۶۲۳۳۳۸
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

۱۰ درصد جمعیت دنیا در فقر‌ مطلق به سر می‌برند

بانک جهانی پیش بینی کرد، ۱۰.۷ درصد یا ۷۶۰ میلیون نفر از جمعیت جهان در فقر شدید یا مطلق که معیار آن زندگی با یک دلار و ۹۰ سنت در روز است، به سر می برند.

ایرنا نوشت: بانک جهانی پیش بینی کرد، ۱۰.۷ درصد یا ۷۶۰ میلیون نفر از جمعیت جهان در فقر شدید یا مطلق که معیار آن زندگی با یک دلار و ۹۰ سنت در روز است، به سر می برند.

این نهاد بین المللی به تازگی با هدف شفاف سازی طبقه بندی این بانک، استانداردهای جدیدی برای اندازه گیری فقر در کشورهای با درآمد متوسط و بالا معرفی کرد. این استانداردها، نخستین استانداردهای اضافه شده به معیار تعیین خط فقر از زمانی است که این معیار برای نخستین بار در سال ۱۹۹۰ به جهان معرفی شد.

بر اساس استانداردهای جدید، در کشورهای با درآمد متوسط رو به پایین، زندگی با روزی سه دلار و ۲۰ سنت، در کشورهای با درآمد متوسط رو به بالا، زندگی با روزی پنج دلار و ۵۰ سنت در روز و در کشورهای با درآمد بالا، زندگی با روزی ۲۱ دلار و ۷۰ سنت به عنوان خط فقر شناخته می شود.

بر اساس طبقه بندی بانک جهانی ۵۳ کشور جهان با درآمد متوسط یک هزار و سه تا سه هزار و ۹۵۵ دلار در ماه از جمله مصر، هند، اندونزی، کنیا، فیلیپین، مولداوی، میانمار، پاکستان و نیجریه در زمره کشورهای با درآمد متوسط رو به پایین قرار دارند.

۵۶ کشور جهان با درآمد متوسط سه هزار و ۹۵۶ تا ۱۲ هزار و ۲۳۵ دلار در ماه در طبقه کشورهای با درآمد متوسط رو به بالا جای می گیرند که از جمله آنها می توان به ایران، عراق، الجزایر، آذربایجان، لیبی، برزیل، چین، کلمبیا، لبنان، جاماییکا، آفریقای جنوبی و مالزی اشاره کرد.
کشورهای با درآمد بالا نیز شامل 78 کشور با متوسط درآمد 12 هزار و 236 دلار یا بیشتر هستند که آمریکا، کانادا، اسپانیا، عربستان، کویت و ایتالیا از جمله آنها هستند.

خط فقر در ایران زندگی با 20 میلیون ریال در ماه تعیین شده و این سطح از درآمد معاف از مالیات است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      9 درصدش خودمونیم

      پاسخ ها

      • مونتلا

        خدا وکیلی کشور ما از تمام کشورها دنیا فقیر تره چون مسوولان درستی رو انتخاب نکردیم میگن عربستان تروریست تربیت میکنه درسته ما هم قبول داریم ولی به مردم خودش ظلم نمیکنه ما هم از کشورهای همسایه داریم ظلم میبینم هم از مسئولان ارشد کشور که حرف حساب حالیشون نیست و فقط دنبال دست کردن تو جیب مردم هستند شما ببینید این چقدر امار درستی رو نمیدن چون درامد ما رو 2 میلیون در ماه میزنند در حالی که حقوق ما به یک میلیون میرسه اونم با 11 ساعت کار علتش چیه .....?تا کی ظلم رو باید تحمل کنیم

    • بدون نام

      دقیقا منم همینو میخواستم بگم

    • بدون نام

      بگوبیان ایران خودمونم بیشترینش وداریم

    • بدون نام

      خدا رحم کنه،انصافا وضع بازار وکاسبی خیلی خرابه

    • بدون نام

      همش تو ایرانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج