جاباما
۶۲۳۵۷۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

دلیل شرکت نکردن تهران در کنفرانس ابوظبی

یک منبع در سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که دلیل شرکت نکردن تهران در کنفرانس ابوظبی عدم صدور روادید بود.

اعتماد آنلاین: کنفرانس آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت عنوان انرژی هسته ای در قرن ۲۱ از امروز در ابوظبی آغاز به کار کرد. براساس اطلاعاتی که بر روی وب سایت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرارگرفته است در این کنفرانس ۷۰۰ نفر از ۶۷ کشور عضو آژانس شرکت می کنند. علاوه بر این نمایندگان ۵ نهاد بین المللی نیز با شرکت در این کنفرانس در مورد نقش نیروگاه های اتمی در تامین انرژی مورد نیاز جهان بحث خواهند کرد.

درحالی که گفته می شود بیش از ۷۰۰ نفر در کنفرانس انرژی هسته ای در قرن ۲۱ در ابوظبی شرکت کرده اند اما ایران غایب اصلی و بزرگ این کنفرانس بود. خبرگزاری آسوشیتدپرس نخستین رسانه ای بود که به این موضوع پرداخت و در این باره نوشت : توافق هسته ای ایران با ۱+۵ از حالت ثابت خود خارج شده و با توجه به کارشکنی های امریکا در این مسیر به نوعی در حالت معلق به سر می برد ، با این وجود ایرانی ها ترجیح دادند در کنفرانس انرژی اتمی که برگزار کننده آن سازمان ملل متحد بود و این بار در ابوظبی برگزار می شد شرکت نکنند. در حالی که صندلی متعلق به ایران در این کنفرانس خالی ماند یوکیا آمانو ، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز ترجیح داد در سخنرانی مقدماتی خود کوچک ترین اشاره ای به مساله پرونده هسته ای ایران و یا برجام نکند.

در حالی که خبر عدم حضور ایران در رسانه هایی مانند آسوشییتدپرس به گونه ای پوشش داده شده است که گویا ایران به دلایل هسته ای از شرکت در این کنفرانس سرباز زده است اما یک منبع در سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که دلیل عدم شرکت ایران در این کنفرانس ، عدم صدور روادید برای مقام های ایرانی توسط دولت امارات متحده عربی بوده است.

این منبع در سازمان انرژی اتمی افزود: امارات متحده عربی نقش میزبان در این کنفرانس بین المللی را برعهده دارد و اقدام این کشور در عدم صدور روادید برای ایران عملی دور از شان میزبانی اجلاس های بین المللی است. امارات متحده عربی نباید با دخالت دادن موضوعات سیاسی از مشارکت کشور مهمی همچون ایران در این اجلاس ممانعت به عمل می آورد.

این مقام آگاه در ادامه افزود جمهوری اسلامی ایران در سه نشست پیشین این کنفرانس که آخرین آنها در سن پطرزبورگ بود شرکت فعال داشته است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درواقع امارات راهشون نداد،ازاین بهتردیگه امکان نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج