۶۲۳۱۹۹
۵۲۷۵
۵۲۷۵
پ

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

اگر از علاقه مندان به موسیقی باشید، می دانید که همراه داشتن یک اسپیکر بلوتوثی در هنگام سفر لازم و ضروری است، اسپیکر های بلوتوثی و قابل حمل متعددی در بازار وجود دارند و در این مطلب قصد داریم تا بهترین مدل های در دسترس را به شما معرفی کنیم.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: اگر از علاقه مندان به موسیقی باشید، می دانید که همراه داشتن یک اسپیکر بلوتوثی در هنگام سفر لازم و ضروری است، اسپیکر های بلوتوثی و قابل حمل متعددی در بازار وجود دارند و در این مطلب قصد داریم تا بهترین مدل های در دسترس را به شما معرفی کنیم.
۱- Logitech UE WonderBoom

اسپیکر های WonderBoom از جمله محصولات برند Ultimate Ears هستند و برای کاربرانی که با این برند آشنایی ندارند باید بگوییم که Ultimate Ears یکی از زیر مجموعه های شرکت Logitech بوده و مدتی است که با هدف تولید و توسعه اسپیکر هایی با کیفیت و رقابتی کار خود را آغاز کرده است.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

اسپیکر های WonderBoom کوچک و ظریف هستند اما نگذارید جثه کوچکشان فریبتان دهد چون حجم صدای فوق العاده این اسپیکر ها در یک اتاق کوچک می تواند گوش های شما را آزار دهد. اگر دو عدد از این اسپیکر ها را در اختیار داشته باشید، می توانید از طریق شبکه آنها را به هم متصل کرده و تجربه فوق العاده تری از پخش موسیقی در هنگام سفر داشته باشید.

یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت موجود در این محصول، مقاومت باور نکردنی آنها در مقابل نفوذ آب است به طوری که حتی غوطه ور کردن این اسپیکر در آب هیچ تاثیری در کیفیت صدای خروجی آن نخواهد داشت.
کاربران ایرانی می توانند با پرداخت هزینه ای حدودا چهارصد هزار تومانی نسبت به خرید این محصول اقدام کنند.

2- Bose SoundLink Micro

شرکت Bose اسپیکر های بلوتوثی متعددی را روانه بازار کرده و نسبت به بودجه ای که در اختیار دارید، می توانید یکی از اسپیکرهای بلوتوثی و قابل حمل این شرکت را انتخاب کنید.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

یکی از کوچک ترین محصولات این شرکت، SoundLink Micro نام دارد که به دلیل مقاومت بالای فیزیکی در مقابل ضربه، ضد آب بودن و عمر باتری بسیاری طولانی اش، می تواند بهترین انتخاب برای کاربرانی باشد که قصد دارند مدت زیادی را به طبیعت گردی بپردازند.

اگر می خواهید حجم صدای بیشتری را در اختیار داشته باشید و یا دوست دارید موسیقی مورد علاقه تان به صورت Stereo پخش شود، می توانید دو عدد از این اسپیکر ها را به صورت شبکه به هم متصل کنید، از دیگر ویژگی های جذاب اسپیکر بلوتوثی SoundLink Micro می توان به پشتیبانی از دستیار های هوشمند مجازی Siri و Google Assistant اشاره کرد.
این محصول در بازار کشورمان قیمتی حدودا چهارصد و پنجاه هزار تومانی دارد.

۳- Plox Death Star Levitating Speaker

اگر از هوا داران سری فیلم های Star Wars هستید و می خواهید اسپیکری بلوتوثی داشته باشید که هر بیننده ای را محو طراحی ظاهری خود کند، پیشنهاد می کنیم Death Star Levitating Speaker شرکت Plox را در میان دیگر انتخاب های خود قرار دهید.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

این اسپیکر بی سیم از یک کره کوچک تشکیل شده که با فاصله ای چند سانتیمتری و بالاتر از پایه استوانه ای شکلش، به صورت معلق در هوا قرار می گیرد. علی رغم ظاهر جذاب و شگفت آور این اسپیکر، کیفیت صدای آن چنگی به دل نمی زند و حجم صدای خروجی آن در پایین ترین سطح قرار دارد. با هر بار شارژ کامل این اسپیکر بلوتوثی می توانید به مدت 5 ساعت از آن استفاده کنید و قیمت آن در بازار کشورمان حدودا ششصد هزار تومان است.

۴- Jabra Solemate (نسل دوم)

سری مصولات Solemate شرکت Jabra از جمله پر طرفدار ترین اسپیکر های قابل هم بازار هستند. نسل دوم Jabra Solemate با وجود طراحی ظاهری شبیه به نسل قبلی، پیشرفت های بسیاری را به نمایش گذاشته که از جمله آنها می توان به مقاومت بیشتر بدنه در مقابل ضربه و نیز نفوذ آب اشاره کرد.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

دکمه های تغییر حجم صدا و دیگر دکمه های موجود در این مدل عملکرد خوبی داشته، با وجود جک ۳.۵ میلی متری صدا می توانید با استفاده از یک سیم رابط گجت های مختلفی را به این اسپیکر متصل کنید و البته کاربر امکان استفاده از بلوتوث را هم برای این امر دارد.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

یکی از برجسته ترین ویژگی های موجود در Jabra Solemate پشتیبانی این اسپیکر بلوتوثی از فناوری NFC است که با استفاده از آن می توانید با سرعت و سادگی هرچه بیشتر گوشی و یا تبلت خود را با این اسپیکر همگام سازی کنید و برای بهره گیری از بالاترین سطح کیفیت صدا می توانید از نرم افزار Jabra Sound به هنگام اتصال گجت و اسپیکر استفاده کنید.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

Jabra Solemate صدای فوق العاده بلندی دارد و مشخص است که شرکت سازنده توجه زیادی را هم به بحث کیفیت صدا داشته است.

قیمت حدودی این محصول در بازار کشورمان ششصد هزار تومان است.

۵- JBL Pulse

مهم ترین ویژگی این اسپیکر در امکان نور پردازی موزون و هماهنگ با ریتم موسیقی آن است؛ بر خلاف اکثر محصولات موجود در دسته بندی اسپیکر های بلوتوثی، JBL Pulse از 64 LED کوچک بهره می برد که در تاریکی شب تجربه جالبی را از گوش دادن به موسیقی به کاربر ارائه می دهد.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

LED های به کار رفته در تولید بدنه این محصول قابلیت نمایش رنگ های متعددی را داشته و زیبایی بیشتری را به ظاهر این اسپیکر بلوتوثی بخشیده اند.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

کیفیت و حجم صدای خروجی JBL Pulse در سطح بالایی قرار دارد و علاوه بر اتصال گوشی از طریق بلوتوث می توانید از فناوری NFC برای همگام سازی گوشی و یا تبلت خود با این اسپیکر استفاده کنید. عمر باتری JBL Pulse در حالت استفاده از رقص نور 5 ساعت است؛ البته کاربر می تواند با غیر فعال کردن نور پردازی LED های اسپیکر به عمر باتری آن اضافه کند.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

علاقه مندان می توانند با صرف هزینه ای در حدود نهصد هزار تومان نسبت به خرید این اسپیکر قابل حمل جذاب اقدام کنند.

۶- JAM Voice

اسپیکر بلوتوثی Voice شرکت JAM علی رغم قیمت پایین ویژگی های متنوعی را در اختیار کاربران قرار گذاشته و ارزش خرید بالایی را نشان می دهد.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

پشتیبانی این اسپیکر از بلوتوث و Wifi بدین معناست که کاربر علاوه بر سفر می تواند از این اسپیکر در محیط خانه نیز استفاده کند و با استفاده از شبکه Wifi محلی می توانید این اسپیکر قابل حمل را به سیستم صوتی کامپیوتر و یا لپ تاپ خود اضافه کنید.

Voice از سرویس های پخش موسیقی اینترنتی متعددی همچون Spotify، Tidal، TuneIn و iHeartRadio پشتیبانی می کند و علاوه بر این با فشردن دکمه قرار گرفته در بالای بدنه استوانه ای شکل Voice می توانید به دستیار هوشمند مجازی Alexa دسترسی داشته باشید.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

این اسپیکر با وجود جثه کوچکش، حجم و کیفیت صدای مطلوبی دارد و می توانید با صرف هزینه ای در حدود دویصت هزار تومان نسبت به خرید آن اقدام کنید.

7- Logitech UE Boom 2

UE Boom ۲ یکی از قوی ترین و با کیفیت ترین اسپیکر های موجود در لیست منتخب ماست.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

این محصول در رنگ ها و طرح های متنوعی به بازار عرضه شده و کاربران بسته به سلیقه خود می توانند یکی از مدل های آن را انتخاب کنند.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

UE Boom ۲ در بحث ویژگی ها و امکانات هم جایی را برای انتقاد باقی نگذاشته است؛ عمر باتری ۱۵ ساعته این محصول نیاز شما در دسترسی به برق را کاهش می دهد و می توانید در سفر های طولانی مدت روی آن حساب کنید. UE Boom ۲ می تواند به صورت همزمان به ۱۰ گجت مختلف متصل باشد و برد موثر آن ۳۰ متر است.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

کیفیت و حجم صدا در بالا ترین سطح قرار دارد و پشتیبانی این محصول از فناوری NFC به اتصال سریع و آسان آن به سایر گجت ها کمک شایانی کرده است. UE Boom ۲، یکی از معدود اسپیکر های قابل حملی است که موفق به کسب گواهینامه IPX۷ شده و بدین ترتیب کوچک ترین شکی در ضد آب بودن آن باقی نمی ماند، قیمت این محصول در بازار کشورمان در حدود هشتصد هزار تومان است.

8- Logitech UE MegaBoom

UE MegaBoom نیز یکی دیگر از اسپیکر های بلوتوثی ساخت شرکت Logitech است که همانطور که از نامش مشخص است در مقایسه با اسپیکر UE Boom ۲ جثه بزرگ تری دارد، البته تفاوت میان این دو محصول فقط در جثه و وزن آن ها نیست بلکه UE MegaBoom در هر بحث دیگری نیز برتری هایی را نشان می دهد.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

این محصول نیز همانند اسپیکر UE Boom از نرم افزار مخصوص شرکت Logitech پشتیبانی کرده و کاربر با استفاده از این نرم افزار می تواند به صورت حرفه ای به تغییر مولفه های صدا بپردازد.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

یکی دیگر از برتری های UE Mega Boom در مقایسه با برادر کوچک ترش در بحث ظرفیت باتری است و عمر باتری ۲۰ ساعته این اسپیکر قابل حمل می تواند به هنگام طبیعت گردی به مدت طولانی مفید باشد و در آخر گواهینامه IPX۷ موجود در این محصول خیال کاربر را از نفوذ آب به گجت راحت می کند.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

کاربران می توانند با پرداخت هزینه ای در حدود یک میلیون و دویست هزار تومان نسبت به خرید این اسپیکر قدرتمند اقدام کنند.

9- Bayan Soundbook X3

اگر بحث ظاهری از اهمیت زیادی برایتان برخوردار است و می خواهید اسپیکر قابل حملی داشته باشید که شرکت سازنده علاوه بر کیفیت صدا بر روی ویژگی های ظاهری آن نیز تمرکز کرده باشد، پیشنهاد می کنیم نگاهی هم به اسپیکر Soundbook X۳ شرکت Bayan بیاندازید.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

کیفیت صدای خروجی حیرت آور است؛ این اسپیکر صدایی شفاف و واضح را به نمایش گذاشته که می توانید کوچک ترین جزئیات صدا را، در موسیقی پخش شده توسط آن بشنوید. در آخر باید بگوییم که Soundbook X۳ از جمله مرغوب ترین اسپیکر های موجود در لیست منتخب ماست و علاوه بر یک اسپیکر قابل حمل می تواید از آن به عنوان یک رادیو نیز استفاده کنید.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

قیمت این محصول در بازار کشورمان حدودا یک میلیون و دویست هزار تومان است.

10- Orbitsound Spaced360

اسپیکر Spaced۳۶۰ شرکت Orbitsoundجایگاه دهم لیست منتخب ما را به خود اختصاص می دهد.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

به گفته شرکت سازنده این اسپیکر می تواند صدا را به طور منظم در محیط اطراف خود پخش کند و این بدین معنی است که با صرف نظر از اینکه شما در کدام زاویه نسبت به اسپیکر ایستاده اید، صدای موسیقی همیشه در بالاترین سطح کیفی قرار خواهد داشت.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

علاوه بر بحث کیفیت و حجم صدای خروجی و همانطور که مشخص است، شرکت سازنده توجه زیادی به زیبایی ظاهری Spaced۳۶۰ داشته است. به لطف پشتیبانی این اسپیکر قابل حمل از فناوری NFC، کاربر می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن و به سادگی هر چه تمام تر عملیات همگام سازی میان گجت و اسپیکر را به انجام برساند.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

کیفیت صدا حتی در بیشترین حجم صدای قابل تنظیم تغییری ندارد و درست است که Bass صدا کمی ضعف دارد، اما با در نظر گرفتن قیمت حدودا هفتصد هزار تومانی، عملکرد Spaced۳۶۰ از خیلی از رقبای گران قیمت تر موجود در لیست منتخب ما بهتر ارزیابی می شود.

11- Xqisit B06 Mini Speaker

این محصول کوچک ترین اسپیکر بلوتوثی و قابل حمل موجود در لیست منتخب ماست که می تواند قوی تر از انتظار شما ظاهر شود.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

باید قبول کنیم که B۰۶ Mini Speaker به دلیل جثه ریز نقش خود نمی تواند در حد اندازه یک اسپیکر بزرگ ظاهر شود، اما کیفیت و حجم صدای خروجی آن چند برابر انتظاری است که از آن داشتیم.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

برای تولید بدنه آن از آلمینیوم و پلاستیک با کیفیت استفاده شده و وزن ۴۲ گرمی آن این اسپیکر را به نمونه ای با قابلیت حمل بالا تبدیل کرده است.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

با وجود جک ۳.۵ میلیمتری صدای موجود در این محصول، می توانید گجت های فاقد بلوتوث را هم به آن متصل کرده و عمر باتری ۴ ساعته اش می تواند رضایت نسبی کاربران را به دنبال داشته باشد.

12- Creative Sound Blaster Roar

اگر به دنبال زیبایی ظاهری هستید پیشنهاد می کنیم زیاد روی این محصول حساب باز نکنید و همانطور که مشخص است طراحی ظاهری این اسپیکر در مقایسه با سایر محصولات موجود در لیست منتخب ما خیلی چشم نواز نیست؛ اما اگر کیفیت و قدرت صدای خروجی اولین اولویت شما در هنگام انتخاب یک اسپیکر بلوتوثی را تشکیل می دهد، Sound Blaster Roar بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

در میان دکمه های فیزیکی مختلف جاگذاری شده در این اسپیکر دکمه ای به نام Roar به چشم می خورد؛ کافیست این دکمه را فشار دهید تا تصور شما از قابلیت یک اسپیکر قابل حمل در تولید صداهای بلند تغییر کند. به لطف بهره گیری از دو بلندگو و یک سابووفر، Sound Blaster Roar بهترین تجربه از گوش دادن به موسیقی در حین سفر را در اختیار شما خواهد گذاشت.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

یکی از جالب ترین ویژگی های موجود در این محصول مربوط به وجود درگاه USB در قاب پشتی آن است که به کاربر اجازه می دهد تا با اتصال این محصول به یک کامپیوتر و یا لپ تاپ از آن به عنوان یک اسپیکر خانگی استفاده کند.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

عمر باتری این اسپیکر بلوتوثی 8 ساعت است و در بازار ایران قیمتی در حدود پانصد و پنجاه هزار تومان دارد.

۱۳- Sony BSP۱۰

کیفیت بالای محصولات شرکت سونی بر هیچ کاربری پوشیده نیست و فعالیت این شرکت ژاپنی در حوزه تولید اسپیکر های بی سیم و قابل حمل نیز نتایج قابل قبولی داشته است.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

BSP10 در مقایسه با سایر محصولات موجود در لیست منتخب ما عملکرد مطلوب و قابل قبولی دارد و با وجود اینکه به لحاظ حجم صدا قدرت رقابت با برخی از رقبا را ندارد، اما جثه کوچک آن این مسئله را توجیه می کند. از جمله ویژگی های فنی این اسپیکر بلوتوثی می توان به استفاده از یک بلندگوی 10 واتی، پشتیبانی از فناوری NFC و عمر باتری 10 ساعته آن اشاره کرد.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

کیفیت صدای این محصول در بیشینه حجم صدای قابل تنظیم افتی را نشان نمی دهد و پشتیبانی BSP10 از شارژ بی سیم می تواند مهم ترین قابلیت رقابتی این محصول باشد.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

قیمت این اسپیکر قابل حمل در بازار کشورمان حدودا چهارصد هزار تومان است.

۱۴- Beats by Dr. Dre Pill XL

Pill XL بزرگ ترین اسپیکر قابل حمل تولید شده توسط شرکت Beats است که علی رغم حجم بالای صدا، نمی توانید کیفیت زیادی را از آن انتظار داشته باشید.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

جزئیات صدا خیلی واضح نیستند اما Bass صدای تولیدی، در میان دیگر محصولات موجود در لیست ما بی رقیب است. به لطف استفاده از یک دسته نگه دارنده مشکلی برای حمل و نقل این اسپیکر بزرگ و سنگین وزن ندارید و عمر باتری 12-15 ساعته آن شما را از شارژ مکرر Pill XL بی نیاز خواهد کرد.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

این اسپیکر از فناوری NFC پشتیبانی می کند و علاوه بر یک اسپیکر قابل حمل می تواند نقش یک پاور بانک را نیز برای شما بازی کند؛ با اتصال گوشی خود به درگاه خروجی USB این اسپیکر بلوتوثی، می توانید همزمان با گوش دادن به موسیقی باتری گوشی خود را نیز شارژ کنید.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

با صرف هزینه ای حدودا یک میلیون و دویست هزار تومانی، می توانید نسبت به خرید این اسپیکر اقدام کنید.

۱۵- Bayan Soundbook GO

Soundbook Go در مقایسه با دیگر اسپیکر شرکت Bayan موجود در لیست منتخب ما و یا Soundbook X3 جثه کوچک تری دارد، اما شاهد زبان طراحی یکسانی در تولید این دو اسپیکر هستیم.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

با تا کردن کاور چرمی و قرار دادن آن در حالت پایه نگه دارنده محصول، Soundbook Go به طور خودکار روشن می شود و درست است که کیفیت ساخت این اسپیکر از دیگر اسپیکر های شرکت Bayan موجود در لیست ما پایین تر است، اما Soundbook GO هنوز هم از جمله مرغوب ترین و با کیفیت ترین اسپیکر های قابل حمل موجود در بازار است.

روش های زیادی برای اتصال یک گوشی هوشمند به این اسپیکر وجود دارد و علاوه بر بلوتوث می توانید از فناوری NFC و پورت ۳.۵ میلی متری صدا نیز برای این منظور استفاده کنید. عمر باتری این محصول در حالت اتصال از طریق بلوتوث در حدود ۹ ساعت است که البته با استفاده از کابل رابط برای اتصال، می توانید عمر باتری محصول را افزایش دهید.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

با وجود جثه نسبتا کوچک، کیفیت صدای این اسپیکر بی نظیر است و کاربران با پرداخت هزینه ای در حدود سیصد و پنجاه هزار تومان می توانند نمونه ای از این اسپیکر قابل حمل را در اختیار بگیرند.

16- Bose SoundLink Mini

SoundLink Mini یکی از کوچک ترین اسپیکر های قابل حمل تولید شده توسط شرکت Bose است که بر خلاف جثه کوچکش، می تواند سطح انتظارات شما از عملکرد یک اسپیکر کوچک را بالا ببرد.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

حجم صدا برای محصولی با این ابعاد باور کردنی نیست و کیفیت صدا در حالت بیشینه حجم صدای قابل تنظیم افتی ندارد. یکی از جالب ترین ویژگی های موجود در SoundLink Mini مربوط به داک طراحی شده و موجود برای این اسپیکر است که علاوه بر شارژ اسپیکر به اتصال آن به یک کامپیوتر و استفاده از محصول به عنوان یک اسپیکر خانگی کمک می کند.
بهترین اسپیکرهای بلوتوثی برای عاشقان موسیقی

عمر باتری این اسپیکر قابل حمل ۷ ساعت است و می توانید همین حالا با پرداخت هزینه ای در حدود هشتصد هزار تومان نسبت به خرید نمونه ای از آن اقدام کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج