جاباما
۶۲۴۳۱۸
۷ نظر
۵۲۳۰
۷ نظر
۵۲۳۰
پ

معماهای اسرارآمیزی که هرگز حل نشدند

دنیا پر از معماهای عجیب و اسرارآمیز است. بسیاری از آن‌ها قابل حل هستند، اما تعداد زیادی هم هرگز حل نمی‌شوند و احتمالا نخواهند شد. این راز‌ها می‌توانند هرچیزی را از قتل‌ها تا افراد گمشده در برگیرند.

برترین ها - ترجمه از الهام مظفری: دنیا پر از معماهای عجیب و اسرارآمیز است. بسیاری از آن‌ها قابل حل هستند، اما تعداد زیادی هم هرگز حل نمی‌شوند و احتمالا نخواهند شد. این راز‌ها می‌توانند هرچیزی را از قتل‌ها تا افراد گمشده در برگیرند. هنوز برای ارواح و بشقاب پرنده‌های زیادی هیچ توضیحی وجود ندارد. همیشه افراد بدبینی هستند که سعی می‌کنند این داستان‌ها را انکار کنند، اما وقتی مدرک ویدئویی وجود دارد قضیه سخت می‌شود. ولی گاهی مدرک ویدئویی نیز برای حل یک معما کافی نیست و راز‌ها همیشه یک راز باقی می‌مانند. این راز‌ها شک و بدبینی همه ما را برمی انگیزند، اما باور کردن این چیزهای عجیب هم جالب است. انسان‌ها از چیزی که نمی‌دانند می‌ترسند؛ به همین دلیل سعی می‌کنند همه چیز را با توضیحاتی که برایشان آشناست استدلال کنند. بااین حال جالب می‌شود که سعی کنیم چیزهای جدید در آن‌ها کشف کنید. چه کسی می‌داند در سال‌های بعد چه اتفاقی می‌افتد...

گوردخمه‌ پاریس

گوردخمه پاریس فضای بسیار ترسناکی دارد که بقایای انسان در کنار دیوارهای آن انباشته شده است. با این حال معماری گوردخمه‌ها هم به خودی خود ترسناک است. آن‌ها تاریک و طولانی هستند و به هیچ جا نمی‌رسند. ماجراجویان زیادی به گوردخمه‌ها می‌روند و حتی از آن‌ها فیلم می‌گیرند. مرد ناشناسی این کار را کرد و مدتی بعد فیلمش در یوتیوب بارگذاری شد.
این مرد در گوردخمه تاریک راه می‌رود. او به سمت دیوارهایی می‌دود که نقاشی‌های عجیبی روی آن‌ها وجود دارد و توضیح می‌دهد که احساس بدی دارد و حس می‌کند کسی او را تماشا می‌کند. او هر چه می‌رود اضطرابش بیشتر می شود. چند دقیقه بعد او با سرعت زیادی می‌دود و می‌توانید صدای ضربان قلب او را همان طور که راه را گم می‌کند بشنوید. دوربینش درون گودال آب می‌افتد و بینندگان می‌توانند صدای قدم‌های دور شدن مرد را بشنوند. دقیقا مشخص نیست چه اتفاقی برای مرد افتاده و احتمالا دوربین او توسط افراد دیگری که به گوردخمه رفتند برداشته شده است.
معماهای اسرارآمیزی که هرگز حل نشدند
نورهای عجیب

از سال ۱۹۵۷ چندین مورد نور عجیب و غیرقابل توضیح در سراسر دنیا مشاهده شده است. حتی برخی از این نور‌ها در سال ۱۸۰۰ دیده شده اند. نورها شکل‌ها و رنگ‌های متفاوتی از سفید تا آبی و قرمز دارند. این نور‌ها الگوهای حرکتی عجیبی دارند و زودگذر هستند. گاهی با سرعت و گاهی آهسته حرکت می‌کنند. برخی معتقدند که آن‌ها آذرخش‌های توپی هستند. یکی از توضیحات مسخره درباره آن‌ها هم این است که روح یا آدم فضایی هستند. شهرهایی که این نور‌ها در آن دیده می‌شوند مقصد توریستی شده اند تا حدی که شهر رصدخانه هایی برای این نور‌ها ساخته است. اما نور‌ها هنوز هیچ توضیح رسمی ندارند و می‌توانند ترسناک باشند.
معماهای اسرارآمیزی که هرگز حل نشدند

اولین پاگنده

اولین بار یک ویدئوی کوتاه وجود موجودی را ثابت کرد که قبل از آن هیچکس نمی‌دانست وجود دارد. این ویدئو توسط دو کاشف در مناطق شمالی کالیفرنیا در سال ۱۹۶۷ گرفته شد. در سال ۱۹۶۷ تکنولوژی پیشرفته نبود بنابراین یک ویدئوی کم کیفیت از پاگنده‌ها داریم.
در این ویدئو پاگنده راه می‌رود و سپس برمی گردد و به دو مرد نگاه می‌کند. این حیوان عظیم دست هایش را تکان می‌دهد و نشان می‌دهد که چقدر بزرگ است. هر دو مرد مجذوب پاگنده می‌شوند، اما آنقدر ترسیده اند که او را دنبال نمی‌کنند. افراد زیادی سعی کرده اند این راز را نادیده بگیرند یا حتی آن را بازسازی کنند. اما موفق نشده اند.

معماهای اسرارآمیزی که هرگز حل نشدند

آجر روح

نمایش محبوب «ماجراهای روح» گروهی از محققان ماوراء الطبیعه را نشان می‌دهد که به مکان‌های مختلفی می‌روند که گفته می‌شود به تسخیر ارواح درآمده اند. هرچند بسیاری از شواهدی که نشان می‌دهند می‌توانند توضیح دیگری داشته باشند یکی از اولین قسمت‌های آن غیرقابل توضیح است. این محققان وارد اتاقی می‌شوند و فیلمبرداری می‌کنند. پس از ورود به درگاه آجری از یک زاویه عجیب به سمت آن‌ها پرتاب می‌شود. این اتفاق از یک زاویه مناسب فیلمبرداری شده است. شما می‌توانید آجر را ببینید که از روی زمین برداشته و پرتاب می‌شود زاویه‌ای که آجر پرتاب می‌شود آن را عجیب و فراطبیعی می‌کند. چندین کارشناس این فیلم را بررسی کرده و به هیچ نتیجه منطقی نرسیده اند.
معماهای اسرارآمیزی که هرگز حل نشدند

روح زندان ایسترن استیت

زندان ایسترن استیت یک مکان شیطانی است. بدیهی است که روح مردان شروری که در آنجا زندانی بودند باید اینجا باشد. اولین شاهد واقعی روی فیلمی توسط «شکارچیان روح» ضبط شد. این تیم با هدف انکار شایعاتی که در مورد روح وجود داشت به این زندان رفتند. آن‌ها فورا سایه هایی را دیدند و چیزی که دو تن از اعضای تیم را ترساند و آن‌ها را مجبور به فرار از ساختمان کرد. بعد‌ها دوربینی که آن‌ها قرار داده بودند تا یکی از بلوک‌های زندان را پوشش دهد چیز عجیبی را نشان می‌داد. سایه‌ای به سمت دوربین می‌دود و سپس وقتی متوجه می‌شود که از او فیلم می‌گیرند ناگهان برمی گردد و در تاریکی فرو می‌رود. این ویدئو هنوز شاهدی بر وجود ارواح است و کسانی که سعی کرده اند آن را رد کنند موفق نشده اند.
معماهای اسرارآمیزی که هرگز حل نشدند

روح والت دیزنی

دیزنی لند یک مکان جادویی است. یکی از دوربین‌های امنیتی که در این پارک نصب است چیز عجیبی را نشان داد. خالق برخی از مشهورترین کارتون‌های جهان کمی پس از افتتاح اولین دیزنی لند درگذشت؛ بنابراین او نمی‌تواند محصول نهایی چیزی که سال‌ها روی آن کار کرده بود را ببیند. او برای ساخت دیزنی لند تلاش زیادی کرد، اما نتوانست از آن لذت ببرد. در دوربین‌های امنیتی روحی دیده می‌شود که در پارک راه می‌رود. نه یک دوربین بلکه ۵ دوربین از این روح فیلمبرداری کرده اند. بسیاری معتقدند که این روح والت دیزنی است که در پارک قدم می‌زند و از آنچه ایجاد کرده لذت می‌برد. پارک بسته بود و کسی در آن حضور نداشت و حالت راه رفتن روح نیز شبیه والت دیزنی بود.
معماهای اسرارآمیزی که هرگز حل نشدند

رویت سفینه فضایی

چیز عجیبی در حال پرواز روی گنبدی در بیت المقدس از زوایای مختلف دیده شد. نوری روشن با الگوی حرکتی عجیب! وقتی این فیلم در اینترنت منتشر شد، مردم را شوکه کرد و به نظر می‌رسید شاهد محکمی از وجود سفینه‌های فضایی باشد. یکی از کارشناسان ادعا می‌کند این ویدئو جعلی است، با این حال، چون از زوایای مختلفی فیلمبرداری شده مردم معتقدند که مدرک وجود سفینه فضایی است.

معماهای اسرارآمیزی که هرگز حل نشدند

ماشین روح

ما اغلب می‌شنویم که ارواح به شکل انسان یا سایر موجودات زنده هستند، اما این فیلم چیز دیگری را نشان می‌دهد. یک داشبور پلیس فیلمی از تعقیب یک ماشین با سرعت را نشان می‌دهد. پلیس‌ها به این خودرو می رسند، ولی وقتی ماشین به بن بست می رسد تبدیل به یک حصار فلزی شده و در آن ناپدید می شود. خودرو فرار کرد و این فیلم هنوز همه را گیج می‌کند.
معماهای اسرارآمیزی که هرگز حل نشدند
روح همپتون کورت

همپتون کورت یکی از مقاصد توریستی محبوب در لندن است، اما یکی از تسخیر شده‌ترین مکان‌های لندن نیز هست. یک دوربین مقابل یک از درهای آن قرار دارد که یک شب ویدئوی وحشتناکی را ضبط کرد. در‌ها باز شده، یک شخصیت عجیب و مرموز ظاهر شده و در‌ها را می‌بندد. چهره این شخص شبیه جمجمه است. چند روز بعد در‌ها دوباره باز شدند، اما هیچ شخصی دوباره ظاهر نمی‌شود تا آن‌ها را ببندد. برخی معتقدند که او کسی بوده که لباس‌های عجیبی پوشیده است، اما هنوز نمی‌داند که هویت واقعی این شخص اسرارآمیز در همپتون کورت چه بوده است.
معماهای اسرارآمیزی که هرگز حل نشدند

دلایل گمشده

مردی به نام «لارس ماتانک» به بلغارستان رفته و در مدت اقامتش درباره یک بازی فوتبال با مردم محلی مشکل پیدا کرد. این موضوع موجب درگیری آن‌ها شد و سر لارس به شدت آسیب دید. پزشکان گفتند که گوش او آسیب دیده و به علت فشار کاپین هواپیما بهتر است چند روز دیگر در بلغارستان بماند. او هتلی نزدیک فرودگاه گرفت و با مادرش در تماس بود. او برای مادرش توضیح داد که دچار پارانویای شدید شده و احساس امنیت نمی‌کند. دوربین‌های فرودگاه از لارس درحال راه رفتن به سمت خانه اش فیلم گرفته اند. حدود نیم ساعت بعد دوباره دوربین‌ها او را نشان می‌دهند که بدون کیف هایش در حال دویدن است. لارس از آن زمان به بعد دیگر دیده نشد و این آخرین باری بود که کسی او را می‌دید...
معماهای اسرارآمیزی که هرگز حل نشدند

نورهای مارپیچی

نور‌های عجیب زیادی روی زمین دیده می‌شود. با این حال این نور عجیب در نورماندی مانند هیچ یک از نورهای قبلی نبود. شاهدان بسیاری ادعا می‌کنند که یک روز صبح از خواب بیدار شده و با این نور عجیب مارپیچی مواجه می‌شوند. این نور از زوایای مختلف گرفته شده است، اما یک زاویه نشان می‌دهد این نور مثل مار در آسمان پیچ می‌خورد. سپس نور به مخروطی تبدیل می‌شود که یک دایره تاریک در انتهای آن وجود دارد. این نور توسط هزاران نفر دیده شده است. بسیاری از مردم معتقدند تلاش فرازمینی‌ها برای ارتباط صلح آمیز با ماست و برخی دیگر آن را آزمایش سلاح‌های جدید توسط دولت می‌دانند. هیچ توضیح رسمی درباره ایجاد این نور‌ها وجود ندارد...

معماهای اسرارآمیزی که هرگز حل نشدند
هیولای دوپای عجیب

در فرسنو، دوربین‌های امنیتی از موجودات عجیبی فیلم گرفته اند. این موجودات شبیه چوب‌های کوچکی با لباس سفید هستند. آن‌ها فقط سر و دو پا دارند و کوتاه به نظر می‌رسند. آن‌ها در یک فضای باز در پارک کلی راه می‌روند. برخی اعتقاد دارند که رویت آن‌ها یک شوخی ساده است و برخی دیگر آن‌ها را موجودات فضایی می‌دانند. برخی آن‌ها را گونه‌های جدیدی می‌دانند که هنوز کشف نشده اند، اما هنوز کسی هویت واقعی آن‌ها را نمی‌داند.
معماهای اسرارآمیزی که هرگز حل نشدند

صداهای عجیب

در سراسر جهان مردم صداهای عجیبی را شنیدند که از آسمان می‌آمد. این صدا‌ها غیر قابل توضیح بودند و منبع ناشناسی داشتند. این صدا در بعضی مناطق یک غرش ضعیف و در برخی دیگر شبیه صدای بلند یک هیولا بود. برخی معتقدند که این صدا‌ها متعلق به برخی موجودات کشف نشده‌ای هستند که روی زمین زندگی می‌کنند یا موجودات فضایی. این صدا‌ها مردم را شب بیدار می‌کنند و در طول روز باعث نگرانی آن‌ها می‌شوند. در هر صورت آنچه این صد‌ها را ایجاد می‌کند ترسناک است و امیدواریم هرگز خودش را نشان ندهد.
معماهای اسرارآمیزی که هرگز حل نشدند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بالاخره دلیلشون مشخص میشه, ما نمیدونیم اینا واقعا چی هستن بهتره توجیه عجیب غریب نکنیم

    • مهدی گلپا

      عکس پاگنده رو آدم می بینه یاد گوریل انگوری می فته کسانی که این کارتون دیدن آیا واقعا شبیه گوریل انگوری نیست

    • ali

      ای بابا به فکر اونایی که تنها زندگی میکنن هم باشین:/

    • تارا

      خیلی جالب بود. ممنونم

    • رضا

      خخخخخ جدا اینارو کی ترجمه می کنه. قضیه لارس میتانک توی بلغارستان اتفاق افتاده نه بلژیک. ضمنا دوربین ها در حال رفتن به فرودگاه ازش فیلم گرفتن نه در حال رفتن به خونه!
      امیدوارم یکم مترجم هامون تو کارشون بیشتر دقت کنن

    • F

      عالیه البته اون موجودات دوپا به جورایی ترسناک و عجیبن

    • ‌عسل

      بابا یه بچه ۲ساله هم اینا بهش بگین میفهمه الکیه فقط واسه ترسوندن مردومه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج