۶۲۴۳۶۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

احضار رهبر برکنار شده کاتالونیا به دادگاه اسپانیا

"کارلس پوجدمون" رییس برکنار شده دولت کاتالونیا اسپانیا و ۱۳ نفر دیگر از مقامات محلی دولت مخلوع کاتالونیا از سوی دادگاه عالی اسپانیا احضار شده اند.

عصر ایران: "کارلس پوجدمون" رییس برکنار شده دولت کاتالونیا اسپانیا و ۱۳ نفر دیگر از مقامات محلی دولت مخلوع کاتالونیا از سوی دادگاه عالی اسپانیا احضار شده اند.

پوجدمون که از ۳ روز پیش به بروکسل بلژیک رفته است، اعلام کرده به منظور پناهندگی از اسپانیا خارج نشده است.

او در جریان یک نشست خبری در بروکسل بلژیک ضمن متهم کردن مقامات دولت اسپانیا به زورگویی بار دیگر خواستار برگزاری یک همه پرسی و قبول نتیجه آن از سوی هر دو طرف شد.

مقامات دولت مادرید به شدت نسبت به همه پرسی ۳ هفته پیش در منطقه کاتالونیا اسپانیا واکنش نشان داده و آن را غیر قابل پذیرش خوانده اند. دادگاه عالی اسپانیا نیز نتایج این همه پرسی را باطل اعلام کرده است.

تا کنون مقامات اتحادیه اروپا نیز از موضع دولت مادرید در قبال استقلال خواهی منطقه کاتالونیا حمایت کرده اند.

گفتنی است پیش از احضار رهبران محلی کاتالونیا از سوی دادگاه عالی اسپانیا، دادستان کل اسپانیا روز دوشنبه در اظهاراتی مقامات محلی کاتالونیا را به شورش و ایجاد فتنه متهم کرد.

دادگاه عالی اسپانیا از پوجدمون و ۱۳ مقام دیگر دولت برکنار شده او خواسته تا در روزهای پنج شنبه یا جمعه به دادگاه رفته و شهادت بدهند، در صورت خودداری این مقامات از حضور در دادگاه دادستان کل اسپانیا به احتمال زیاد حکم دستگیری و بازداشت آنها را صادر خواهد کرد.

کارلس پوجدمون که در بروکسل به سر می برد در واکنش به احضار به دادگاه گفته که اگر تضمین شود که محاکمه او عادلانه خواهد بود، او به دادگاه خواهد رفت.

مقامات دولت مخلوع کاتالونیا انتظار داشته و دارند که مورد حمایت نهادهای اتحادیه اروپا قرار بگیرند؛ پوجدمون نیز در نشست خبری خود در بروکسل گفت که از کشورش فرار نکرده بلکه خواسته با حضور در مقر اتحادیه اروپا، صدای استقلال خواهان منطقه کاتالونیا را به مقامات این اتحادیه برساند.

گفتنی است نتایج نظر سنجی ها نشان می دهد در هفته های گذشته و پس از برگزاری همه پرسی ۳ هفته پیش در کاتالونیا و برخورد بسیار خشن پلیس اسپانیا با استقلال خواهان، موضع طرفداران جدایی و استقلال در میان مردم کاتالونیا تقویت شده است و به بیش از ۴۸ درصد رسیده اما همچنان جدایی طلبان برای کسب استقلال نتوانسته اند اکثریت نسبی جمعیت کاتالونیا را با دیدگاه های خود همراه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج