۶۲۵۲۶۵
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

ایران توان تولید روزانه ۶ میلیون بشکه نفت را دارد

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: توان تولید روزانه ۶ میلیون بشکه نفت خام از میدان‌های نفتی و تولید سالانه ۴۰۰ میلیارد مترمکعب از ذخایر گازی در ایران وجود دارد.

تسنیم نوشت: معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: توان تولید روزانه ۶ میلیون بشکه نفت خام از میدان‌های نفتی و تولید سالانه ۴۰۰ میلیارد مترمکعب از ذخایر گازی در ایران وجود دارد.

«حبیب الله بیطرف» معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان اظهار داشت: بر اساس تازه ترین گزارش مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ۱۸ درصد ذخایر گاز جهان و ۱۰ درصد ذخایر نفت جهان در ایران وجود دارد.

معاون وزیر نفت با اشاره به ظرفیت فعلی تولید حدود ۴ میلیون بشکه نفت در روز گفت: توان تولید روزانه ۶ میلیون بشکه نفت خام از میدان‌های نفتی و تولید سالانه ۴۰۰ میلیارد مترمکعب از ذخایر گازی در ایران وجود دارد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های وزارت نفت در برنامه ششم توسعه، تولید روزانه ۴.۵ میلیون بشکه نفت و حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی و همچنین تولید روزانه ۱.۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی طبیعی پیش‌بینی شده است که سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای تحقق این ارقام ۱۳۴ میلیارد دلار در بخش بالادستی و ۶۷ میلیارد دلار در بخش پایین‌دستی است.

بیطرف با بیان اینکه "وزارت نفت برای دستیابی به این اهداف برنامه‌های متعددی را تدوین کرده"، گفت: اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی با هدف توسعه میدان‌های نفت و گاز با استفاده از سرمایه و فناوری شرکت‌های بین المللی نخستین برنامه در این زمینه بود که امسال قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با شرکت توتال امضا شد و هم اکنون مذاکرات قراردادی با شرکت‌های داخلی و خارجی در جریان است و تا پایان امسال در مجموع ۱۰ قرارداد جدید نفتی به امضا می رسد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: اجرای بسته پنج میلیارد دلاری قراردادی EPCF از دیگر برنامه‌های وزارت نفت است که اجرای این بسته به منظور حفظ و افزایش تولید میدان‌های نفتی در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: با اقدام‌های صورت گرفته تاکنون چند طرح آماده شده است که امیدواریم ظرف یکسال آینده این طرح‌ها سبب امضای قرارداد شده و در ۲ تا سه سال آینده اجرایی شوند، ضمن این که در همین مدت می توانیم بازگشت سرمایه هم داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه فایده به مردم چیزی نمیرسه

    • بدون نام

      پس چرا این همه فقر و بیکاری داریم؟

    • بدون نام

      بله پولشون کجاست توان دارد مردم بیچاره روز به روز فقیر تر می شوند خدا ازتون نگذرد

    • بدون نام

      اینقدر نفت استخراج نکنید بزارید واسه آیندگان هم بمونه

    • بابا حیدر ی

      یعنی به ازای هر نفر روزی 24هزار تومان نفت شصت دلاری کم کمش گاز درآمد های دیگه هیچ پس خواهشن یارانه را زیاد کنید

    • بدون نام

      این همه سرمایه و این اقتصاد افتزاح

    • بازنشسته

      پس پولش کجا میره ؟ چرا حقوق بازنشسته هارا نمیدن ؟ هرماه با ترس ونگرانی بخاطر دیر پرداخت نکردن اقساط و هزار بربختی دیگر با نگرانی و استرس مثلا زندگی کنیم لعنت خدا بر مال مردم خورا .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج