جاباما
۶۲۴۵۲۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

دردسرهای اتهام قدیمی برای کارگردان سرشناس

شکست فمینیست‏های فرانسه در برابر پولانسکی

درطول ۱۰ روز گذشته درپاریس جمعیتی از زنان فمینیست علیه رومن پولانسکی – فیلمساز برجسته لهستانی- فرانسوی دست به تدارکات زیادی زده بودند تا از برگزاری «ستایش از آثار رومن پولانسکی» درسینماتک جلوگیری کنند.

بانی فیلم: درطول ۱۰ روز گذشته درپاریس جمعیتی از زنان فمینیست علیه رومن پولانسکی - فیلمساز برجسته لهستانی- فرانسوی دست به تدارکات زیادی زده بودند تا از برگزاری «ستایش از آثار رومن پولانسکی» درسینماتک جلوگیری کنند. کار آن چنان بالا گرفت که این گروه از وزیر فرهنگ فرانسه درخواست کردند از این برنامه جلوگیری کنند که البته خانم وزیر چنین کاری نکرد.
از سوی دیگر مسئولان سینماتک به کارخود ادامه دادند و تحت تاثیر تعدادی فمینیست قرار نگرفتند.
رومن پولانسکی چهل سال پیش متهم به آزار جنسی یک دختر نابالغ شده بود، اما سرانجام این خانم اخیر درمقابل دادگاهی در امریکا گفت که پولانسکی را بخشیده است واز نظر او این پرونده باید بسته شود.
با این حال فمینیست ها دست بردار نیستند و عصر دوشنبه ۳ ماه اکتبر علیه رومن پولانسکی تجمع کردند ودست به تظاهرات زدند که البته تعداد آنان بیست - سی نفر بیشتر نبود!
خود رومن پولانسکی علیرغم تهدیدها در سینماتک فرانسه حاضر شد واستقبال خوبی از وی شد. همچین در این مراسم از سوی سینماگرانی مثل اولیویه آسایاس و تعدادی دیگر از فعالان سینمایی فرانسه مورد استقبال قرار گرفت.
پولانسکی در سخنانی این گروه زنان را با نازی ها تشبیه کرد که زمانی آنها کتاب ها را می سوزاندند و جلو هنر را می گرفتند و حالا این جمعیت کوچک می خواهند جلوی آثار هنری - فیلم - را بگیرند.
زنانی که مقابل سینماتک درپاریس دست به تظاهرات زده بودند حدوداً بیست - سی نفری بیش نبود و حضور کم تعدادشان نتوانست عکس العملی چندانی را ایجاد کند، به همین خاطر مراسم «ستایش از آثار رومن پولانسکی» بر اساس برنامه اعلامی اجرا شد.
این برنامه مرور بر آثار پولانسکی تا ۲۵ نوامبر ادامه خواهد یافت.
درکارنامه پولانسکی - نخل طلا - اسکار - سزار و جایزه های زیادی وجود دارد و او یک بار نیز رئیس هیات داوران جشنواره کن و همچنین جشنواره ونیز بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فمنیست ها همه جا منفور هستن چه تو ایران چه تو خارج

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج