۶۲۴۵۴۹
۱۳ نظر
۵۲۶۷
۱۳ نظر
۵۲۶۷
پ

وقتی مذهب و خرافه باعث ظلم به حیوانات می‌شود

آسیب رساندن به حیوانات یکی از پست‌ترین و ظالمانه‌ترین رفتاری است یک انسان می‌تواند انجام دهد. در برخی موارد، مذهب و خرافات در آسیب‌های بزرگ به این موجودات بیچاره و بی پناه نقش اساسی دارند.

برترین‌ها: آسیب رساندن به حیوانات یکی از پست‌ترین و ظالمانه‌ترین رفتاری است یک انسان می‌تواند انجام دهد. در برخی موارد، مذهب و خرافات در آسیب‌های بزرگ به این موجودات بیچاره و بی پناه نقش اساسی دارند.

قربانی کردن بز برای الهه هندو

شاکتیسم به معنای نظریه قدرت یا نظریه خدایی، فرقه‌ای از هندوئیسم است که بر عبادت شاکتی - مادر الهی هندو‌ها - به عنوان پروردگار مطلق و غایت الوهیت، تمرکز دارد. یکی از فرم‌ها الهه کالی (Kali) است که همسر خدای شیوا است. این الهه قربانی کردن حیوانات به ویژه بز‌ها را دوست دارد. اعتقاد بر این است که کشتن یک بز به نام او یکی از احساسات منفی مثل ترس، عصبانیت و حسادت را از بین می‌برد. یکی از نمونه‌های قابل توجه معبد کاماخیا در هند است، یک مقصد توریستی محبوب که بز‌ها و کبوتران در مقابل چشم همه کشته می‌شوند. عمل قربانی کردن حیوانات قرن هاست که وجود دارد و مقامات زیادی تا به حال سعی کرده اند آن را متوقف کنند.
وقتی مذهب و خرافه باعث ظلم به حیوانات می‌شود
کشتن حیوانات به دلیل ترس خرافاتی

خرافات زیادی درمورد جغد‌ها وجود دارد. رومی‌ها معتقدند که جغد‌ها به دلیل شب بیداریشان مشکوک هستند و مرگ را پیش بینی می‌کنند
اوایل جغد‌ها در جشن‌ها سوزانده شده و خاکسترشان در رودخانه ریخته می‌شد. پس از گذشت قرن‌ها عقاید جدیدی جای عقاید قدیمی را گرفت مثل اینکه وقتی جغد جیغ می‌کشد مرگ یک نوزاد را اعلام می‌کند. هم چنین جغد‌ها را با ارواح و جادوگران مرتبط می‌دانند، مثلا اینکه وقتی جغدی در یک خانه لانه می‌سازد یعنی آن خانه توسط ارواح تسخیر شده است. به طور مشابه دیدن جغد در خواب به معنی تصادف و دیدن جغد در روز به معنای یک اتفاق بد است. چنین عقایدی منجر به کشتار، شکار و فروش غیرقانونی آن‌ها شده است.
وقتی مذهب و خرافه باعث ظلم به حیوانات می‌شود

سندروم سگ سیاه

قرن هاست که مذاهب و خرافات سگ‌های سیاه را بدیمن می‌دانند. برای مثال در روزهای اولیه مسیحیت سگ بزرگ سیاه را شوم می‌دانستند و معتقد بودند در گورستان زیاد دیده می شود و وقتی پشت پنجره افراد بیمار می‌رود به این معنی است که خیلی زود می‌میرند. هم چنین زمانی معتقد بودند که خون آشام‌ها به شکل سگ‌های سیاه درمی آیند. اروپاییان شرقی می‌گفتند که چطور این موجودات بعد از حمله به گله‌ها در آن اطراف پرسه می‌زدند و همین باعث شد که فکر کنند سگ‌ها نحس و دلیل این حملات هستند. همه این‌ها باعث شده که سگ‌ها در میان مردم کمتر پذیرفته شده و موجب ترس و ارعاب شوند. در مقایسه با حیوانات خانگی دیگر سگ‌های سیاه دیرتر به فروش می‌رسند.

وقتی مذهب و خرافه باعث ظلم به حیوانات می‌شود

خوردن سگ برای درمان بیماری و پریشانی

ایگوروت ها، مردم بومی کوه‌های شمالی فیلیپین، معتقدند که سگ‌ها نگهبانان معنوی با ویژگی های عرفانی هستند. گفته می‌شد دندان‌های سگ برای درمان نیش مار و حتی صاعقه مناسب است. این دندان‌ها با خواص جادویی که داشتند به شکل گردنبند یا طلسم استفاده می‌شدند. هم چنین ایگوروت‌ها تصویر سگ‌ها را خالکوبی می‌کردند تا الهام بخش چابکی و قدرت آن‌ها باشد. علاوه بر این، ایگوروت‌ها گاهی گوشت سگ را برای درمان می‌خوردند. این کار به ندرت و فقط در مراسم خاص انجام می‌شد.
وقتی مذهب و خرافه باعث ظلم به حیوانات می‌شود

به مخاطره افتادن آی-آی (Aye-Aye) به خاطر انگشت شیطانی اش

آی-آی موجود کوچکی است که در ماداگاسکار یافت می‌شود. پستاندار بی آزاری که مردم ماداگاسکار او را در معرض خطر قرار داده اند. همه این‌ها فقط یک علت دارد: این حیوان انگشت میانی بزرگی دارد. این انگشت یک ابزار تکاملی است که برای بیرون آوردن حشرات از پوست و شاخه درختان استفاده می‌شود، اما خرافات و هذیان‌های بومیان اصلا این موضوع را نمی‌پذیرد. مردم بومی معتقدند که انگشت بلند آی آی شوم است. آن‌ها معتقدند این موجودات شب‌ها به خانه آن‌ها می‌روند و از این انگشت بلند برای سوراخ کردن قلبشان استفاده می‌کنند. چه راهی بهتر از کشتن حیوان برای پیشگیری از چنین اتفاقی وجود دارد؟ اگر بومیان ببینند که یک آی آی به سمتشان می‌آید، که خیلی معمول است چون این حیوانات طبیعت دوستانه و کنجکاوی دارند، آن‌ها را با یکی دو گلوله می‌کشند.

وقتی مذهب و خرافه باعث ظلم به حیوانات می‌شود

گرگ یا شیطان تاسمانی (Thylacine)

گرگ تاسمانی از دهه ۱۹۳۰ به لطف تغییرات محیط زیست و و خرافات احمقانه مردم منقرض شده است. از آنجا که این حیوان در بالای هرم شکار قرار دارد عجیب نیست که برخی عقاید اغراق آمیز و وحشیانه درمورد آن وجود داشته باشد. همان طور که افسانه خون آشام‌ها و گرگ نما‌ها در میان مردم شایع می‌شد گرگ‌های تاسمانی را به عنوان شیطان شناختند. این موجود را به خاطر فک‌های قدرتمند که می‌توانست گوشت و استخوان را خرد کند با مرگ‌های اسرارآمیز در گله‌ها مرتبط می‌دانستند. علاوه بر این، عکسی از دهه ۱۹۲۰ این حیوان را با مرغی در دهانش نشان می‌دهد. همین باعث شد بسیاری فکر کنند که گرگ‌های تاسمانی دزدان وحشی هستند و دولت به سرعت جوایزی برای کشتن آن‌ها در نظر گرفت.
وقتی مذهب و خرافه باعث ظلم به حیوانات می‌شود

دار زدن گاو برای سالی پر از سلامتی

وبسایت‌های سفر چینی به فستیوال نائویو در چین اشاره می‌کنند که یک رویداد مذهبی است که هر سال ۲ ژوئن تقویم چینی برگزار می‌شود. این فستیوال هم مانند بسیاری از جشن‌ها شامل رقص، آواز و سرودهای سنتی می‌شود. گاوبازی هم یکی از بخش‌های برجسته این فستیوال است. اما اتفاق دیگری هم می‌افتد که به ندرت میان گردشگران تبلیغ می‌شود. مردم محلی روز با ماهیگیری و دعا آغاز می‌کنند و با کشتن وحشیانه یک حیوان به اوج خود می‌رسد. آن‌ها یک گاو را می‌گیرند یک طناب دور گردنش می‌بندد و آویزان می‌کنند تا بمیرد. آن‌ها این مرگ آرام و دردناک برای آن‌ها سالی پر از آرامش و محصول می‌آورد.
وقتی مذهب و خرافه باعث ظلم به حیوانات می‌شود

کشتن توله خرس‌ها برای پیوستن به جهان روحانی

مردم ژاپن نسبت به خرس‌های قهوه‌ای احترام زیادی قائل هستند و به آن‌ها به عنوان چیزی شبیه به خدا نگاه می‌کنند. هم چنین آینو‌ها معتقدند، چون خداوند در جهان روحانی قرار دارد بنابراین خرس‌ها نیز باید به همان جا فرستاده شوند و مراسمی بدین منظور برگزار می‌کنند. آن‌ها برای این کار یک توله خرس را از طبیعت شکار می‌کنند. اگر مادر خرس آن اطراف باشد سریعا کشته می‌شود تا مراسم را به هم نزند. سپس توله خرس به روستا آورده شده و از او مراقبت می‌شود. اگر توله خرس خیلی جوان باشد زنان روستا با شیر خود او را بزرگ خواهند کرد.

حدود یکی دو سال بعد، جشن ترسناک برگزار می‌شود. توله خرس را از قفس بیرون آورده و در وسط روستا می‌بندند. روستاییان ابتدا با تیر‌ها کند و سپس با تیرهای کشنده‌تر او را با تیر و کمان می‌زنند. اگر بعد از همه این‌ها خرس هنوز زنده باشد، بومی‌ها با یک کنده درخت بزرگ سرش را خرد می‌کنند یا او را خفه می‌کنند. آن‌ها سپس مغز، زبان و چشم‌های حیوان را در آورده و جمجمه را با گل پر می‌کنند.
وقتی مذهب و خرافه باعث ظلم به حیوانات می‌شود
قربانی کردن صد‌ها هزار حیوان برای خدای هندو

هر پنج سال میلیون‌ها هندو برای دلجویی و نزدیک شدن به الهه قدرت، گادهیمای (Gadhimai) به معبد باریاپور می‌روند و حدود ۴۰۰ هزار حیوان را در دو روز می‌کشند. بخشی از این قربانی‌ها شامل ۴۰ هزار بوفالو می شود. هندو‌ها آن‌ها را مقدس نمی‌دانند، چون با یاما راجا، خدای هندوی مرگ و مجازات در ارتباط هستند. هر حیوانی را در این مراسم می‌توانید پیدا کنید مثل موش، مار و کبوتر که در مقابل معبد کشته می‌شوند. این عمل نه تنها مذهبی بلکه تجاری هم هست از آنجا که محصولات این حیوانات (استخوان، گوشت و ...) برای استفاده به شرکت‌های مختلف فروخته می‌شوند. با وجود اعتراض‌های فراوان، دولت نپال هیچ اقدامی درباره این موضوع نکرده، زیرا نمی‌خواهد در یک سنت قدیمی دخالت کند.
وقتی مذهب و خرافه باعث ظلم به حیوانات می‌شود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طفلکی حیوانات همیشه قربانی حماقت ادما میشن, ادما نبودن دنیا قشنگتر بود

    • ali

      تف به ذاتتون.. اون آخری رو میگم!

    • بدون نام

      وحشیا

    • نسرین

      چقدر ناراحت کنندس مخصوصا سوزوندن حیوونا چرا بعضی آدما فکر میکنن اختیار همه چیز رو دارن

    • بدون نام

      دو چیز تمامی ندارد اول کهکشان دوم حماقت بشر !
      در مورد اولی زیاد اطمینان ندارم
      آلبرت انیشتین

    • بدون نام

      مردم ژاپن نسبت به خرس‌های قهوه‌ای احترام زیادی قائل هستند و پوست از کله ش میکنن؟؟

    • بدون نام

      لعنت خدا به هرکسی که به حیوانات آزارمی رسونه
      انشالاه بدترینها ی دنیا قسمتش بشه

    • لیدا

      در کشور خود ما بالاترین آمار تصادفات و مرگ رو داریم و خون حیوانات زبان بسته نمیتونه جلوی بی احتیاطی رو بگیره . عقل حکم میکنه که به جای خون ریختن و ازار حیوانات اصولی تر و منطقی تر رفتار کنیم. امیدوارم به زودی همه ی دنیا و کشور ایران از شر خرافات نجات پیدا کنند.

    • لعنت بر سانسور و سانسورچی

      یه جای و یه روزی هم میان چند صد هزار گوسفند رو میکشم به اسم عید قربان تعجبم چرا از اون چیزی ننوشتین

      پاسخ ها

      • محمود

        چون اون از کار های دین است
        و بسیار صواب دارد
        و هر فرد که به این امر اعتراض کند
        معلوم می شود یا داستان ذبح حضرت اسماعیل رو نشنیدی
        یا می خواهی بگویی من خیلی حالیم می شود و دوست دار چارپایان هستم

      • محمود

        این جاموند:
        با اون اسم عجق وجقت

    • بدون نام

      باید درباره گربه های سیاه هم مینوشتید که هنوز خیلی از مردم بیشعور و احمق اونا رو جن میدونن

      پاسخ ها

      • محمود

        این نشانه ی خرافات پروری بعضی از افراد است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج