۶۲۳۴۱۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

آتش سوزی در پارک ملی پابند نکا

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست مازندران گفت:برای چهارمین بار در سال جاری بخشی از پارک ملی پابند در منطقه &#۰۳۹; لیمونده &#۰۳۹;هزار جریب در شهرستان نکاء از یکشنبه شب دچار آتش سوزی شده و برای مهار اتش بالگرد اطفای حریق به منطقه اعزام شد.

خبرگزاری ایرنا: فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست مازندران گفت:برای چهارمین بار در سال جاری بخشی از پارک ملی پابند در منطقه ' لیمونده 'هزار جریب در شهرستان نکاء از یکشنبه شب دچار آتش سوزی شده و برای مهار اتش بالگرد اطفای حریق به منطقه اعزام شد.

مسلم آهنگری افزود: ۲گروه از نیروهای یگان حفاظت و منابع طبیعی به همراه یک فروند بالگرد برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شده اند.
پارک ملی پابند در منطقه ' سیاه خانی ' نکا نیز در هفته اول و دوم شهریور ماه دچار آتش سوزی شده بود.
وی با بیان اینکه تا ۹۰ درصد آتش سوزی ها در جنگل های مازندران عامل انسانی تشخیص داده شده است، گفت: هر چند در این آتش سوزی ها هنوز شخص خاصی مقصر شناخته شده نشده است ، اما این واقعیت است که دامداران دارای پروانه همواره درحالت خوشبینانه ، تهدید جدی علیه جنگل و آتش سوزی های ناخواسته هستند.
علی کلانه مدیر پارک ملی پابند نیز که درمحل آتش سوزی حضور دارد ساعتی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شماری از اهالی منطقه و ۲گروه آتش نشان منابع طبیعی و محیط زیست همچنان مشغول مهار آتش هستند.
وی با بیان اینکه در این فصل شماری از افراد بومی مشغول چیدن برخی از میوه های وحشی و جنگلی نظیر ' زرشک ' و ' ازگیل ' هستند، گفت: اینکه این افراد بی احتیاطی و بی توجهی کرده و با روشن کردن آتش برای درست کردن غذا و چای ، عامل آتش سوزی بوده باشند ، محتمل است.
وی گفت: در حال حاضر آتش به جان درختانی از گونه های راش و ممرز و همچنین بوته های مختلف وحشی افتاده است.
پارک ملی پابند به وسعت ۲۶ هزار و۵۹۷ هکتار در جنوب شهرستان نکاء و بهشهر و به صورت جنگل‌های طبیعی بکر و رویشگاه گونه‌های منحصر به فرد گیاهی علفی ، بوته ای ، درختچه ای و زیستگاه گونه‌های شاخص جانوری چون مرال ، شوکا و پلنگ است که در راستای صیانت از جنگل‌های شمال و حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری در سال ۱۳۸۳به عنوان پارک ملی تعیین شده است.
** آتش سوزی در سه منطقه جنگلی آمل و نور استان مازندران
شایان ذکر است که در حال حاضر شاهد آتش سوزی در منطقه جنگلی آمل و نورنیز هستیم که ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی مشغول مهار آتش هستند.
هواشناسی و منابع طبیعی مازندران از ابتدای هفته جاری نسبت به احتمال وقوع آتش سوزی با توجه به گرمای هوا و کاهش رطوبت در مناطق جنگلی و مرتعی هشدار داده بودند .
بر اساس اعلام هواشناسی مازندران دیروز دمای هوا در منطقه کوهستانی سوادکوه به ۳۲ درجه رسید و امروز دوشنبه نیز دمای ۳۳ درجه برای بسیاری از مناطق استان محقق شد و در بعضی مناطق مانند دشت ناز ساری به ۳۶ درجه رسید.
بیشترین دمای ثبت شده در مازندران برای ماه آبان در سال های گذشته ۳۴ درجه بود .
مازندران با ۲۴ هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.
از حدود هشت هزار گونه گیاهی ایران، در حدود هزار و ۸۰۰ گونه در جنگل های شمال وجود دارد.
از گیاهان موجود در جنگل های شمال ۵۰۰ گونه، انحصاری این منطقه است که گونه های درختی شمشاد، اَنجیلی، سفید پَلَت و لَرگ از آن جمله آنها هستند.

نزدیک به ۱۶۰ گونه چوبی در شمال می روید در حالی که در تمام قاره اروپا فقط ۴۰ گیاه چوبی وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج