جاباما
۶۲۴۰۱۳
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

مهار آتش‌ سوزی جنگل‌ ابر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از مهار آتش‌سوزی در جنگل‌ ابر شاهرود خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از مهار آتش‌سوزی در جنگل‌ ابر شاهرود خبر داد.

علینقی حیدریان با اعلام این خبر اظهار کرد: آتش‌سوزی حدود هشت هکتار از جنگل‌ابر که در حدود یکی دو کیلومتری شیرین‌آباد است را در برگرفته بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در جریان این حریق، درختان جنگلی کمتر آسیب دیدند افزود: عمده آتش‌سوزی و دودی که در منطقه جنگلی و تصاویر منتشر شده دیده می‌شود مربوط به آتش گرفتن برگ‌ها و شاخه‌های خشک است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص نخستین نیروهای اعزامی به منطقه گفت: روستاییان ابر و شیرین‌آباد و مردم محلی اولین گروه‌های حاضر شده در محل حریق بودند و خوشبختانه با توجه به اینکه مردم حواشی جنگل از قبل در خصوص حریق آموزش‌های لازم را دیده و دهیاری‌ها به تجهیزات اطفای حریق مجهز شدند، از افزایش سطح آتش‌سوزی تا حد زیادی جلوگیری کردند.

وی وجود برگ‌های پاییزی و سرعت بالای باد را مهمترین عامل در وسعت آتش‌سوزی برشمرد و افزود: بعد از مردم محلی، همکاران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان شاهرود به جنگل اعزام و سپس یگان حفاظت استان سمنان نیز در محل حاضر شدند ضمن اینکه همکاران ما در منابع طبیعی استان گلستان نیز امروز به ما اضافه شدند و خوشبختانه در حال حاضر حریق مهار شده است.

حیدریان در پاسخ به این پرسش ایسنا که برای جلوگیری از آتش‌سوزی مجدد و گسترده‌تر شدن آسیب‌ها چه تمهیدی اندیشیدند اظهار کرد: علی‌رغم مهار آتش امشب نیز تعدادی از همکاران ما در محل حضور داشته و منطقه را زیرنظر دارند تا از آتش‌سوزی مجدد جلوگیری شود. البته با توجه به اینکه آتش‌سوزی اولیه شب دوشنبه اتفاق افتاده شب گذشته نیز همکاران ما در محل حضور داشتند و همین سبب شده که میزان خسارت به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی با بیان اینکه وزش شدید باد شب گذشته به شعله‌ور شدن دوباره آتش‌سوزی انجامیده اضافه کرد: نیروهای حفاظت تا حصول اطمینان از احتمال آتش‌سوزی دوباره در منطقه حضور خواهند داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار امیدواری کرد: امشب و فردا با بارش باران، احتمال هرگونه آتش‌سوزی مجدد در جنگل ابر از بین برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج