۶۲۵۴۹۹
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

واعظی: دولت، نگاه اقتصادی به «اربعین» ندارد

رئیس دفتر ریاست جمهوری گفت: نگاه دولت به حماسه اربعین اقتصادی نیست بلکه اعتقادی بوده و در ادامه باید تلاش کنیم رویکردمان را از تدارکاتی به فرهنگی تبدیل کنیم.

خبرگزاری ایرنا: رئیس دفتر ریاست جمهوری گفت: نگاه دولت به حماسه اربعین اقتصادی نیست بلکه اعتقادی بوده و در ادامه باید تلاش کنیم رویکردمان را از تدارکاتی به فرهنگی تبدیل کنیم.

محمود واعظی شامگاه جمعه در نشست ستاد اربعین در فرمانداری خرمشهر اظهار کرد: در این روز از طرف ریاست جمهوری محترم ماموریت داشتیم که از نزدیک مسائل و مشکلات پایانه های مرزی خوزستان را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت را گزارش دهیم.
وی افزود: زیرساخت های پایانه های مرزی شلمچه و چذابه نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته و امر خدمت رسانی به زائران اربعین با کیفیت بهتری انجام می شود.

وی بیان کرد: تمامی دستگاه های خدمت رسان استان و بخصوص استانداری خوزستان در زمینه سهولت در امر تردد زائران و توسعه زیرساخت‌ها تلاش فراوانی داشته اند و مردم شریف این استان نیز هر یک به نوبه خود در امر خدمت رسانی نقش برجسته ای را ایفا می کنند که جای تقدیر دارد.

واعظی تصریح کرد: اکنون همگی در تلاشند تا فضای لازم برای زیارت همراه با آرامش و امنیت زائران اربعین فراهم کنند که تا اندازه زیادی در این زمینه موفق عمل کرده اند.

وی بیان کرد: بخش عمده ای از مطالب را از سوی مسئولان شنیده و مشکلات و کاستی ها را به ریاست جمهوری انتقال می دهم و امید است که در سال های آینده شاهد هیچ کمبودی نباشیم.

وی ادامه داد: امسال در پایانه های مرزی استان نظم و امنیت خوبی برقرار شده است و مردم دیگر دغدغه های سال های گذشته را ندارند.

وی همچنین بر لزوم مردمی بودن اربعین تاکید کرد و افزود: آرامش امروز نشان دهنده مدیریت خوب و جهادی مردم و‌مسئولان خوزستان بوده که با همبستگی و اتحاد امور را کنترل می‌کنند.

وی ادامه داد: اگرچه ممکن است نتوانیم برخی از مشکلات را در چند روز برطرف کنیم اما به همت ستاد استان مشکلات در سال های آینده به حداقل می رسد.

وی همچنین به صحبت های امام جمعه اهواز مبنی بر اختصاص اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت های پایانه های مرزی در اربعین اشاره کرد و گفت: این مسأله را به صورت جدی پیگیری می کنیم.

واعظی گفت: اکنون شرایط منطقه و شرایط ایران خاص است و ما وظیفه داریم از هر فرصتی در راستای تقویت وحدت ملی استفاده کنیم .

وی ادامه داد: ملت ایران نشان دادند که اگر دشمنی در خارج قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را داشته باشد با هر تفکر و قومیت ، یک صدای واحد خواهند داشت و مقابل دشمن ایستادگی می کنند.

وی افزود: حماسه بزرگ اربعین نمادی از وحدت و همدلی برای شیعیان و جهان اسلام است و این توفیق بزرگی است که مردم در آن نقش پررنگی را ایفا می کنند.

رییس دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: همه دستگاه ها باید در اربعین مشارکت قوی داشته باشند.

وی گفت: همه‌ ما خدمتکار زائران اربعین هستیم و نیروهای نظامی ، اجرایی و انتظامی در تلاشند تا آرامش زائران را برقرار کنند و آن ها بی دغدغه زیارت کنند.

وی اظهار کرد: در زمینه عوارض از آن‌جا که قانون است باید اجرا شود اما تاکنون آنچه در دست دولت بوده سعی شده هزینه ها را برای مردم کاهش دهد.

وی با تاکید بر احداث خط ریلی شلمچه- بصره گفت: باید همت کنیم که این 20 کیلومتر راه آهن شلمچه به بصره شروع و تمام شود چرا که امر تردد زائران از این مسیر ریلی خدمت شایانی به مردم این استان است.

رییس دفتر رییس جمهوری روز جمعه به منظور بررسی روند تردد زائران اربعین حسینی در دو مرز شلمچه و چذابه وارد استان خوزستان شد و از این دو مرز بازدید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاردوک

      راست میگه دیگه

    • بدون نام

      از ویزای 160 هزار تومنیش معلومه.

    • همتی

      روی دروغگو سیاه باد..........

    • م الف شهرآشوب

      پس چرا عوارض خروجی وضع کرده قسم حضرت عباس (ع) یا دم خروس

    • محمد

      والا به همون امام حسین نگاه 1000% اقتصادی دارد،چرا دروغ میگی؟
      خجالت داره...

    • بدون نام

      شما که راست میگویید

    • فرزند شهيد

      شما گفتيد ما هم باور كرديم چرا مثل كشور تركيه كه ويزا نمي خواد ويزاي اربعينو برنمي داريد چرا با احساسات مردم بازي مي كنيد شما ها با اسم امام حسين دلالي مي كنيد

    • مهران

      قطعا از هر نفر 200هزار تومان (بدون هزینه پاسپورت و بیمه)گرفتند طبق آمار خودشون 3میلیون نفر هم میرن میشه 900 میلیارد تومن پول جمع کردن نگاه اقتصادی نداشتن

    • احمد

      به نام خدا
      دروغ میگویبد

    • بدون نام

      هه مردم ساده لوح ایران فقط بلدن بیان اینجا نظر بدن

    • بدون نام

      نگاه اقتصادی در جهان نگاه تولیدی است،با اعتقادی فرق می کند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج