جاباما
۶۲۳۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جشن تولد ۳۰ سالگی MS-DOS

در حدود ۳۰ سال پیش بود که در پی بروز برخی از اتفاقات سبب ثروتمند شدن بزرگترین نام در صنعت رایانه های شخصی و در نتیجه یکی از ثروتمندترین مردان روی زمین شد.

جشن تولد 30 سالگی MS-DOS

به گزارش تک اسپوت در حدود ۳۰ سال پیش بود که در پی بروز برخی از اتفاقات سبب ثروتمند شدن بزرگترین نام در صنعت رایانه های شخصی و در نتیجه یکی از ثروتمندترین مردان روی زمین شد.

در ۲۷ ژولای ۱۹۸۱ ،مایکروسافت یک معامله را در مورد خرید یک سیستم عامل به نام QDOS (سیستم عامل سریع و کثیف ) با تیم پاترسون که این سیستم عامل را برای استفاده از رایانه شخصی در خانه تهیه کرده بود را نهایی کرد.

جشن تولد 30 سالگی MS-DOS

بعد از خرید این سیستم عامل توسط مایکروسافت ،نام این سیستم عامل به MS-DOS یا همان Microsoft Disk Operating System تغییر پیدا کرد و بعد از مدت کوتاهی بر روی رایانه های IBM روانه بازار شد.

همانطور که میدانید IBM در سال ۱۹۸۱ از مایکروسافت تقاضای یک سیستم عامل برای خط تولید رایانه‌های شخصی خود کرد و در ان زمان یک قرار داد در این مورد بین این دو شرکت منعقد شد.

جشن تولد 30 سالگی MS-DOS

خود پاترسون نیز تا سال ۱۹۸۸ در شرکت مایکروسافت کار می‌کرد و اکنون او یک شرکت به نام فناوری‌های پاترسون در سیاتل دارد که به توسعه سخت افزار برای شرکت‌های کوچک با نرم افزار های متناسب اقدام می‌کند.

البته خود سیستم عامل داس در سال ۱۹۹۴ در شرف اضمحلال بود که با آمدن ویندوز ۹۵ ، تاریخ باردیگر به نفع مایکروسافت رقم خورد و تا ویندوز ۷ ،همراه همیشگی سیستم عامل ویندوز بوده است.

جشن تولد 30 سالگی MS-DOS

منبع : فارنت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج