۶۲۳۴۱۴
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

علت حادثه پالایشگاه تهران خطای انسانی است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علت وقوع حادثه پالایشگاه نفت تهران خطای انسانی بود گفت: متاسفانه در این حادثه گروهی که مجوزهای لازم را صادر کرد تمامی موارد را تایید و آن را سرد اعلام کرده است که HSE و اطفای حریق نیز با توجه به این مسائل حضور خود را لازم ندانسته‌اند.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علت وقوع حادثه پالایشگاه نفت تهران خطای انسانی بود گفت: متاسفانه در این حادثه گروهی که مجوزهای لازم را صادر کرد تمامی موارد را تایید و آن را سرد اعلام کرده است که HSE و اطفای حریق نیز با توجه به این مسائل حضور خود را لازم ندانسته‌اند.

اسدالله قره‌خانی درخصوص نشست امروز- دوشنبه- کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور مدیرکل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مسئولین وزارت نفت و مدیرعامل پالایشگاه تهران با بیان این مطلب افزود: روز گذشته تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی و هیات رئیسه در محل حادثه پالایشگاه تهران حضور پیدا کردند و توضیحات کارشناسان را شنیدند و سوالاتی را در پیرامون چرایی وقوع حادثه پرسیدند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه حادثه خسارات مالی کمی را داشته است و سریعا کارشناسان و مدیران توانستند پالایشگاه را در مدار تولید قرار دهند و به تولید پالایشگاه آسیبی وارد نشده است، اظهار داشت: در این حادثه متاسفانه خسارات جانی بسیار سنگینی را داشته‌ایم که تاکنون ۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر دیگر از حادثه دیدگان نیز حال مساعدی ندارد.
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گزارشی مدیرکل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل پالایشگاه تهران ارائه کردند قطعا مشخص است که این حادثه ناشی از یک قصور است، ادامه داد: اما هنوز در آن موضع قرار نداریم که بگوییم این حادثه خطای عمدی بوده اما محرز شده که علت وقوع حادثه خطای انسانی بوده است.
قره خانی با تاکید بر اینکه یک گروهی باید ابتدا قبل از اینکه گروه تعمیراتی که قصد انجام اورهال و تعویض قطعاتی را دارند باید در محل عملیات دما، فشار و کلیه عوامل حادثه خیز را تحت عنوان پرمیت چک ‌کنند که شاید بالغ بر ۲۰ مورد باشد، عنوان کرد: پس از چک کردن این موارد به گروه عملیاتی اجازه ورود و اجرا کارهای عملیاتی داده می‌شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: متاسفانه در این حادثه گروهی که مجوزهای لازم را صادر کرده، تمامی موارد را تایید و آن را سرد اعلام کرده است که HSE و اطفای حریق نیز با توجه به این مسائل حضور خود را لازم ندانسته‌اند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسائل نشان می‌دهد که خطای اصلی در این مکان رخ داده اما به علت اینکه چند نفر این پرمیت را امضاء می‌کنند و اسناد آن نیز موجود و به کمیسیون نیز ارائه شده ذهن ما به سمت عمدی بودن حادثه نرفته است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شد تا بررسی‌های دقیق‌تری در این زمینه صورت بگیرد و کمیسیون انرژی گزارش نهایی را جمع‌بندی و آن را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند، عنوان داشت: حتما مجلس شورای اسلامی برای برخورد با خاطیان آنها را به مراجع قضائی معرفی می‌کند و برای برخورد با افراد خاطی از ناحیه وزارت نفت نیز معاون تخلفات اداری در این جلسه قول داد سریعا با این افراد برخورد کند.
قره خانی با بیان اینکه باید فرآیند سخت‌گیرانه‌تری برای انتخاب افراد برای انجام کارهای تخصصی، حساس و تعمیراتی صورت بگیرد، تصریح کرد: باید در این اقدامات از تخصص‌های مرتبط‌ استفاده و آموزش‌ و ایمنی‌های لازم را نیز به آنها آموزش داده شود.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سیستم ایمنی برای صادر کردن مجوز مراجع مختلفی دارد که باید این مراجع کاهش داده و تنها یک مرجع واحد وجود داشته باشد، ادامه داد: به طور مثال، شیفت و عملیاتی می‌توانند مجوزهای HSE را صادر کنند که باید یک مرجع واحد را داشته باشند که تمامی موارد آن در جلسه مطرح شد.
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه خوشبختانه با زحماتی که کشیده شده است سیستم و پالایشگاه در مدار تولید قرار دارد، اضافه کرد: نسبت به خانواده جانباختگان این حادثه در مراحل اولیه یکسری رسیدگی صورت گرفته که البته بسیار کم است و باید توجهات ویژه‌ای به خانواده آنها صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه که در این جلسه مدنظر قرار گرفت شناسایی افراد خطاکار در هر رده و مسئولیتی و برخورد قاطع با آنها بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هوشنگ

      طبق معمول اشتباه را متوجه بی دفاع ترین افراد کردند ....ومقصرین اصلی که حتما در رده های بالای منصب ها هستند و پول های مفت نجومی میگرند تقصیر کار نیستند

    • بدون نام

      پارسال هم برای یک موضوعی گفته بودین خطای انسانی هستش خوب آن ادمی که آنجا بود چرا قبل از وقوع حادثه یه سر به آنجا نزد ببینه چه خبره آخر وعاقبت چی میخوادبشه پلاسکو اتش نشان وهمین طور تصادف دانش آموزان هرمزگانی وغیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج