۶۲۳۲۰
۶ نظر
۵۰۲۵
۶ نظر
۵۰۲۵
پ

سفر به بهشت های بکر و شناخته نشده

در دنیا جزیره هایی وجود دارند که چندان شناخته شده نیستند و که اگر پول و وقت داشته باشید، باید یک بار به آنها سفر کنید. این جزیره ها، بهشت های بکر و دست نخورده و بیانگر عظمت خدا هستند.

سفر به بهشت های بکر و شناخته نشده





برترین ها: در دنیا جزیره هایی وجود دارند که چندان شناخته شده نیستند و که اگر پول و وقت داشته باشید، باید یک بار به آنها سفر کنید. این جزیره ها، بهشت های بکر و دست نخورده و بیانگر عظمت خدا هستند. این جزیره های زیبا در سرتاسر دنیا از دریاچه بزرگ گرفته تا دریای جنوبی چین پراکنده هستند و دسترسی به آنها به هیچ وجه ساده نیست.

سفر به بهشت های بکر و شناخته نشده

۱. جزیره مادلین (Madeline Island)

موقعیت: درياچه‌ى سوپريور (بزرگترين‌ درياچه‌ پنجگانه‌ -‏ ميان‌ كانادا و ايالات‌ متحده‌)

اندازه: ۲۲.۵ کیلومتر طول و حدود ۵ کیلومتر عرض

جمعیت: ۳۰۰ نفر در طول سال و ۲۵۰۰ نفر در روزهای تابستان

سفر به بهشت های بکر و شناخته نشده

در میان جزایر مجمع الجزایر ویسکانزین، مادلین جای دنج، طبیعت بکر، سواحل شنی، دریانوردی دربست، غارهای دریایی، پرش از روی صخره و .... دارد که بسیار هیجان انگیز و جالب هستند. به همین دلیل است روزهای تابستان مسافران بسیاری به سمت این جزیره روانه می شوند. در روزهای زمستان نیز می شود به آنجا سفر کرد و از غارهای یخی دیدن کرد یا سوار سورتمه های سگی شد.

تفریحات جزیره

کایایک سواری برای دیدن غارها، فانوس دریایی تاریخی و کشتی شکسته یکصدساله جزو هیجانات تماشایی این جزیره به شمار می روند. البته در این جزیره کافه و رستوران هم وجود دارد و می توانید از زیبایی طبیعت و امکانات شهری در آنجا لذت ببرید.

دسترسی به جزیره

از طریق فرى (كشتى‌ مسافربر و باربر كه‌ مرتب‌ از يك‌ سوى رودخانه‌ يا درياچه‌ يا دريا بسوى ديگر رفت‌ و آمد مى‌ كند و كار پل‌ را انجام‌ مى‌دهد) حدود ۲۵ دقیقه طول می کشد از بیفیلد به مادلین برسید.

۲. جزیره تنجه (Tangier Island)

موقعیت: ساحل آتلانتیک ایالت متحده، ویرجینیا

اندازه: ۴.۸ کیلومتر طول و حدود ۱.۶ کیلومتر عرض

جمعیت: ۷۲۷

سفر به بهشت های بکر و شناخته نشده

این جزیره بسیار کوچک، حدود ۱۹ کیلومتر با ساحل ویرجینیا فاصله دارد و یکی از معدود روستاهای باقی مانده در خلیج چساپيك‌ (در ايالات‌ ويرجينيا و مريلند امريكا) است. دنیای این جزیره با دنیای بیرون آن بسیار متفاوت است مردم آنجا با لهجه بسیار غلیظ و قدیمی همچون انگلیسی الیزابتی و ایالت های جنوبی آمریکا است. قایقران های تنجه هنوز به روش های باستانی خرچنگ صید می کنند.

تفریحات جزیره

با تور تفریحی می توانید صید خرچنگ را از قایقران ها بیاموزید. در رستوران های این جزیره انواع کیک و سوپ های خرچنگ سرو می شوند. آنجا می توانید کایاک کرایه کنید و اطراف جزیره را بگردید.

دسترسی به جزیره

سه فری فصلی (۱.۵ ساعت) و دو فری در همه روزهای سال (۴۵ دقیقه) میان جزیره و ویجینیا و مریلند ارتباط برقرار می کنند. البته این جزیره یک فرودگاه کوچک هم دارد.

۳. جزیره استُنی‌یِل (Staniel Cay)

موقعیت: کارائیب شرقی، جزایر بیرونی باهاما

اندازه: کمتر از دو کیلومتر مربع

جمعیت: ۸۰ نفر

سفر به بهشت های بکر و شناخته نشده

این جزیره بسیار کوچک در فاصله ۴۰۰ کیلومتری ساحل فلوریدا در کشور باهاما قرار دارد و شهرت آن برای آب های فیروزه ای آن است. بیشتر جزایر Exuma خصوصی (به طور مثال، جانی دپ مالک یکی از آنها است) یا انحصاری هستند. اما با پرداخت شبی ۱۸۰ دلار آمریکا می توانید یک شب را در جزیره استُنی‌یِل به صبح برسانید.

تفریحات جزیره

برای رفتن به این جزیره باید با تورهای گردشگری بروید. کلوب و کلبه های رو به دریای فیروزه ای و غذاهای خوشمزه چیزهایی هستند که در این جزیره وجود دارند. تماشای خوک هایی که شنا می کنند نیز از دیگر سرگرمی های جزیره است.

دسترسی به جزیره

با پروازهای چارتر (دربست) حدود دو ساعت و نیم طول می کشد تا به این جزیره برسید و هزینه آن نیز فقط برای رفت ۲۵۰ دلار آمریکا است.

۴. جزیره فرناندو دو نورونا (Fernando De Noronha)

موقعیت: آتلانتیک غربی، ۳۵۴ کیلومتری ساحل برزیل

اندازه: ۱۱.۲ کیلومتر مربع

جمعیت: ۳۰۱۲ نفر

سفر به بهشت های بکر و شناخته نشده

جزیره فرناندو دو نورونا متشکل از کوه هایی است که از دریا سر برآورده اند و در میان ۲۱ جزیره زیبای مجمع الجزایر برزیل قرار دارد. گردشگران برای لذت بردن از شن های سفید این جزیره به آنجا سفر می کنند. دولت برای رفت و آمد به این جزیره محدودیت تعیین کرده است و در هر بازدید، بیش از ۴۲۰ نفر نمی توانند وارد جزیره شوند. این جزیره کوچک یک چراغ راهنمایی هم برای تردد دارد.

تفریحات جزیره

دو اقیانوس بزرگ دنیا در این جزیره به هم می رسند. به همین دلیل، بهترین منطقه برای غواصی و تماشای زندگی زیر دریا است. گردشگران در «پوسادا»های کوچکی اقامت می کنند و پیشخدمت های شخصی دارند.

دسترسی به جزیره

از ناتال (۷۰ دقیقه) یا Recife (۱۰۰ دقیقه) به این جزیره پرواز مستقیم وجود دارد.

۵. جزیره کوچک مال (Isle Of Mull)

موقعیت: آتلانتیک شرقی، نزدیک ساحل غربی اسکاتلند

اندازه: حدود ۲۱۶ آکر

جمعیت: ۲۶۶۷ نفر

سفر به بهشت های بکر و شناخته نشده

صخره های کنار دریا و کوه های سرسبز این جزیره گردشگران را به سوی خود جلب می کنند. این جزیره همچون تابلوهای نقاشی رویایی می ماند. در این جزیره دورافتاده، انواع حیوانات وحشی زندگی می کنند و منظره های چشمگیر بیشماری دارد. این جزیره اسکاتلندی بهترین مکان برای تماشای نهنگ سفید و عقاب هایی با بال های سفید است. با بالا رفتن از تپه ها و کوه های این جزیره، می توان جزایر اطراف را نیز مشاهده کرد.

تفریحات جزیره

در این جزیره هتل با امکانات کامل وجود دارد. فیش اند چیپس های جزیره مال بسیار خوش طعم هستند و می توان صدف های اسکالوپ بسیار خوشمزه این جا میل کرد.

دسترسی به جزیره

با کمک کشتی های فری از Oban به جزیره حدود ۴۰ دقیقه راه است.

۶. جزیره پاولا اوبین (Pulau Ubin)

موقعیت: دریای جنوبی چین، ساحل سنگاپور

اندازه: حدود ۶.۵ کیلومتر مربع

جمعیت: ۱۰۰ نفر

سفر به بهشت های بکر و شناخته نشده

یکی از روستاهای باقی مانده از سنگاپور، جزیره پاولا اوبین (جزیره گرانیت) در نزدیکی چانگی پوینتز است که از دهه ۱۹۶۰ میلادی باقی مانده است. کلبه هایی با سقف های پوشالی و حصیری در میان تپه های جنگلی و معدن های سنگ گرانیت پراکنده هستند. ماهی گیرهای این جزیره در خانه های ماهی گیری چوبی و قدیمی زندگی می کنند که روی آب ساخته شده اند. این جزیره بهترین مکان برای فرار از زندگی شهری و سروصدای ماشین ها است.

تفریحات جزیره

تجربه زندگی روستایی، جنگل های انبوه و سرسبز، دیدن میمون یا خوک ها روی دوچرخه های کرایه ای یا پیاده روی جزو تفریحات و سرگرمی های این جزیره هستند. این جزیره بیشتر برای رستوران هایی که غذاهای دریایی سرو می کنند شهرت دارد. خرچنگ های جزیره گرانیت بسیار مشهور است.

دسترسی به جزیره

از ایستگاه چانگی فری در روستای چانگی، حدود ۱۰ دقیقه با قایق به سمت جزیره گرانیت راه است و هر قایق ظرفیت حمل ۱۲ نفر را دارد.

۷. جزیره کوه یائو یای (Koh Yao Yai)

موقعیت: خلیج Phang-Nga دریای اندامن (تایلند)

اندازه: حدود ۶۱ کیلومتر مربع

جمعیت: حدود ۸۰۰۰ نفر

سفر به بهشت های بکر و شناخته نشده

یکی از ۱۴۴ جزیره میان پوکت و کرابی، جزیره کوه یائو یای (جزیره بزرگ و بلند) است. این جزیره بسیار بزرگ است اما خیلی توسعه نیافته است. ساکنین این جزیره با ماهی گیری، کاشت برنج و کائوچو زندگی خود را سپری می کنند.

تفریحات جزیره

با دوچرخه می توانید زندگی محلی های این جزیره را از نزدیک ببینید. البته کرایه قایق و زیرآبی رفتن با لوله هواکش نیز از دیگر تفریحات این جزیره هستند.

دسترسی به جزیره

برای رفتن به این جزیره باید با هواپیما به پوکت بروید، سپس با فری (حدود یک ساعت) به جزیره برسید.

۸. جزیره کوسرائه (Kosrae)

موقعیت: اقیانوس آرام جنوبی در ميكرونزى (در خاور فيليپين‌ و شمال‌ استوا)

اندازه: حدود ۶۷.۵ کیلومتر مربع

جمعیت: ۶۶۱۶ نفر

سفر به بهشت های بکر و شناخته نشده

آب های آبی و کوه های پوشیده از درختان سرسبز از مشخصات جزیره کوسرائه هستند که میان هاوایی و گوآم قرار دارد. این جزیره سرسبز حاوی انواع درختان چندل، آبشارهای زیبا و سواحل شنی و نرم است. خانه اهالی این جزیره همچون قدیم زورق مانند است. ماهی گیرها هم با زورق صید می کنند یا با همین قایق ها با یکدیگر مسابقه می گذارند.

تفریحات جزیره

شیرجه زدن و زیرآبی رفتن با هواکش در آب های این جزیره بسیار هیجان انگیز هستند. می توانید انواع صخره های مرجانی را آنجا ببینید. کشتی غرق شده دزدان دریایی، کشتی چوبی شکار نهنگ و هواپیماهای باقی مانده از جنگ جهانی دوم از دیدنی های این جزیره هستند. گردشگران می توانند کلبه های شخصی برای اقامت کرایه کنند.

دسترسی به جزیره

با هواپیما باید به این جزیره بروید.

۹. اِل دو رو (Ile De Re)

موقعیت: اقیانوس اطلس، ساحل فرانسه

اندازه: حدود ۵۳ کیلومتر مربع

جمعیت: ۲۰ هزار نفر در طول سال، ۱۳۰ هزار نفر در تابستان

سفر به بهشت های بکر و شناخته نشده

این بهشت زیبا در ساحل کشور فرانسه و داخل اقیانوس اطلس قرار دارد. تاکستان، جنگل های انبوه، تپه های شنی و باتلاق های شور از مشخصه های این جزیره زیبا هستند. روزهای تابستان این جزیره بهترین مکان برای تفریح و آرامش است.

تفریحات جزیره

در زمین های صاف این جزیره می توان دوچرخه سواری کرد و میان مناظر طبیعی و از کنار مرداب های شور عبور کرد و بزرگی خداوند را شکر کرد.

دسترسی به جزیره

از پاریس می توان با قطار تندرو به این جزیره رسید. تاکسی و اتوبوس نیز به مقصد این جزیره وجود دارد.

۱۰. جزیره سالت اسپرینگ (Salt Spring Island)

موقعیت: اقیانوس آرام شمالی، بریتیش کلمبیا (کانادا)

اندازه: حدود ۴۵۱۲۰ آکر

جمعیت: ۱۰۵۰۰ نفر

سفر به بهشت های بکر و شناخته نشده

این جزیره دسترسی آسانی دارد و میان جزیره ونکوور و بی سی واقع شده است. اهالی این جزیره، میلیونرهای بازنشسته، هنرمندان و موسیقی دان ها و کشاورزانی هستند که محصولات ارگانیک کشت و برداشت می کنند.

تفریحات جزیره

گردش در کنار ساحل در پارک راکل یا شنا در ساحل وسووو از جمله سرگرمی های جزیره سالت اسپرینگ هستند و در این جزیره، می توانید در هتل ها یا خانه های کرایه ای اقامت کنید.

دسترسی به جزیره

با هواپیما از مرکز ونکوور تا این جزیره نیم ساعت راه است. از فرودگاه بی سی نیز حدود یک و نیم تا سه ساعت فاصله است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا بهشتن . مثه یک رویا میمونن

    • رضا ریاحی

      سلام،
      فقط اینو می تونم بگم که:
      مجله اینترنتی " برترینها " ، در گروه بهترینهاست و به نظرم هر کاربر، اگر تنها برای یک بار از سایتِ " برترینها " بازدید کند، برای همیشه در گروه بازدیدکنندگانِ این مجله باقی خواهد ماند.
      با آرزوی موفقیت روزافزون برای تیمِ "برترینها"

    • majid

      بهشت مینو پارادایس ، بگذریم باحال بود مجله باریک.

    • بدون نام

      با اين توصيف ها حالا فكر كنيد به بهشت هاي ايران كه چرا گردشگر خارجي نمياد !؟

    • پوریا

      یکم از همین ایران خودمون هم بگین دیگه

    • حسین

      من مدت دوماه در جزیره سالت اسپرینگ زندگی کردم برای حداکثر یک هفته اقامت جالب است. مخصوصا شنبه بازار معروف جزیره که در یلو پارک بر گزار میشه خیلی جالب هست.
      بهترین روش برای رفتن به جزیره استفاده از مسیر دریایی بوسیله بی سی فری هست از ونکوور ,اگر در جزیره های بین راه توقف نداشته باشه حدود یک ساعت راه هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج