۶۲۵۰۳۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رهبر فارک، نامزد ریاست‌ جمهوری کلمبیا می‌شود

جنبش نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک، رودریگو لاندونو ، معروف به تیموچنکو را به عنوان نامزد این گروه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آتی این کشور آمریکای جنوبی معرفی کرد.

ایسنا: جنبش نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک، رودریگو لاندونو ، معروف به تیموچنکو را به عنوان نامزد این گروه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آتی این کشور آمریکای جنوبی معرفی کرد؛ اقدامی که باعث می‌شود فرمانده ارشد سابق در رأس حزب سیاسی فارک باقی بماند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تیموچنکو در سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان رهبر گروه فارک انتخاب شد و یکی از چهره‌های کلیدی در روند صلح برای پایان دادن به طولانی‌ترین درگیری آمریکای لاتین بوده است.

رهبر فارک، نامزد ریاست‌ جمهوری کلمبیا می‌شود

تیموچنکو و خوان مانوئل سانتسوس، رئیس جمهور کلمبیا سال گذشته توافق صلحی را امضا کردند که بر اساس آن شورشیان فارک توافق کردند تا در ازای بهبود شرایط در جوامع روستایی کلمبیا و تسهیل تبدیل این جنبش شورشی به یک حزب سیاسی سلاح‌های خود را زمین گذاشته و به جرایم جنگی خود اعتراف کند.

ایوان مارکوس یکی از رهبران سابق شورشیان فارک که مذاکره‌کننده ارشد در جریان مذاکرات صلح با دولت نیز بود، گفت: مردم عادی و آنهایی که رویای یک کشور جدید را دارند، نماینده خود را خواهند داشت.

نظرسنجی‌ها در داخل کلمبیا نشان می‌دهد که گروه فارک همچنان نامحبوب است اما اخیرا در یکی از نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط پایگاه گالوپ آمده است که جنگجویان سابق از محبوبیت بیشتری نسبت به احزاب سیاسی سنتی کلمبیا برخوردارند.

رهبران گروه فارک امیدوارند مردم کلمبیا را در این کشور بسیج کنند. بر اساس توافق صلح صورت گرفته ۱۰ کرسی برای این جنگجویان سابق در کنگره کلمبیا تضمین شده و نامزدهای این کرسی‌ها روز چهارشنبه اعلام شده‌اند.

ایملدا دازا کوتز که گروه فارک وی را برای معاون رئیس‌جمهوری نامزد می‌کند، گفت: ایده حزب این است که مدل اقتصادی کلمبیا را تغییر ندهد بلکه آن را بهبود بخشد. ما خواستار مدلی هستیم که جامع‌تر و انسانی‌تر باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج