جاباما
۶۲۵۲۹۴
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

برندگان «گاورنر جنرال» ۲۰۱۷ معرفی شدند

اسامی برندگان بخش‌های مختلف جایزه «گاورنر جنرال» که از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جایزه‌های ادبی کاناداست، اعلام شد.

خبرگزاری ایسنا: اسامی برندگان بخش‌های مختلف جایزه «گاورنر جنرال» که از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جایزه‌های ادبی کاناداست، اعلام شد.

«گلوب اند میل» نوشت: جایزه بخش ادبیات داستانی انگلیسی‌زبان «گاورنر جنرال» این دوره به «جوئل توماس هینز» بازیگر و نویسنده تعلق گرفت. هیات داوران این جایزه، رمان «بعضی شب‌ها همه‌مان در تخت‌خواب سوزانده می‌شویم» را «خنده‌دار اما آزاردهنده» توصیف کرد و آن را «فراموش‌نشدنی و غم‌انگیز» خواند.
برندگان «گاورنر جنرال» 2017 معرفی شدند

«هینز» بازیگر، کارگردان و نمایشنامه‌نویس مطرح کانادایی است که پیش‌تر هم رمان‌هایی منتشر کرده و آثارش به فیلم سینمایی تبدیل شده‌اند. کتاب برنده جایزه او، به فهرست نامزدهای جایزه «گیلر» کانادا هم راه پیدا کرده است.

جایزه ۴۵۰ هزار دلاری «گاورنر جنرال» سالانه در هفت بخش، آثار ادبی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی را مورد بررسی قرار می‌دهد و به هر یک از برندگان مبلغی ۲۵ هزار دلاری و به نامزدهای نهایی ۱۰۰۰ دلار اعطا می‌کند.

هفت بخش «گاورنر جنرال» که از سال ۱۹۳۶ راه‌اندازی شده، شامل ادبیات داستانی انگلیسی و فرانسوی‌زبان، ادبیات غیرداستانی، شعر، ادبیات کودک و نوجوان، تصویرگری کتاب کودک، ترجمه و نمایشنامه می‌شود.

در بخش انگلیسی‌زبان، «گرم وود» با کتاب «راه بیگانگان: رویارویی با داعش» موفق به دریافت جایزه بهترین اثر غیرداستانی شد. «ریچادر هریسون» جایزه شعر را دریافت کرد و جایزه بهترین نمایشنامه به «سلاح سرخپوستی» اثری از «هیرو کاناکاوا» بازیگر و نمایشنامه‌نویس اعطا شد.

«چارلی دیمالین» با «سارقین مغز» جایزه بهترین اثر ادبیات کودک و نوجوان را دریافت کرد و جایزه بهترین رمان مصور این گروه سنی به کتاب «وقتی تنها بودیم» نوشته مشترک «دیوید الکساندر رابرتسون» و «جولی فلت» تعلق گرفت.

در بخش فرانسوی‌زبان هم «کریستین گای ـ پولیکین» برای «وزن برف» در بخش ادبیات داستانی،‌ «لویی دوپره» برای «دست تسخیرشده» در بخش شعر، «سبستین دیوید» برای «ناپالم یکشنبه» در بخش نمایشنامه، «سرژ بوشار» برای «چشمان غمگین کامیون من» در بخش غیرداستانی، «ورونیک دورن» برای «اهمیت ماتیلد پویسون» در بخش ادبیات کودک و نوجوان و «ژاک گلدستاین» برای «آزاده» در بخش ادبیات تصویری همین گروه سنی، به عنوان برنده معرفی شدند.

جایزه بهترین ترجمه فرانسه و انگلیسی هم نصیب «اوانا آواسیلی‌چوای» شد که اثری از «برتراند لاوردور» را برگردانده بود.

برندگان این دوره «گاورنر جنرال»، روز ۲۹ نوامبر طی مراسمی که در اوتاوا برگزار می‌شود، جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج