۶۲۴۶۸۹
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

علی اف: همکاری ما با ایران و روسیه، بر اساس دوستی است

رئیس جمهور آذربایجان گفت: توافقات حاصل در اجلاس تهران نتایج مطلوبی بدست خواهد آورد چراکه همکاری های ما بر اساس دوستی است.

خبرگزاری مهر: الهام علی اف رئیس جمهور جمهور آذربایجان در نشست خبری مشترک با همتایان روسی و ایرانی خود گفت: بار دیگر در کشور همسایه و برادر قرار دارم و از این لحاظ خوشبختم.

وی با اشاره به دیدارهای سه جانبه ایران، روسیه و اذربایجان، گفت: دیدار امروز آینده خوبی دارد. همکاری های سه جانبه طبیعی است چراکه جغرافیا و فرهنگ ها را به هم وصل می کند .

الهام علی اف با بیان اینکه آذربایجان یگانه کشوری است که با ایران و روسیه هم مرز است، گفت: این موضوع ایجاب می کند همکاری های ویژه ای با یکدیگر داشته باشیم.

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه توافق های اقتصادی که در گذشته بین دو کشور بوده است امروز اجرایی می شود، گفت: ۳۰ درصد در زمینه اقتصادی و ۷۰ درصد در زمینه گردشگری همکاری میان دو کشور ایران و آذربایجان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این همکاری های اقتصادی اثرات کاهش قیمت نفت را بر اقتصاد دو کشور کمرنگ می کند، گفت: آذربایجان در این مدت (اجلاس باکو تا اجلاس تهران) راه آهن خود را تکمیل کرده و تا مرز ایران آورده است، کریدور حمل و نقل شمال به جنوب بخش آذربایجان کاملا آماده است و برای تامین مالی رشت و آستارا توافقاتی بین ایران و آذربایجان حاصل شده است.

علی اف با اشاره به همکاری های میان دو کشور در زمینه نفت و گاز، گفت: خوشبختانه کشورهای اوپک با یکدیگر همکاری مطلوب دارند و همین همکاری موجب جلوگیری از کاهش قیمت نفت شده است.

رئیس جمهور آذربایجان در پایان تاکید کرد: توافقات حاصل در اجلاس امروز تهران نتایج مطلوبی بدست خواهد آورد چراکه همکاری های ما بر اساس دوستی است و ازاین دیدار عالی که از طرف رئیس جمهور ایران تدارک دیده شده است سپاسگذارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج