۶۲۵۱۶۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

روسیه به شدت نیازمند محصولات کشاورزی ایران

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آمار‌هایی که ما داریم نشان می‌دهد که کشور روسیه به شدت به برخی کالا‌های ما مثل محصولات کشاورزی و صنایع غذایی نیازمند است و بخش زیادی از این اقلام را از سایر کشور‌ها وارد می‌کند.

خبرگزاری میزان: با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با «ولادیمیر پوتین» در خصوص لزوم افزایش همکاری اقتصادی ایران و روسیه، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه کشور روسیه یک شریک راهبردی در حوزه‌های فعالیت‌های امنیتی، سیاسی و نظامی با ایران است و در طول سال‌های گذشته با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف همراهی و همکاری کرده، ولی ما در حوزه اقتصادی از ظرفیت و نیاز‌های این کشور در جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما نتوانسته‌ایم حوزه بخش صادرات به کشور روسیه را تقویت کنیم، افزود: آمار‌هایی که ما داریم نشان می‌دهد که کشور روسیه به شدت به برخی کالا‌های ما مثل محصولات کشاورزی و صنایع غذایی نیازمند است و بخش زیادی از این اقلام را از سایر کشور‌ها وارد می‌کند.

پورابراهیمی ادامه داد: در سال ۹۵ مجموع کل صادرات ما به کشور روسیه، رقم ناچیز و غیرقابل بیان ۵۰۰ میلیون دلار بود که حداقل این عدد باید به ۱۰ برابر برسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در بخش تجاری نیز، تراز بازرگانی ما و روسیه منفی است و میزان واردات ما بیش از میزان صادرات است، تاکید کرد: تاکید بر حذف «دلار» از مبادلات، یکی از زمینه‌های حل مشکلات مراودات بانکی است که روسیه این تجربه را با کشور‌های دیگر دارد.

وی با بیان اینکه همکاری‌های اقتصادی، همکاری‌های منطقه‌ای ایران و روسیه را نیز تقویت می‌کند، عنوان کرد: اراده روسای جمهور دو کشور و اقتضائات منطقه‌ای ایجاب می‌کند که همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه به شدت افزایش یابد و ما در این حوزه، نیازمند کار جمعی و تیمی «مجلس، دولت و بخش خصوصی» هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی باقری

      بله میخوان تب زیر زمینی ایران تمام بشه..بعد اب بهمون بفروشن نه محصول کشاورزی..مگه خودشون کشاورزی ندارن...عاقل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج