۶۲۴۵۹۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«بلید رانر ۲۰۴۹» قرار بود دو قسمت باشد

«بلید رانر ۲۰۴۹» موفق نشد!

«بلیدرانر ۲۰۴۹» به‌هیچ‌وجه نتوانست در گیشه انتظارات را برآورده کند. علاوه بر فروش ضعیف فیلم در آمریکای شمالی که به‌نظر می‌رسد نتواند در مجموع به ۱۰۰ میلیون دلار هم برسد، آمار فروش چین نیز نشان می‌دهد این محصول علمی-تخیلی در همان هفته نخست نمایش حدود ۱۰٫۰۰۰ سانس خود را از دست داده است.

دنیای تصویرآنلاین: «بلیدرانر ۲۰۴۹» به‌هیچ‌وجه نتوانست در گیشه انتظارات را برآورده کند. علاوه بر فروش ضعیف فیلم در آمریکای شمالی که به‌نظر می‌رسد نتواند در مجموع به ۱۰۰ میلیون دلار هم برسد، آمار فروش چین نیز نشان می‌دهد این محصول علمی-تخیلی در همان هفته نخست نمایش حدود ۱۰٫۰۰۰ سانس خود را از دست داده است و تاکنون با احتساب فروش آخر هفته، تنها به رقم ۷٫۳۵ میلیون دلار رسیده است.
«بلید رانر 2049» موفق نشد!

با این‌حال، «بلیدرانر ۲۰۴۹» به لطف ریویوهای متهورانه منتقدان و واکنش دیوانه‌وار طرفداران در مسیر تبدیل شدن به یک فیلم کالت قرار دارد. یکی از دلایلی که برای عدم موفقیت فیلم در گیشه برشمرده می‌شود، زمان طولانی آن است. ۱۶۳ دقیقه‌ای که این فیلم را به یکی از بلندترین بلاک‌باسترهای سال‌های اخیر تبدیل کرده است و همین باعث می‌شود تعداد نمایش‌های آن در طول روز در یک سالن کمتر باشد. حالا مشخص شده است که زمان ۱۶۳ دقیقه در مقابل نسخه تدوین اولیه فیلم چیزی نیست!

جو واکر، تدوین‌گر فیلم در مصاحبه مفصلی با سایت پروویدئو کوالیشن فاش کرده که نسخه اولیه چیزی در حدود چهار ساعت بوده است! این نسخه از فیلم آن‌قدر طولانی بوده که واکر آن را به دو قسمت تقسیم کرده بود. حتی دنیس ویلنوو نیز به فکر نمایش فیلم در دو قسمت بوده است و قصد افزودن توضیحاتی داشته است تا بتواند فیلم را کاملا به دو نیمه تقسیم کند. مشابه کاری که کوئنتین تارانتینو با «بیل را بکش» انجام داد. واکر می‌افزاید:

«این وقفه بین دو قسمت، چیزی را درباره داستان افشا می‌کرد. جایی که کی گذشته واقعی خود را کشف می‌کند و گویی معصومیتش را از دست می‌دهد. اینجا نیمه اول تمام می‌شد و ابتدای نیمه‌ی دوم بود. صبح روز بعد، داستان دیگری است. داستانی درباره ملاقات با خالق و ایثار در انتها. همان مفهوم "ایثار، انسانی‌ترین کاری است که می‌کنیم". هر دو نیمه با باز کردن چشم‌ها آغاز می‌شدند؛ چشم باز کردن سریع در اولی و بیدار شدن ماریت در آپارتمان کی در دومی.

واکر ادامه داد: «ما کمی با این ایده بازی کردیم و برای هر نیمه نیز اسمی گذاشتیم، اما خیلی زود نظرمان عوض شد. با این‌حال آنچه همچنان در فیلم باقی است، حس خواب در بیداری است؛ نوعی رویا که در آن شما مدام و به‌شکل بی‌رحمانه‌ای به حقیقت نزدیک‌تر می‌شوید.»

نهایتا سازندگان تصمیم گرفتند فیلم را کوتاه کنند. تدوین فیلم شش ماه زمان برد تا در عین حفظ ریتم و نقاط کلیدی، «بلیدرانر ۲۰۴۹» به یک فیلم تبدیل شود. بعلاوه باید گفت هرگونه امیدواری به دیدن نسخه چهار ساعته بی‌فایده است. با آن‌که «بلیدرانر» ریدلی اسکات به داشتن نسخه‌های متعدد معروف است، دنیس ویلنوو همین نسخه ۱۶۳ دقیقه‌ای را نسخه کارگردان عنوان کرده است. بنابراین این تنها نسخه‌ فیلم برای تماشاگران است. واکر نیز بر صحبت‌های ویلنوو صحه گذاشته است و حتی اعلام کرده هیچ‌کدام آن‌ها تمایلی به افزودن صحنه‌های حذف شده به نسخه بلوری نیز ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج