۶۲۴۶۴۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

به فکر راه اندازی موزه مطبوعات باشید

«ایران تنها کشوری است که در زمان قاجار دارای ۱۵۰۰ عنوان روزنامه در حال چاپ بود و همین امر اهمیت حفظ آثار قدیمی و کهن در عرصه مطبوعات را در مکانی مناسب چون موزه مطبوعات دوچندان می‌کند.»

خبرگزاری ایسنا: «ایران تنها کشوری است که در زمان قاجار دارای ۱۵۰۰ عنوان روزنامه در حال چاپ بود و همین امر اهمیت حفظ آثار قدیمی و کهن در عرصه مطبوعات را در مکانی مناسب چون موزه مطبوعات دوچندان می‌کند.»

به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه مطبوعات، غلامحسین تقوی ـ مدیر غرفه گنیجه مطبوعات ـ در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات ضمن بیان مطلب بالا، با مثبت ارزیابی کردن حضور علاقه‌مندان و اهالی رسانه در این دوره از نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: گنیجه نشریات شهر کتاب چندسالی است که به طور مداوم در نمایشگاه مطبوعات شرکت می‌کند؛ این گنجینه منابع قدیمی و کهن مطبوعات اعم از روزنامه و مجلات را از میان مردم و دارندگان این آثار خریداری می‌کند و در اختیار دانشگاه‌ها برای تهیه مقالات و پایان‌نامه‌های غنی به منظور استفاده محققین قرار می‌دهد.

وی ضمن ابراز امیدواری از پیدا شدن جایگاه واقعی مطبوعات در کشور، افزود: متاسفانه هم اکنون دانشگاه‌های به نام در کشور فاقد نشریات قدیمی هستند. در حال حاضر فقط کتابخانه حسینه ارشاد، کتابخانه ملی و کتابخانه ملک، بار پژوهشی کشور را به دوش می‌کشند اما باید اکثر کتابخانه های کشور به این مهم توجه کنند.

تقوی گفت: در این دوره از نمایشگاه مطبوعات با آثاری از روزنامه‌های دوره قاجار از جمله حقوق، قانون، سوراسرافیل، بلدیه ، طهران و پایتخت که آثار به صورت قاب شده هستند پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات هستیم.

مسؤول گنیجه نشریات شهر کتاب کشور با اعلام اینکه مطبوعات ایران بسیار کهن و غنی هستند بیان کرد: تنها کشوری هستیم که در زمان قاجار ۱۵۰۰ عنوان روزنامه را به چاپ می‌رساند و این برای ما بسیار ارزشمند است با توجه به این پیشینه قوی و غنی لازم است که موزه مطبوعات افتتاح و مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پاسخ به افتتاح موزه مطبوعات در زمان دولت قبلی و در مکان "سرقبرآقا" گفت: موزه مطبوعاتی که در دولت پیشین افتتاح شد، نه از مکان مناسبی برای این امر برخوردار بود نه آثار و منابع اصلی در آن وجود داشت.

تقوی ضمن ابراز امیدواری برای افتتاح موزه مطبوعات در ۳۰ استان کشور هر چند به صورت کوچک، از مردم خواست چنانچه منابع قدیمی در اختیار دارند برای حفظ آثار این گنجینه این منابع را در اختیار شهر کتاب مرکزی قرار دهند.

علاقمندان به تاریخ مطبوعات می‌توانند با حضور در نمایشگاه از گنجینه مطبوعات بازدید کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج