۶۲۴۰۸۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

اوراق بهادار، ریالی و ارزی منتشر می‌شود

اوراق بهادار ارزی و ریالی منتشر می شود.

خبرگزاری مهر: به نقل از مدیرعامل فرابورس ایران از تامین ۸ میلیارد دلار نقدینگی از سوی خارجی‌ها در بازار بدهی خبر داد و نوشت: اوراق بهادار ارزی و ریالی منتشر می شود.

امیر هامونی در همایش بازار سرمایه گفت: یکی از مهم ترین فعالیت های ما در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی از طریق اوراق بهادار ریالی و ارزی است. در زمینه اوراق ارزی، فعالیت های خوبی صورت گرفته که امیدواریم شرکت هایی که در فرابورس هستند بتوانند از این اوراق ارزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بازارهای مختلفی در فرابورس ایران فعال هستند که از مهمترین آن ها می توان به بازار پایه اشاره کرد، افزود: سهامی که قابلیت قرار گرفتن در تابلو اصلی را ندارند در این بازار معامله می شوند، این در حالی است که بیش از ۴۱ درصد ارزش بازار فرابورس در اختیار بازار دوم است. در این بازار نمادهای بسیاری از صنایع مهم (پتروشیمی، پالایشی، بانک ها و بیمه ها ) قرار دارند.

به گفته هامونی، یکی از بازارهایی که میان سرمایه گذاران خارجی جذابیت بسیاری دارد بازار بدهی است. در این بین در حوزه انتشار اوراق صکوک تاکنون ۸میلیارد دلار نقدینگی از سوی خارجی ها وارد بازار شده؛ ضمن اینکه از ۸میلیارد دلاری که در این بخش سرمایه گذاری شده است، ۹درصد مربوط به صکوک، ۲۶درصد اجاره صکوک، ۸ درصد مرابحه و ۵۶درصد اوراق قرضه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۲ درصد بازار بدهی در فرابورس است، که در این زمینه خوشبختانه تاکنون هیچ یک از اوراق دولتی و صکوک نکول نشده؛ البته در شرایط کنونی بازار بدهی با نرخ ۱۸ درصد روند کاهنده داشته است. با این وجود این بازار نسبت به بازارهای بدهی دیگر کشورها برای سرمایه گذاری خارجی جذابیت بسیاری دارد.

مدیرعامل فرابورس ادامه داد: بازار SME یکی دیگر از بازارهایی است که در اشتغال کشور بیش از ۷۰ درصد نقش داشته است. همچنین این بازار نقش بسزایی در GDP کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون دو صندوق جسورانه به ثبت رسیده است، ادامه داد: بالغ بر ۸ صندوق دیگر در شرف ثبت بوده و ۱۷ درخواست ثبت صندوق در فرابورس وجود دارد؛ از سوی دیگر، یکی دیگر از بحث های مهم در حال پیگیری، در زمینه ارتقای سامانه های نظارت بر بازار به منظور برخورد با تخلفات و جرایم بورسی است. همچنین توسعه بازار SME و های-تک مارکت یکی دیگر از برنامه های اصلی فرابورس است.

‎هامونی در خصوص توسعه فضای دانش بنیان نیز بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تقاضای تاسیس صندوق سرمایه گذاری جسورانه وجود دارد، پیش تر ۱۲۰ میلیارد تومان نقدینگی از این محل جمع آوری شده که برای سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان استفاده خواهد شد.

وی گفت: شرکت فرابورس همچنین برنامه تاسیس صندوق های خصوصی را دستور کار دارد، که امیدواریم با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار مقدمات لازم فراهم شود. در این زمینه تاسیس شرکت های مشاوره سرمایه گذار خصوصی در حوزه دانش بنیان را نیز دنبال خواهیم کرد تا به نتایج ارزنده ای برسیم.

‎مدیرعامل شرکت فرابورس در ادامه در خصوص دیگر برنامه های این شرکت این چنین گفت: متنوع کردن ابزارهای مالی از طریق اوراق منفعت، اوراق بیمه ای، اوراق حج و صندوق های املاک و مستغلات و بازار تعاون از برنامه های آتی جهت رونق بازار سرمایه است.

‎وی در ادامه گفت: یکی دیگر از برنامه های فرابورس، انتشار تسه ها در بانک هایی علاوه بر بانک مسکن است. در این زمینه مجوزهای لازم از شورای عالی پول و اعتبار دریافت شده که به زودی اجرایی می شود. همچنین موضوع دیگر مربوط به روش های حراج به ویژه برای شرکت های دولتی (شرکت هایی که قابلیت پذیرش نداشته و سهامی خاص هستند) است. در این زمینه این امکان در بازار سوم فرابورس وجود دارد که مزایده به روش حراج های جدید انجام بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیزاده

      جذب سرمایه خارجی از طریق اوراق بهادار کار خوبی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج