۶۲۴۸۹۴
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

تراکنش بانکی می‌تواند جلوی فرار مالیاتی را بگیرد؟

مدیر کل امور مالیاتی از تشکیل ۴۲۱ پرونده بابت تراکنش بانکی در کل استان کرمان از حدود یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: ۱۹۵ پرونده از کل این پرونده‌های تشکیل شده تاکنون هیچ‌گونه سابقه مالیاتی نداشته اند و هم اکنون در دست رسیدگی هستند.

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل امور مالیاتی از تشکیل ۴۲۱ پرونده بابت تراکنش بانکی در کل استان کرمان از حدود یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: ۱۹۵ پرونده از کل این پرونده‌های تشکیل شده تاکنون هیچ‌گونه سابقه مالیاتی نداشته اند و هم اکنون در دست رسیدگی هستند.

محمد سلمانی صبح امروز یازدهم آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت بررسی تراکنش‌های بانکی گفت: سازمان امور مالیاتی از سال ۸۱ تحت عنوان درآمدهای مالیاتی تاسیس شد و مطالبه و وصول مالیات برعهده این سازمان واگذار شد.

وی از آثار زیان بار فرار مالیاتی سخن گفت و عنوان کرد: براساس قانون رسیدگی به تراکنش‌های بانکی یکی از ابزارهای مقابله با فرار مالیاتی است.

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان ادامه داد: از افرادی که در اداره امور مالیاتی پرونده دارند و اظهارنامه خود را ارایه داده‌اند، بررسی می‌کنیم اگر مشکلی در اظهارنامه مالیاتی‌شان وجود دارد، مالیات واقعی را از آنها دریافت خواهیم کرد اما کسانیکه به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند و پرونده مالیاتی ندارند، ما باید حقه دولت را از آنها گرفته و به خزانه دولت واریز کنیم.

وی، رضایتمندی همه را در گرو جلوگیری از فرار مالیاتی دانست و مطرح کرد: ما به دنبال افرادی هستیم که حجم تراکنش‌های مالی آنها بالا است و ما شنبه هر هفته در اداره تراکنش‌های بانکی حضور داریم تا به مشکلات افرادی که اعتراض به مالیات خود دارند، رسیدگی کنیم و حق آنها را می‌دهیم.

سلمانی از تشکیل ۴۲۱ پرونده بابت تراکنش بانکی در کل استان کرمان از حدود یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: ۱۹۵ پرونده از کل این پرونده‌ها هیچ‌گونه سابقه مالیاتی نداشته اند را شناسایی کرده‌ایم و در دست رسیدگی هستند.

وی با بیان این مطلب که ۱۷۹ پرونده از ۴۲۱ پرونده دارای پرونده در سازمان امور مالیاتی بوده‌اند، افزود: تاکنون۱۶ پرونده برای تبعه‌های خارجی(افاغنه) تشکیل داده‌ایم که در چرخه رسیدگی هستند، همچنین از ۴۲۱ پرونده ۱۲۷ پرونده معاف شده‌اند.

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان اعلام کرد: به دنبال کسانیکه که فعالیت مالی بالایی دارند، هستیم تا عدالت مالیاتی در جامعه اسلامی با دریافت مالیات از آنها پیاده سازی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برخی از مودیان با کارت های بازرگانی دیگران فعالیت های اقتصادی انجام داده‌اند که به دنبال شناسایی این اشخاص هستیم و به زودی مالیات آنها را اخذ خواهیم کرد.

سلمانی ادامه داد: مراکز خیریه باید زمان ثبت از ما درخواست ناظر دهند و ما گزارشات آنها را از ناظر می‌گیریم. معمولا خیریه‌ها از معافیت استفاده می‌کنند مگر اینکه فعالیت آنها شامل معافیت نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید افزایش

      به نظرمن راه کاردرستی نمیتونه باشه

    • بدون نام

      اگه به فکروطن وهم وطنان ید افغانیا روبفرستین کشورشون دم خروس باورکنیم یا قسم حضرت عباس و منابع چنتا استان وشغلهاذواشغال کردن

    • سید عبدالله طاهری

      ما که یک عمر مرتب ماهیانه 250 هزار تومان مالیات دادیم
      عجیب است که حالا معلوم شده تراکنش حساب بانکی در طول یک سال مبنای خوبی برای احتساب مالیات دارنده آن است!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج