۶۲۳۹۲۷
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

پخش مستندی از اشرف پهلوی در تلویزیون

سعیده نیک اختر کارگردان مستند زندگی اشرف پهلوی از اتمام مراحل تدوین این مستند خبر داد.

باشگاه خبرنگاران: سعیده نیک اختر کارگردان مستند زندگی اشرف پهلوی از اتمام مراحل تدوین این مستند خبر داد.

پخش مستندی از اشرف پهلوی در تلویزیونبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی؛ مستند زندگی اشرف پهلوی به تازگی مراحل پایانی تدوین را پشت سر گذاشته است و به زودی با نام مستند «اشرف همزاد شاه» آماده پخش از رسانه ملی خواهد شد.

سعیده نیک اختر با اعلام این خبر، گفت: بخشی از این مستند تولیدی است و برای اولین بار تصاویر اختصاصی از كاخ اشرف در تمیشان نور را در این مستند می‌بینیم. چراکه تا به حال اجازه ورود هیچ گروه فیلمبرداری به آن کاخ داده نشده بود. در بخش تصاویر آرشیوی هم فیلم‌های كمیاب و نایابی از آرشیو تلویزیون فرانسه و سازمان ملل متحد در این مستند استفاده شده است.

وی در مورد روایت ویژه این مستند با صدای خود اشرف پهلوی تصریح کرد: برای ارتباط بهتر مخاطب با فیلم در بخش اصوات آرشیوی از صدای خود اشرف به عنوان یكی از راویان مستند استفاده شده است.

نیک اختر درباره نوع روایت تاریخ در مستند اشرف همزاد شاه گفت: در بخش‌های كارشناسی این مستند با عبور از كلیشه كارشناسان تاریخی، با استفاده از كارشناسان روانشناس و متخصصان گریم و طراحی لباس به بررسی ابعاد و لایه‌های زیرین شخصیتی اشرف با توجه به رفتارهای او مانند لباس پوشیدن و آرایش پرداخته شده است.

این مستندساز ضمن اشاره به اهمیت روایت صادقانه از تاریخ، تصریح کرد: برای استناد و استحكام بیشتر مستند از شاهدان عینی كه در كاخ سلطنتی تردد داشته‌اند نیز استقاده شده و مصاحبه‌هایی از این دست نیز در فیلم وجود دارد.

نیک اختر افزود: در بخش اسناد آرشیوی از روزنامه‌های داخلی و خارجی در دهه‌های گوناگون زندگی اشرف بهره گرفته شده كه در جای جای مستند در معرض دید مخاطب قرار گرفته است همچنین در بخش محتوا، مستند اشرف همزاد شاه، نگاه زنانه‌ای به زندگی و روابطش با اعضای خانواده سلطنتی و اطرافیانش دارد.

وی در پایان با توجه به موضوع خاص این مستند تصریح کرد: نكته حائز اهمیت این است كه این مستند اولین مستند ایرانی با موضوع زندگی اشرف خواهر دوقلوی محمدرضا شاه است. اشرف و محمدرضا، تنها دوقلوهای تاریخ ایران و از معدود دوقلوهای تاریخ جهان هستند كه یكی از آنها به سلطنت می‌ر‌سد که این نکات مهم در زندگی اشرف و ارتباط و تاثیرگذاری او در دربار پهلوی مسئله مهم و مغفولی است که تا به حال به آن پرداخته نشده است.

مستند «اشرف همزاد شاه» به کارگردانی سعیده نیک اختر و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است و به زودی از آن رونمایی و از شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط خداکنه بخاطر دنیای مادی وچاپلوسی تاریخ روتحریف نکنی

    • بدون نام

      ندید میگم چرته . مثل معمای شاه . خدا میدونه چقدرش و جعل کردن

    • مهدئ

      ازالان معلومه که میخان چطوری فیلم روبسازن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج