۶۲۵۳۷۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فیلم الهام‌گرفته از قرآن برنده جشنواره توکیو شد

فیلم ترکیه‌ای که با الهام از قصه‌ای قرآنی ساخته شده، جایزه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو ژاپن را به خود اختصاص داد.

خبرگزاری ایسنا: فیلم ترکیه‌ای که با الهام از قصه‌ای قرآنی ساخته شده، جایزه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو ژاپن را به خود اختصاص داد.

خبرگزاری «آناتولی» نوشت: فیلم آخرالزمانی «دانه» به کارگردانی «سمیح کاپلان‌اوغلو» موفق به دریافت جایزه بزرگ فستیوال فیلم توکیو ۲۰۱۷ شد و جایزه‌ای ۵۰ هزار دلاری را به خانه برد.

کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده ۵۴ ساله این فیلم پس از دریافت جایزه‌اش گفت: هر لحظه‌ای که ما زندگی می‌کنیم، زخمی بر تن دنیا می‌نشیند؛ مصرف‌گرایی افراطی و استعمار بی‌حد. لطفا بیایید قدر زندگی و انسانیت‌مان را بدانیم. به عنوان یک نویسنده، سعی کردم این فیلم را با احترام به زمین و جهان خلقت بسازم.

فیلم «دانه» داستان مردی را روایت می‌کند که سعی دارد با پیدا کردن یک دانه، زندگی بشریت را نجات دهد و با الهام از یکی از سوره‌های قرآن کریم ساخته شده است.

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره توکیو به «ادموند ییو» فیلمساز مالزیایی ساکن توکیو رسید. فیلم «ما مردیم» او با پس‌زمینه آزار مسلمانان روهینگیایی در میانمار ساخته شده است.

جایزه ویژه هیات داوران که شامل مبلغی ۲۰ هزار دلاری بود، در این دوره به «سیلویا لوزی» و «لوکا بلینو» کارگردانان ایتالیایی فیلم «گودال» رسید. در بخش انتخاب تماشاگران، نام «آکیکو اوکو» سازنده «هرچه را می‌خواهی تکان بده» به عنوان برنده جایزه ۱۰ هزار دلاری اعلام شد.

جایزه بهترین بازیگر زن و مرد به «آدلین دی هرمی» برای بازی در فیلم فرانسوی «مریلین» ساخته «گیوم گالینه» از فرانسه و «دوان یی هونگ» برای «طوفان نگران‌کننده» ساخته «دانگ یوئه» از چین اعطا شد. فیلم «طوفان نگران‌کننده» جایزه بهترین مشارکت هنری برای اولین کار یک کارگردان را هم به دست آورد.

«گذر زندگی» ساخته «آکیو فوجیموتو» محصول مشترک ژاپن - کلمبیا، برنده فیلم بلند آینده آسیا شد و فیلم فنلاندی «مسئول قتل از روی ترحم» جایزه پنج‌هزار دلاری بهترین فیلمنامه را برای «تیمو نیکی» به دست آورد. جایزه روح آسیا نیز به همین فیلم داده شد.

امسال «رضا میرکریمی» عضو هیات داوران بخش رقابت بین‌المللی این رویداد سینمایی بود. فیلم «اِو» (خانه) به کارگردانی «اصغر یوسفی‌نژاد» هم در بخش رقابتی اصلی شرکت کرده بود و «زندگی بدون زندگی» ساخته «کاوه معین‌فر» در بخش آینده آسیای این جشنواره سینمایی به روی پرده رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج