۶۲۴۷۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

در اکران ویژه «هیس...» چه گذشت؟

پوران درخشنده گفت: سینما فقط سرگرمی نیست و رسالت بالاتری در کنار سرگرمی دارد. فیلم باید حرفی برای گفتن داشته باشد؛ حرفی از جنس مردم و نه فقط سرگرم کردن یا وقت‌گذرانی. مهم است که مردم خودشان را در فیلم ببینند.

خبرگزاری ایسنا: پوران درخشنده گفت: سینما فقط سرگرمی نیست و رسالت بالاتری در کنار سرگرمی دارد. فیلم باید حرفی برای گفتن داشته باشد؛ حرفی از جنس مردم و نه فقط سرگرم کردن یا وقت‌گذرانی. مهم است که مردم خودشان را در فیلم ببینند.

درخشنده در مراسم اکران ویژه فیلم "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند" که شامگاه چهارشنبه (۱۶ مرداد) با حضور عوامل این فیلم در سینما فرهنگ برگزار شد، خطاب به تماشاگران گفت: به قدری تحت تاثیر محبت‌های شما قرار می‌گیرم که احساس می‌کنم کم‌کاری کرده‌ام. هنگامی که با تک تک شما صحبت می‌کنم و پای درد دل‌هایتان می‌نشینم، احساس می‌کنم حرف‌های ناگفته‌ای است که شما را آزار می‌دهد و من هم با شما آزرده می‌شوم. فیلم "هیس..." نتیجه این حس‌های پنهانی است که در شما جریان داشت، به من منتقل شد و ذره ذره با من زندگی کرد، به طوری که تمام وجود من را به خودش گرفت و احساس کردم که جز ساخت این فیلم راه دیگری ندارم.

در اکران ویژه «هیس...» چه گذشت؟

کارگردان فیلم "هیس..." ادامه داد: به دلیل آن که این فیلم موضوع حساس و ملتهبی در جامعه بود، فقط از خدواند درخواست کمک کردم تا من را در مسیری قرار دهد که اگر درست است، آن را ادامه بدهم و فکر می‌کنم فقط خواست خدا بود که این اتفاق بیفتد و به من جرأت این کار را داشته باشم. به نوعی به من تکلیف شد تا این کار را انجام بدهم، به عبارتی من توانایی پا پس گذاشتن را نداشتم و سرانجام کمک‌های "بنیاد سینمایی فارابی" و میرعلایی و همکارانشان سبب شد تا من در این کار تنها نباشم.

او عنوان کرد: تمام کسانی که به نحوی با فیلمنامه مشکل و تمایل داشتند در آن یا فیلم اتفاقی بیفتد جدا از چیزی که در فیلم است، در نهایت با گفت‌وگوها و احساس مسؤولیت‌هایی که نسبت به این موضوع متحد وجود داشت، با آن موافقت کردند و با کمترین سانسور و آسیب، این فیلم به سرانجام رسید و در سی و یکمین نمایشگاه فیلم فجر به نمایش گذاشته شد.

درخشنده با اشاره به استقبال خوب مردم در جشنواره فیلم فجر از این فیلم بیان کرد: فیلم "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند" در ۲۲ سینما به نمایش درآمد و من در آن شرکت کردم. با شما لحظه به لحظه همراه بودم، عکس‌العمل شما در تمامی این لحظات برای من قابل احترام بود و هنگامی که فیلم تمام می‌شد، احساس می‌کردم هیچ کدام از تماشاچیان دوست ندارند از صندلی‌هایشان جدا شوند و سالن را ترک کنند، انگار همه سؤالی در ذهن‌شان به‌وجود آمده و من احساس کردم که سینما هم می‌تواند به وظیفه خودش عمل کند. من فکر می‌کنم وظیفه هنرمند در هر مقطعی حساس است تا بتواند فرزند زمانه خودش باشد و چیزی از جنس زمان را در فیلمش منعکس کند و من خوشحالم این فیلم با استقبال شما روبه‌رو شد.

نویسنده این فیلم خاطرنشان کرد: هیچ بازیگری حاضر نشد نقشی را که بابک حمیدیان پذیرفته است، بازی کند، زیرا معتقد بودند نگاه جامعه به آنان تغییر خواهد کرد. از جهتی من این اخلاق‌گرایی در جامعه را دوست داشتم و از طرفی ناراحت بودم که چه کسی ایفای این نقش را خواهد پذیرفت؟ سرانجام این هنرمند نقش را پذیرفت و به خوبی آن را ایفا کرد. خدا را شکر می‌کنم در این روزهایی که برای من بسیار ارزشمند است، این فیلم به نمایش گذاشته شد.

در این مراسم، سیداحمد میرعلایی؛ رییس بنیاد سینمایی فارابی، حسن نجاریان؛ قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی و محمدرضا خاکپور؛ پشتیبان مالی این فیلم حضور داشتند.

در اکران ویژه «هیس...» چه گذشت؟

اکران فیلم "هیس" در جوامع بین‌المللی

در ادامه این مراسم، سیداحمد میرعلایی، رییس بنیاد فارابی، گفت: به عوامل این فیلم تبریک می‌گویم، زیرا در جشنواره و در حضور مخاطبان جایگاه خودش را پیدا کرده است. امیدواریم با توجه به پیام‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و اسلامی، بتوانیم این فیلم را برای اکران در کشورهای دیگر آماده کنیم تا در جوامع بین‌المللی هم به خوبی دیده شود و پیام دینی کشورمان را به آنها نیز صادر کنیم.

همچنین محبوبه بیات، بازیگر این فیلم، درباره پوران درخشنده گفت: فقط او می‌تواند با صداقت و مهربانی خود من را ساعت هفت صبح از خواب بیدار کند تا بر سر صحنه بروم. پیش از این، حرف هیچ‌کس را این‌چنین گوش نکرده‌ام.

دراین مراسم از همه عوامل فیلم قدردانی شد، اما مریلا زارعی، شهاب حسینی، هادی مرزبان، بابک حمیدیان، شیرین بینا، مجید مشیری، فرهاد آئیش، جمشید هاشم‌پور، مائده طهماسبی و امیر دژاکام حضور نداشتند.

ما سیمرغ‌ها را از نگاه بلورین مردم گرفته‌ایم

در ادامه این مراسم، طناز طباطبایی گفت: ما سیمرغ‌ها را از نگاه بلورین مردم گرفته‌ایم که در کوچه، خیابان و شبکه‌های اجتماعی از ما حمایت کردند. من با کارگردان‌های بزرگی همکاری کرده‌ام، ویژگی همه آن‌ها نگاه تیزبین و باهوش بود که به من قدرت و جرأت می‌داد که به درستی ظاهر شوم. اما من در این فیلم فضایی را تجربه کردم که هیچ‌گاه تجربه‌شدنی نیست و اتفاقی عجیب و بزرگ در من ایجاد کرد و تاثیرات بسزایی در مسیر کاری من داشت. از پوران درخشنده تشکر ویژه می‌کنم که این فرصت و نقش را در اختیار من گذاشت و محیط امنی را برای من ایجاد کرد تا من بتوانم روز به روز در آن رشد کنم. این فرصت درخشان را مدیون اعتماد خانم درخشنده هستم.

هیس، این‌جا جایش نیست!

نیما صفایی، بازیگر معرفی‌شده به حوزه سینما، در ادامه این مراسم گفت: هنگامی که در جشنواره فیلم فجر اسامی کاندیداها اعلام شد، من تعجب کردم که چرا اسم بابک حمیدیان و طناز طباطبایی در بین آن‌ها نیست. زمانی که خواستم اعتراض کنم، خانم درخشنده گفت، هیس، این‌جا جایش نیست!. من پرسیدم، پس کجا جایش است؟! امشب متوجه شدم که این‌جا جایش است.

در اکران ویژه «هیس...» چه گذشت؟

هورا دخترها فریاد می‌زنند!

محمدرضا دلپاک، صدابردار این فیلم، هم گفت: می‌گویند همه آدم‌ها به یک زبان سکوت می‌کنند و در این فیلم، هیس دخترها فریاد نمی‌زنند. اما امیدوارم در فیلم بعدی، خانم درخشنده بگوید، هورا دخترها فریاد می‌زنند.

"هیس..." می‌تواند یک امر به معروف از سوی جمهوری اسلامی باشد

مهین نویدی، چهره‌پرداز این فیلم، نیز با اشاره به محتوای فیلم "هیس..." بیان کرد: من به عنوان یک زن از وزیر ارشاد و مدیران این حوزه خواهش می‌کنم این فیلم را که می‌تواند برای والدین در تمام دنیا یک اثر خوب و ماندگار بماند، به نمایش دربیاورند تا بتواند به عنوان یک پاسخ یا امر به معرف از سوی جمهوری اسلامی برای مردم جوامع دیگر باشد که بدانند چطور باید از دختران خود مراقبت کنند.

کارگردان‌های ما پیامبروارانه رفتار می‌کنند

همچنین بهزاد کزازی، طراح صحنه فیلم، با بیان یک بیت از مولانا گفت: امروز کارگردان‌های ما پیامبروارانه رفتار می‌کنند. من زیاد طراحی صحنه نمی‌دانم و فیلمبردارها مرا به روی صحنه می‌آورند. بارها از خودم پرسیده‌ام که چرا به دنیا آمده‌ام؟ حالا متوجه شده‌ام که یکی از دلایل حضور من در این دنیا، حضور در این فیلم بود.

در اکران ویژه «هیس...» چه گذشت؟

المیرا نوری نیز به نمایندگی از اعضای گروه "هیس..." شعری را که سروده بود، تقدیم به مادر تازه درگذشته پوران درخشنده خواند.

در خانه سینما را باز کنید

در انتهای این مراسم، ژیلا صادقی، مجری برنامه، با اشاره به مشکل خانه سینما گفت: دوست دارم به نیابت از مردم صحبتی داشته باشم که شاید به ممنوع‌التصویری من منجر شود، اما با توجه به صحبت‌های خانم درخشنده که سینما رسالتی بر دوش ماست تا با آن حرفی زده شود و همان‌طور که این فیلم از نگاه مردم بهترین فیلم شناخته شده است، نبض سینمای ایران را مردم می‌گیرند، پس حق با همه مردم است، بنابراین خواهش می‌کنم در خانه سینما را باز کنید که مردم پشت در منتظرند.

فیلم "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند" محبوب‌ترین فیلم سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر و برنده سیمرغ کریستال از نگاه بینندگان شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج