشیده‌اید؟

فیلم «شنل»‌ حاصل زحمات جوانانی بود که هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر با بی‌توجهی این زحمات را به بازی گرفت، نه تنها من که همه عوامل، چه پشت دوربین چه جلوی دوربین نهایت سعی خود را کردند تا این فیلمی که الان شاهد آن هستید به بهترین شکل ممکن تولید و اکران شود.

چگونه با «شنل» همراه شدید و چه فاکتوری در فیلمنامه وجود داشت که شما را مجاب به بازی در این فیلم سینمایی کرد؟

زمانی که فیلمنامه را به من دادند و آن را مطالعه کردم، این نکته را دریافتم که نقش طاهر بسیار منسجم است. البته این نقش تغییر چندانی نداشت. حتی زمان بازنویسی نیز این اتفاق صورت نگرفت. طاهر از آن نقش‌هایی بود که دوام خوبی داشت. می‌توانم به جرات بگویم که مجذوب فیلمنامه بودم. وقتی که فیلم را دیدم متوجه شدم که فاصله‌ای بین آن چیز که خوانده بودم با آن چیزی که نمایش داده شد نیست. چهار ماه قبل از آغاز فیلمبرداری من فیلمنامه را دریافت کردم و زمان خوبی برای تطبیق با آن داشتم. البته پلان‌هایی عموما گرفته می‌شود که کارگردان مایل به استفاده آن‌ها نیست و این جزوی از اختیارات کارگردان است، البته اینجا ما شاهد این امر نبودیم. از کاری که انجام دادم راضی هستم.

با این‌که جشنواره ویترین و فرصت خوبی برای فیلم‌های سینمایی است «شنل» نتوانست آن گونه که شایسته است در جشنواره دیده شود؟

ما شانس آوردیم که این فیلم در لحظات آخر مجوز نمایش در فجر را پیدا کرد. باعث تاسف است که می‌گویم شانس آوردیم! البته دلیل نمایش فیلم «شنل» در جشنواره عدم حضور فیلم‌های دیگر بود. این فیلم در روزهای آخر و ساعت‌های بدی نمایش داده شد. اساسا کسی فیلم «شنل» را در جشنواره فجر ندید. همواره این سئوال را دارم که چرا دوستان بعضی از فیلم‌ها را ندیدند؛ و بدون این‌که نگاهی دقیق داشته باشند برای فیلم‌ها جایزه هم در نظر گرفتند. اگر کارگردان کاری معروف نیست آیا نباید فیلمش دیده شود. دوستان مضمونی فیلم‌ها را نگاه کردند. نگاه می‌کنند که چه فیلمی از لحاظ‌های مختلف به آن‌ها نزدیک باشد و همان را انتخاب می‌کنند.

شما زمان نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر از هیات انتخاب بسیار گله کردید؟

بله، ما سال گذشته کاملا درباره عملکرد دوستان و حساسیت‌هایی که نسبت به فیلم‌ها داشتند، مطلع شدیم فهمیدیم که سینما را ابزار دانسته‌اند برای زدن بعضی حرف‌ها. فیلم متاسفانه دیده نشد. همه ما خوب می‌دانیم که اگر فیلمی به‌خوبی معرفی نشود و مخاطب با آن آشنا نشود چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد. این گونه فیلم‌ها نه نامزد می‌شوند نه به فستیوالی می‌روند، زیرا کسی از حضور آن‌ها اطلاعی ندارد. منظور من این است که باعث شدند این فیلم در دست انداز بیفتد. سرنوشت کاری یک سری جوان را به بازی گرفتند. درباره خودم صحبت نمی‌‌کنم، بلکه درباره جوانانی حرف می‌زنم که کارشان را با عشق انجام می‌دهند. من به شخصه سودای سیمرغ را در ذهن ندارم، البته می‌دانم کسی که این صحبت‌های من را بخواند می‌گوید فلانی دستش به گوشت نمی‌‌رسد و بسیاری از حرف‌های دیگر اما مسئله این است که من دوست دارم با جوانان با استعداد کار کنم و اگر امکانش بود به آن‌ها کمکی بکنم برای همین واقعا غصه می‌خورم وقتی می‌بینم که یک فیلم با زحمات فراوان ساخته می‌شود اما به آن بی‌توجهی صورت می‌گیرد.

شما از آن دست بازیگرانی هستید که همواره نقش‌هایتان را زندگی می‌کنید و چند نقش را با هم هرگز قبول نمی‌‌کنید.درباره«شنل» هم همین اتفاق افتاد؟

بله، گاهی می‌بینیم که برای اجرای تئاترها و ساخت فیلم‌های سینمایی وقت بسیار کمی صرف می‌شود و همان طور که اشاره کردید، یک بازیگر در چند نقش مختلف همزمان حضور دارد در صورتی که به نظر من کار درستی نیست. من برای بازی در فیلم «شنل» چهار ماه ریشم را اصلاح نکردم و هیچ کار دیگری را قبول نکردم. تمام تمرکزم روی فیلم بود. این همه وقت گذاشتم تا نتیجه‌ای که دوست دارم حاصل شود.

به نظرتان مخاطب از «شنل» استقبال خواهد کرد؟

وقتی کاری با دل و جان ساخته می‌شود و همه عوامل زحمت می‌کشند قطعا تماشاگر متوجهش می‌شود و حتما این فیلم قابلیت این را دارد که مخاطبان خودش را پیدا کند و آن‌ها را به سالن سینماها بکشاند.

کار با کارگردانان جوان را دوست دارید؟

کار کردن با کارگردانان پر ایده و هوشمند را همه دوست دارند اما من در گام نخست باید بتوانم با فیلمنامه و نقشم ارتباط بگیرم در آن صورت با هر کارگردانی می‌توانم کار کنم، حسین کندری کارگردان جوان و خوش‌فکری است که سینما و کارش برایش جدی است برای همین کار با او برایم لذت بخش بود، ضمن این‌که نقشم را هم خیلی دوست داشتم.

به نظر می‌رسد نقش را کاملا بر اساس فیلمنامه اجرا نکردید و خودتان هم چیزهایی به نقش اضافه کردید.

در جلسه‌های دورخوانی هر بازیگری برای این‌که نقشش بهتر از آب دربیاید، هر چیزی که به ذهنش می‌رسید را می‌گفت و مشورت می‌کردیم، درنهایت اگر پیشنهادات به بهتر شدن نقش کمک می‌کرد، اعمال می‌شد اگر هم نه که فیلمنامه را اجرا می‌کردیم، میان بازیگران و کارگردان یک همکاری خوب وجود داشت و نتیجه همانی شد که توقع داشتیم و امیدوارم مخاطبان هم راضی باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فيلم بسيار بي سرو ته و واقعا مزخرف كه يهو فيلم تموم شد ( اينا يه چيزي از فيلم پايان باز فهميدن ، نه اينك يهو و بدون هيج قواعدي فيلم رو تموم كنند ) توي سانس 11:15 پنجشنبه 4 آبان با حضور همين بازيگر و يكي از عوامل پخش شد ، به قدري تماشاچيا شكايت داشتن كه با هم بحث و دعواي لفظي پيدا كردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج