۶۲۵۵۳۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

نمونه بارز جادوگری در لیگ یک!

بحث وجود جادوگری در فوتبال ایران از مدت‌ها قبل ورد زبان بسیاری از اهالی این رشته شده است؛ خیلی از پیشکسوتان و کارشناسان در مصاحبه‌های خود از پدیده شوم جادوگری در لیگ برتر سخن گفتند، اما هیچ‌کدام مصداق مستندی برای حرف‌های خود نیاوردند.

شهروند: بحث وجود جادوگری در فوتبال ایران از مدت‌ها قبل ورد زبان بسیاری از اهالی این رشته شده است؛ خیلی از پیشکسوتان و کارشناسان در مصاحبه‌های خود از پدیده شوم جادوگری در لیگ برتر سخن گفتند، اما هیچ‌کدام مصداق مستندی برای حرف‌های خود نیاوردند. در بازی گل‌گهر سیرجان و خونه‌به‌خونه بابل در لیگ دسته اول اتفاق عجیبی رخ داد که باید آن را نمونه‌ای برای اعتقاد به سحر دانست.
اتفاق شوم در لیگ یک
در لیگ دسته اول ایران اتفاق خیلی مهمی رخ داده که نشان‌دهنده ریشه‌های قوی جادوگری در این رقابت‌هاست. دیدار گل‌گهر سیرجان و خونه‌به‌خونه بابل چهارشنبه گذشته در سیرجان انجام شد و به تساوی بدون گل انجامید. موضوعی که توجه یکی از عکاسان را به خود جلب کرد، ریختن مایع زرد رنگ عجیب روی خط دروازه بود. یکی از افراد کادر تیم گل‌گهر سیرجان ‌پیش از بازی به سمت یکی از دروازه‌ها رفته و با مایعی که رنگ خاصی هم داشته، فضای اطراف را شست‌وشو داده است. اتفاقی که حاضران آن را به طلسم کردن دروازه ربط داده‌اند. جالب این‌که با وجود نیت این فرد برای بسته نگه داشتن دروازه، توپ از خط دروازه تیمش عبور کرد، اما داور پس از پذیرفتن گل در مشورت با کمک‌داور دوباره آن را رد کرد که متوسلان به سحر و جادو این مسأله را ناشی از کارکرد همین مایعی می‌دانند که برای طلسم دروازه مورد استفاده قرار گرفته است!
نکونام: وای به حال فوتبال سیرجان!
صحبت‌های جواد نکونام، سرمربی خونه‌به‌خونه که متوجه این اتفاق شده بود، به موضوع دامن زد. نکونام گفت: «همواره در رقابت‌های لیگ دسته اول صحبت از یکسری مسائل غیرفوتبالی می‌شود که پرداختن به آنها اصلا جالب نبوده و در شأن خانواده فوتبال نیست. با این حال یکسری اتفاقات رخ داد که مدارک مستند آن را در اختیار داریم و حاضریم آنها را در اختیار مراجع تصمیم‌گیری فوتبال کشور قرار دهیم. امیدوارم ما اشتباه کرده باشیم و این مسائل در شهر سیرجان صحت نداشته باشد؛ در غیر این‌صورت وای به حال فوتبال سیرجان و حتی فوتبال ایران که تیمی در لیگ آن بخواهد با این ابزارها نتیجه گرفته و حریفان را شکست دهد.»
سابقه قبلی
اتفاقی که چند روز قبل در سیرجان رخ داد، مسبوق به سابقه است.‌ سال گذشته در جریان دیدار پارس‌جنوبی و گل‌گهر در لیگ دسته اول هم مهدی تارتار، سرمربی نماینده جم عینا همین موضوعات را مطرح کرد. تارتار در آن مقطع که تیمش در لیگ یک حضور داشت نیز اعلام کرد مایعات عجیبی روی خط دروازه ریخته شده و اتفاقا آن مسابقه نیز با تساوی بدون گل پایان یافت. نکته قابل توجه این است که روی نیمکت تیم گل‌گهر، وینکو بگوویچی حضور دارد که به‌عنوان یک خارجی قاعدتا نباید درگیر مسائلی از این دست باشد.
واکنش مسئول سیرجانی
در واکنش به اتفاقات این مسابقه علی گوینی، مسئول آبیاری ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان اظهارنظر جالبی انجام داده است: «به من گفتند که یکی از مسئولان خونه‌به خونه پودر سفید روی خط دروازه ریخته است.بعد از آن تیم گل‌گهر سیرجان دو بار توپ را به تیر دروازه خونه‌به‌خونه زد و تیم سیرجانی دو تک به تک با دروازه‌بان را هم از دست داد. من مطمئن شدم که توپ‌جمع‌کن‌ها درست گفته‌اند. پس از آن یکی از توپ جمع‌کن‌ها پیشنهاد داد که با ریختن ادرار، طلسم آنها را باطل کنم.»
فدراسیون ورود می‌کند

فراگیر شدن موضوع جادوگری در لیگ دسته اول، باعث شد تا مهدی تاج، رئیس فدراسیون واکنش نشان دهد. تاج گفته است: «کمیته اخلاق این مسائل را بررسی می‌کند. تمامی موارد که قابل پیگیری و مدرکی وجود داشته باشد در کمیته اخلاق مورد بررسی قرار می‌گیرد مثل همان موضوع قراردادی که منتشر شد. اداره بازرسی کل کشور، کمیته اخلاق و پلیس امنیت پای کار هستند تا این مشکلات را بررسی کنند و رسانه‌ها هم باید کمک کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این فوتبال نیست سریال ارباب حلقه هاست تخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج