۶۲۵۲۸۴
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

کاسپین شارژ مالی شد

در نتیجه شناسایی و ارزیابی اموال تعاونی فرشتگان و به دنبال آن رفع مسدودی حساب های موسسه کاسپین اختصاص خط اعتباری برای ادامه تعیین تکلیف سپرده گذاران آغاز شد. در این رابطه تصمیمات جدیدی اخذ شده که مهمترین آن لغو پرداخت های علی‌الحساب و ورود به پرداخت برای سپرده گذاران کلان و بیش از ٢٠٠ میلیون تومان است.

خبرگزاری ایسنا: در نتیجه شناسایی و ارزیابی اموال تعاونی فرشتگان و به دنبال آن رفع مسدودی حساب های موسسه کاسپین اختصاص خط اعتباری برای ادامه تعیین تکلیف سپرده گذاران آغاز شد. در این رابطه تصمیمات جدیدی اخذ شده که مهمترین آن لغو پرداخت های علی‌الحساب و ورود به پرداخت برای سپرده گذاران کلان و بیش از ٢٠٠ میلیون تومان است.

طی چند روز گذشته و با مذاکراتی که بین سران قوای سه‌گانه و سایر دستگاه های مربوطه به ویژه بانک مرکزی درباره تعیین وضعیت موسسه کاسپین انجام شد تصمیماتی گرفته شد که می تواند شرایط سپرده گذاران تعاونی های زیرمجموعه آن و به طور خاص فرشتگان را تغییر دهد.

با تصمیم بانک مرکزی و قوه قضاییه از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان که با حدود ٥٠٠ هزار سپرده گذار بزرگترین تعاونی زیر مجموعه کاسپین است، شروع شد و تا ١٠٠ میلیون و در نهایت ٢٠٠ میلیون تومان پیش رفت ولی در مرداد ماه و در آستانه پرداختی های ٢٠٠ میلیونی با دستور دستگاه قضایی حسابهای کاسپین مسدود و روند پرداخت متوقف شد.

در چند ماه اخیر جلسات مختلفی برای حل و فصل موضوع بین دستگاه های ذیربط برگزار شد و به مذاکره ای بین سران قوای سه‌گانه نیز رسید تا اینکه اخیرا در جلسه کمیته نظارت با توجه به گزارشی که درباره شناسایی املاک از سوی هیات تصفیه فرشتگان اعلام شد وجود حداقل ٦٨ ملک مسجل شده بود که خود نشان از افزایش دارایی این تعاونی داشته و می توانست موجب جریان تازه ای از ورود منابع باشد چرا که پرداختی ها در فرشتگان براساس خط اعتباری که بانک مرکزی با وثیقه گرفتن دارایی شناسایی شده به کاسپین اختصاص می دهد انجام می شود.

بعد از اینکه در نتیجه جلسه هفته گذشته کمیته نظارت قرار بر تقسیم بندی اموال فرشتگان برای تسریع در پرداختی ها شد، اعلام اخیر فرشاد حیدری- معاون نظارت بانک مرکزی- حاوی تحولات تازه ای در تعیین تکلیف سپرده گذاران فرشتگان است که روالی متفاوت از قبل است.

پول رسید

در اظهارات معاون نظارت بانک مرکزی تزریق خط اعتباری جدید تا ٥٠٠ میلیارد تومان دیده می شود که در این شرایط با ١٥٠٠ میلیارد تومانی که قبلا پرداخت شده بود مجموع آن به ٢٠٠٠ میلیارد تومان می رسد.

پرداخت علی الحساب لغو شد

اما تصمیمی گرفته شده که بسیار برای سپرده گذاران فرشتگان قابل اهمیت خواهد بود، آنهم کامل شدن پرداخت ها است. این در حالی است که از ابتدای تعیین تکلیف حساب های فرشتگان با توجه به کمبود منابعی که وجود داشت قرار بر این شد تا وجوه سپرده گذاران به طور علی الحساب برداخت شود به گونه ای که تا ٩٠ درصد اختصاص پیدا کرده و ١٠ درصد مابقی بماند تا زمانی که اموال شناسایی شده و اگر پاسخگو باشد برداخت کامل شود در این حالت ممکن بود حتی ١٠ درصد مانده پرداخت نشود. اما آنطور که معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرده است مقرر شده تا باقیمانده وجوه سپرده گذاران تا ۲۰۰ میلیون تومان که تاکنون به صورت علی الحساب ۹۰ درصد سپرده های خود را البته از اول شهریور ١٣٩٤دریافت کرده اند، به میزان ۱۰ درصد، پرداخت شود.

سپرده گذاران کلان هم فعلا ٢٠٠ میلیون تومان می گیرند

تصمیم خوشایند دیگر برای سپرده گذاران فرشتگان ورود به پرداخت برای سپرده های کلان بالای ٢٠٠ میلیون تومان است به گونه ای که مقرر شده تا به هر یک از سپرده گذاران بالاتر از ٢٠٠ میلیون نیز تا همین حد یعنی ٢٠٠میلیون تومان پرداخت شود تا در ادامه وضعیت مابقی آن مشخص شود.

در مجموع با پرداخت سپرده های تا ٢٠٠ میلیون تومان، ٩٨ دوصد سپرده های تعاونی منحله فرشتگان تعیین تکلیف خواهند شد و با روال جدیدی که در پیش گرفته شده باقی مانده سپرده گذاران که سپرده های بیش از ٢٠٠ میلیون تومان را دارا بوده و دو درصد مانده را تشکیل می دهند به هر یک تا ٢٠٠ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

اما با توجه به اینکه در کنار فرشتگان، هفت تعاونی دیگر نیز زیرمجموعه کاسپین قرار دارند بنابر گفته حیدری، بانک مرکزی برای تامین نقدینگی مورد نیاز موسسه کاسپین برای پرداخت سپرده های سپرده گذاران سایر تعاونی های ساماندهی شده توسط این موسسه نیز تصمیمات لازم را اتخاذ کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقشونه که پولشون نفله بشه . یادتون باشه همه ی اونا میدونستن این قبیل موسسات مجاز به این کارها نیستن و فقط به طمع کمی سود بیشتر قانونو ندیده گرفتن. امیدوارم درس عبرتی باشه برای خودشون و دیگران تا بدونن پایبندی به قانون به نفعشونه و اونی که بهت وعده های قشنگ میده معمولا دنبال ورداشتن کلاهته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه اونی که طعمه ی رنگینتری تدارک دیده برای به دام انداختنته

    • بدون نام

      باید به اونایی که خیابونا رو بستن و مزاحمت برای مردم درست کردن و مدام فیلم فرستادن بی بی سی و من و تو و براشون خوراک نیش زنی درست کردن آخر آخر و بعد از همه پول بدن و جریمه شون کنن

    • بدون نام

      خب غلط کردین پولتونو بردین یه موسسه ی نامعتبر! خب مگه بانک ملی و تجارت و صادرات و ملت و و..... نبودن؟؟؟ حقه تونه. خودتون این بلا رو سر خودتون آوردین و طلبکارم هستید؟ چرا پول ما رو نخوردن ؟ البته پولی هم نداریم ولی دلم به حال اینا نمیسوزه. میگن :
      چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید ------------- گفتا ز که نالیم؟؟؟ از ماست که بر ماست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا همشون دستشون تو یه کاسه هست

    • بدون نام

      گندشو در آوردن دیگه. این مالباخته ها شدن بلای جون مردم. هر جا میریم یه کسی بابت حماقتش یه پلاکارد دستشه و مزاحم مردمه .خب غلط کردین پولتونو بردین موسسات درب و داغون. کسی که پولتونو به زور نگرفته ازتون. حقه تونه. هر جا میریم یه مشت مالباخته ی ای که به طمع سود بیشتر متضرر شده اند مزاحم مردم اند. باید اینا رو بخاطر مزاحمت هاشون مجازات کرد. باید بابت هر مزاحمت پولشونو دیرتر داد تا مزاحم مردم نشن

    • بهبهان خوزستان

      پس تکلیف مردم خوزستان وموسسه آرمان کی مشخص می شود.باید مثل مردم تهران بر سرتان بیاورند تا پولشان رابدهید.لطفا این بازی را تمام کنید. استاندار خوزستان حرفی بزن .به داد ملت بدبخت خوزستان برس تا این حقوقی را که می گیرید از گلویتان پایین برود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غلط میکنن همه ی اونا یی که مزاحم مردم میشوند. باید
        بابت هر بار مزاحمت اعلام کنند که یک ماه دیر تر پولتان را میدهیم تا دیگر مزاحم مردم نشوند.

      • بدون نام

        دولت می بایست بر کار این موسسات نظارت داشته باشد تا هر کسی نتونه یه دکه ای باز کنه و به شیوه های مختلف نقدینگی را از جامعه کم کند

    • بدون نام

      گندش رو در آوردن یک مشت منفعت طلب که حالا از همه طلب کارند. غلط کردی رفتی مووسسه مشکوک. این همه بانک مرکزی گفته بود اینا غیر قانونین. حقتونه. هر دفعه میبینم یه جا تجمع کردن و مزاحم مردم شدن یا فیلم برای من و تو میفرستن میگن خدا کنه هیچوقت پولتونو ندن. هر دفعه مزاحم مردم میشین مردم لعنتتون میکنن

    • مالباخته

      ارمان چی شد سود همین پول مردم که بلوکه شده تا حالا می تواند حداقل هشتاد درصد اصل پول مردم برگردد

    • بی نام

      اولا ازحرف زدنت مشخصه چگونه انسانی هستی دوم بیش ازنصف مردم توهمین موسسات که مجوز داشتن حساب باز کردن چون بانک هایی مانند ملی وصادرات وغیره فقط به تو وامثال تو که ناراحتی چرا مردم دنبال حقشون هستند وام وتسهیلات میده ودرآخرموقعی که موسسه ای غیرمجازه باید بانک مرکزی ویا نیروی انتظامی درش ببنده مردم بدبخت ازکجابفهمند موسسه ای که زیر نظر ارگانهای دولتی هست غیرمجازه .این نوشته ها جواب اونایی هست که ناراحتن چرامردم بدنبال پولشون هستند بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عین آدم برن دنبال پولشون. من تا حالا نتونستم از جایی وام بگیرم و به نظرم هم ارزش نداره واسه یکی دو ملیون برم منت چندین نفر رو بکشم و از این و اون بخوام ضامنم بشن. عوضش سخت تر کار میکنم و بیشتر پس انداز میکنم. هزار بار هم گفته بودن و گفتن که این موسسات مجاز به اینکارا نیستند . نگین مردم از کجا بدونن . تابلو واضحه که موسسه ای چند درصد سود بالاتر میده و بانک خصوصی هم نیست و اسمش تعاونی و موسسه و امثالهم هست و سابقه ای هم نداره حتما ریگی به کفششه. بانک مرکزی هم بارها تذکر داده. خودشون کردن و حق ندارن دیگران رو آزار بدن تا به مالشون برسن. پول ما رو هم خوردن اما مزاحم مردم نشدیم که پولمون رو برامون پس بگیرن

      • بدون نام

        برن دادگاه دنبال پولشون. این که برای دیگران مزاحمت ایجاد بکنن اصلا قابل قبول نیست

    • بدون نام

      همه این نظرا کار یک نفره ک نوشته ...

    • بدون نام

      یارو میلیونها تومن پول داشته برای سپرده گزاری بعد یجوری ننه من غریبم بازی درمیاره و ملت رو سیاه میکنه انگار که از گشنگی بچه هاش دارن میمیرن و شب ها تو کوچه میخوابن. بس کنید. اینها شکمشان از من و شمایی که ازشون حمایت میکنیم خیلی سیرتره. اینقدی داشتن که بزارن بانک و بجای اینکه کار کنند از سودش حال کنند. ساده ماییم که آه در بساط نداریم و سپرده ای در عالم اونوقت مدافع اینها هم شدیم.. خداییش ملت جوگیری هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جالب بود. تا حالا اینجوری فکر نکرده بودم که اونی که پولشو پس ندادن هنوز کلی پول داشته تو بانک که سپرده گذاری مثلا 5 ساله کرده. یعنی خیلی اوضاعش از من و شما بهتر بوده و هست. اونوقت ما دلمون واسه اینا میسوزه و جیگرمون کبابه. مایی که جون میکنیم تا زندگیمون بگذره. خنده داره خداییش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج