جاباما
۶۲۴۸۹۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

حراج اولین خودروی تولید شده توسط آلفا رومئو

تنها نمونه‌ی موجود از اولین خودروی شرکت آلفا رومیو با نام G۱ محصوال سال ۱۹۲۱، دی ماه در شهر فینیکس آمریکا به حراج گذاشته خواهد شد.

خبرآنلاین: تنها نمونه‌ی موجود از اولین خودروی شرکت آلفا رومیو با نام G۱ محصوال سال ۱۹۲۱، دی ماه در شهر فینیکس آمریکا به حراج گذاشته خواهد شد.
حراج اولین خودروی تولید شده توسط آلفا رومئو

اول بودن، خواسته‌ای که تمامی انسان‌ها در اعماق وجود خود برای رسیدن به آن تمایل دارند. انسان‌ها همواره دوست دارند یا اولین باشند یا مالک اولین‌ها و یا هر دو. اولین بودن معنای بسیار مهمی برای تمام انسان‌ها دارد؛ اما در دنیای خودرو اولین بودن هنر و رویدادی متفاوت است؛ مخصوصا اگر با خودرویی ایتالیایی محصول سال ۱۹۲۱ روبرو باشیم. به همین دلیل است که خودروی آلفا رومئو G۱ محصوال ۱۹۲۱، امروز مورد بررسی مقاله پیش روی شما است؛ چراکه این خودرو اولین محصول شرکت معتبر ایتالیایی آلفا رومئو به شمار می‌رود.

اما چه چیزی خودروی آلفا رومئو G۱ را اینچنین خاص کرده است؟ جدا از بحث ظاهر، تولید تنها ۵۲ دستگاه از این خودرو موضوع را جالب می‌کند. دیگر نکته‌ی مهم این است که خودروی مورد بحث، تنها نمونه از خودروی G۱ است که هنوز به شکل کاملا سالم باقی مانده و ۵۱ دستگاه دیگر این خودرو همگی به نحوی از بین رفته‌اند.

این خودرو به عنوان اولین محصول شرکت آلفا رومئو دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی با ظرفیت ۶.۳ لیتر و حداکثر قدرت خروجی ۷۰ اسب بخار است که در بهترین شرایط ممکن، در یک ساعت قادر به طی مسافت ۱۳۰ کیلومتر است. شاید از عدد ۷۰ اسب بخار خیلی تعجب نکنید اما زمانی که بدانید این خودرو در عصری تولید و عرضه شد که خودروهای مشهور و پرفروشی مثل فورد مدل T، دارای قدرت خروجی تنها ۲۰ اسب بخار بوده‌اند، متوجه خواهید شد که آلفا رومئو G۱ در زمان خود، تحولی بزرگ در صنعت خودرو به شمار آمده و جزو قدرتمندترین خودروهای آن زمان بوده است.
حراج اولین خودروی تولید شده توسط آلفا رومئو

بنا به اعلام حراجی ساتبی کانادا، این خودروی خاص آلفا رومئو دارای شماره شاسی ۶۰۱۸ است که بنا به اعتقاد کارشناسان جزو اولین خودروهای تولیدی این سری بوده است. این خودرو پس از تولید در سال ۱۹۲۱ به استرالیا منتقل شد تا به خریدار آن تحویل داده شود. در اواخر دهه ۴۰ میلادی، مجددا این خودرو پیدا و به انباری جهت نگه‌داری منتقل شد. تا اینکه راس فلول اسمیت یکی از طرفداران پروپاقرص محصولات شرکت آلفا رومئو، از وجود این خودرو با خبر شد و آن را در سال ۱۹۶۵ خریداری کرد. وی این خودروی خاص و زیبا را در دهه ۷۰ میلادی مجددا بازسازی کرد و در آخرین مرحله‌ در سال ۲۰۰۰ بازسازی اساسی شد تا امروز که این خودرو آماده‌ی عرضه و فروش در حراجی شده است.

این خودروی زیبا و خاص آلفا رومئو تا به امروز جوایز متعددی را دریافت و در قالب یک تور جهانی به بسیاری از کشورها سفر کرده است. نه تنها این خودرو، اولین محصول شرکت آلفا رومئو محسوب می‌شود؛ بلکه تنها نمونه از نسل G۱ است که هنوز به صورت کامل، موجود و رانندگی با آن امکان‌پذیر است.

این خودرو در ابتدای سال ۲۰۱۸ در حراجی شرکت ساتبی در شهر فینیکس ایالت آریزونای آمریکا به حراج گذاشته خواهد شد و مالکت جدید خود را خواهد شناخت. اگر شما هم تمایل به تصاحب این خودروی خاص و متفاوت دارید، پیش از شرکت در این حراجی مطمئن شوید که حساب بانکی شما در سوئیس رقم بالایی را نشان دهد چراکه پیش‌بینی می‌شود حداقل قیمت پیشنهادی برای این خودروی تاریخی بیش از ۱.۵ میلیون دلار باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج