۶۲۳۳۲۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

باغ جهانی چهلستون مرمت شد

مدیر پایگاه باغ جهانی چهلستون از مرمت کامل بخش‌های مختلف عمارت چهلستون در اصفهان خبر داد.

میزان نوشت: مدیر پایگاه باغ جهانی چهلستون از مرمت کامل بخش‌های مختلف عمارت چهلستون در اصفهان خبر داد.

عاطفه بدر مدیر پایگاه باغ جهانی چهلستون در خصوص مرمت‌هایی که از خرداد ۹۶ در عمارت چهلستون انجام گرفته و برخی از آن‌ها نیز به پایان رسیده گفت: آفت‌زدایی و سم‌پاشی عمارت چهلستون طبق روال هر سال در تاریخ ۱۴ مرداد ۹۶ درحالی انجام گرفت که ادامه غبارروبی، مرمت و تثبیت نقوش دیوارنگاره‌های تالار مرکزی عمارت چهلستون به‌همت گروه کارشناسان تزیینات واحد امانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان از دیگر فعالیت‌هایی بود که از خرداد امسال صورت گرفت.

مدیر پایگاه باغ جهانی چهلستون در خصوص مرمت‌هایی که از خرداد ۹۶ در عمارت چهلستون انجام گرفته و برخی از آن‌ها نیز به پایان رسیده گفت: آفت‌زدایی و سم‌پاشی عمارت چهلستون طبق روال هر سال در تاریخ ۱۴ مرداد ۹۶ درحالی انجام گرفت که ادامه غبارروبی، مرمت و تثبیت نقوش دیوارنگاره‌های تالار مرکزی عمارت چهلستون به‌همت گروه کارشناسان تزیینات واحد امانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان از دیگر فعالیت‌هایی بود که از خرداد امسال صورت گرفت.

وی افزود: اجرای آسیب‌شناسی، غبارروبی و موزون‌سازی رنگ نقوش تزیینات چوبی پیشانی ضلع جنوبی عمارت چهلستون به‌دست پیمانکار، اتمام مرمت و استحکام‌بخشی سازه و تزئینات چوبی پیشانی ضلع جنوبی عمارت چهلستون، آغاز آسیب‌شناسی و اجرای عملیات پاک‌سازی از دیگر اقدامات مرمتی بود که در این عمارت انجام گرفت. این درحالی است که استحکام‌بخشی و مرمت کف دوپوش ایوان ستون‌دار هم اکنون به‌دست پیمانکار در مرحله پاک‌سازی است.


مدیر عمارت جهانی چهلستون به آسیب‌شناسی رطوبت پیرامون عمارت چهلستون اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از اقداماتی که امسال صورت گرفت، آسیب‌شناسی رطوبت پیرامون عمارت و تعبیه سنسورهای دفع رطوبت در دو نقطه از کانال‌ها به روش نصب فن‌های اتوماتیک حساس نسبت به دفع رطوبت به‌منظور تعدیل رطوبت پیرامون عمارت چهلستون بود. همچنین تهیه و تعبیه دوربین‌های مداربسته برای محوطه باغ برای حفظ امنیت (حفاظت الکترونیکی)، تعمیر ترک‌خوردگی‌ها و بالازدگی بخشی از سنگ‌فرش ضلع شرقی باغ جنب استخر شرقی به‌دست پیمانکار انجام شد.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از اقداماتی که محوطه باغ چهلستون انجام گرفت، رطوبت‌زدایی انبار بلااستفاده باغ و تعمیر و تجهیز آن به‌منظور ایجاد آبدارخانه برای استفاده پرسنل چهلستون بود. همچنین تعمیر و سامان‌دهی تجهیزات دفتر باغ، مرمت و استحکام‌بخشی درب قدیمی ضلع شمالی چهلستون به‌دست پیمانکار که به‌زودی در محل اصل خود قرار خواهد گرفت از دیگر فعالیت‌های مرمتی بود که انجام گرفت.

بدر گفت: همچنین میله‌های فلزی، برای نصب بر روی رف‌های ایوان‌ها برای جلوگیری از نشستن پرندگان و آسیبی که از طریق فضولاتشان به تزیینات وارد می شود، تهیه شد.

وی افزود: سم‌پاشی، هرس درختان و گل‌کاری فصلی محوطه باغ به‌دست پیمانکار فضای سبز چهلستون، اجرای عملیات سبکسازی دوپوش اتاق‌های جنوبی و شمالی عمارت چهلستون و مرمت و استحکام‌بخشی آن به‌دست پیمانکار، جمع‌آوری سوله سرویس‌های بهداشتی موقت، آسیب دیده و ناکارآمد ضلع شمال غربی باغ چهلستون به‌منظور ایجاد فضای مناسب، ایمن‌سازی و اصلاح سیستم برق رسانی عمارت چهلستون به‌دست پیمانکار، سنگ‌فرش خیابان‌های ضلع شمالی باغ چهلستون، غبارزدایی، مرمت و روغن کاری درو پنجره‌های گره چینی عمارت چهلستون، شروع غبارروبی و پاک‌سازی و تثبیت تزئینات سقف ایوان ستون‌دار از جمله فعالیت‌های مرمتی بود که از خرداد امسال صورت گرفت و هم اکنون به پایان رسیده است.

عمارت چهلستون از جمله باغ‌های ارزشمند و پر اهمیت اصفهان است که در فهرست باغ‌های جهانی قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج